ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי נגד סרטן

מחקר ישראלי: קנאביס רפואי מסייע ל-96% מחולי הסרטן

שתפו את החברים

צוות חוקרים ישראלי שבחן את יעילותו של הטיפול בקנאביס רפואי בקרב חולי סרטן, מצא כי זהו טיפול יעיל עבור 95% מהחולים, שמוביל לירידה ממוצעת של 50% ברמת הכאב. עוד נמצא כי מעל 46% מהחולים הפסיקו ליטול תרופות אופיאטיות לשיכוך כאב…

צוות חוקרים ישראלי שבחן את יעילותו של הטיפול בקנאביס רפואי בקרב חולי סרטן, מצא כי זהו טיפול יעיל עבור 95% מהחולים, שמוביל לירידה ממוצעת של 50% ברמת הכאב. עוד נמצא כי מעל 46% מהחולים הפסיקו ליטול תרופות אופיאטיות לשיכוך כאב או הפחיתו את המינון שצרכו, ורבים דיווחו כי הטיפול בקנאביס לבדו יעיל יותר מהשילוב בין הטיפולים.

מחקרי הקנאביס הרפואי המתבצעים בבתי חולים ואוניברסיטאות שונות בישראל, ממשיכים להניב תוצאות מרשימות. לאחר שנמצא כי קנאביס רפואי מסייע בצורה משמעותית ל-94% מהחולים המבוגרים, מחקר חדש מראה כי בקרב חולי סרטן התוצאות טובות אף יותר.

המחקר החדש הנו מחקר תצפיתי שעקב אחר 2,970 חולי סרטן בגילאי 16-60, ובוצע על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע ומהמרכז האוניברסיטאי של בית החולים ‘סורוקה’, בשיתוף פעולה עם חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’.

קנאביס - טיפול יעיל נגד תופעות הלוואי של מחלת הסרטן
קנאביס – טיפול יעיל נגד תופעות הלוואי של מחלת הסרטן

מטרת המחקר הייתה לבחון חולי סרטן המטופלים בקנאביס רפואי במהלך שנתיים שלמות, בכדי ליצור פרופיל סטטיסטי של יעילות הטיפול בקנאביס נגד תופעות הלוואי של המחלה, כמו כאבים, חולשה, בחילות ובעיות שינה, ובמקביל, לקבוע האם מדובר בטיפול בטוח שאינו מלווה בתופעות לוואי משמעותיות.

חשוב לציין כי 19% מהמשתתפים במחקר הפסיקו את הטיפול בקנאביס רפואי במהלכו, ו-24.9% מהם נפטרו לפני תום תקופת איסוף הנתונים. סך כל התוצאות המאומתות שנסקרו לצורך הפקת ממצאי המחקר מייצגות 1,211 מטופלים.

96% מהחולים מדווחים: שיפור במצב הרפואי

ממצאי המחקר, התואמים שורה ארוכה של מחקרים שפורסמו לאחרונה ומראים את יעילותו הגבוהה של הטיפול בקנאביס רפואי, מציגים פעם נוספת עד כמה היא גורפת: 95.9% מהמטופלים דיווחו על שיפור במצבם, כאשר השיפור החציוני (מעל חצי מהנבדקים) מראה על ירידה של 50% ברמת הכאב – מציון 8 לציון 4.

לעומת מרביתם המוחלטת של החולים, 3.7% מהם דיווחו כי אין שיפור או שינוי במצבם הרפואי בעקבות הטיפול בקנאביס, ו-0.3% מהם דיווחו כי מאז תחילת הטיפול חלה התדרדרות במצבם הרפואי.

מלבד אחוז ההצלחה הגבוה, נתון בולט נוסף שנמצא במחקר הוא יעילותו של הקנאביס כתחליף לתרופות מרשם לשיכוך כאב. 46% מהמטופלים דיווחו כי הם הפחיתו או הפסיקו לחלוטין שימוש בתרופות אופיאטיות, תוך דיווח על כך שהטיפול בקנאביס לבדו יעיל לעיתים יותר מהשילוב בין שני הטיפולים.

טיפול בקנאביס במקום תרופות לשיכוך כאב

“מדובר במטופלים שנוטלים בדרך כלל הרבה תרופות וסובלים מתחלואה מגוונת”, סיכמה ליהי בר-לב שליידר, דוקטורנטית במרכז למחקרים קליניים בסורוקה ומנהלת המחקר מטעם ‘תיקון עולם’. “השיפור מבחינת רמת הכאב, איכות החיים וצריכת תרופות היה מאוד דרמטי.”

“מטופלים בקנאביס רפואי מדווחים כי הטיפול היטיב לא רק עם מידת הכאב שהם חשים, אלא גם עם תופעות מזיקות אחרות”, מסר פרופ’ ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים בסורוקה. “עוד מצאנו שהמטופלים מפחיתים נטילת תרופות אופיאטיות – שתופעות הלוואי שלהן עלולות להיות קשות מאוד”.

מחקרים נוספים:

מחקר חדש: עישון קנאביס נגוע בעובש עלול להוות סכנת חיים
מחקר: טיפול יומי ב-CBD משפר את מצבם של חולי אפילפסיה
מחקר ישראלי: צריכת קנאביס גורמת לנסיגה מלאה של תסמונת קרוהן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עופר |

    מדהים! חשוב במיוחד להפיץ

שינוי גודל גופנים
ניגודיות