ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איך להוציא רשיון קנאביס רפואי

איך להוציא רשיון קנאביס רפואי ? כל מה שצריך לדעת: רגולציות, התוויות ובירוקרטיה

שתפו את החברים

איך להוציא רשיון קנאביס רפואי ? כל מה שצריך לדעת על איך להוציא רשיון קנאביס רפואי  סדרת מאמרים העוסקים בטיפים לרישוי קנאביס והתנהלות נכונה מול יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות. המידע היישר מקורס הקנביס של מכללה אקדמאית הדסה ירושלים….

איך להוציא רשיון קנאביס רפואי ? כל מה שצריך לדעת על איך להוציא רשיון קנאביס רפואי  סדרת מאמרים העוסקים בטיפים לרישוי קנאביס והתנהלות נכונה מול יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות. המידע היישר מקורס הקנביס של מכללה אקדמאית הדסה ירושלים. הכתבה הראשונה:

איך להוציא רשיון לקנאביס רפואי ? הוצאת רישיון לקנאביס – טופסולוגיה ופתולוגיה.

איך להוציא רשיון לקנאביס רפואי ?, ראשון בסדרת כתבות אשר תכיל את כל הטיפים וכל מה שצריך לדעת על הוצאת רישיון.

איך להוציא רשיון לקנאביס רפואי ? אישור הבקשה

אריה נפצע במלחמת לבנון השנייה , עדיין אין לו רישיון לשימוש בקנאביס והוא רוכש קנאביס בשוק השחור. הוא הגיע אלי אחרי שהוא חיפש יעוץ בעקבות המתנה מיותרת של חודשיים.

במדינת ישראל, קנביס רפואי מוגדר כסם מסוכן ולכן נמצא תחת פקודת הסמים המסוכנים. על מנת להשתמש בקנביס כתרופה וכמו שהוא כיום מוכר, כתכשיר רפואי, יש צורך ברישיון שימוש מיוחד. כיום יש בישראל כ28,000 מטופלים על ידי קנאביס במרשם רופא, מהם, חולים אונקולוגים מהווים כ30% מהמטופלים ושאר ה70% הם חולי כאב, גאסטרו, פסיכיאטריה אשר יפורטו בהמשך.

היום, כל רופא מומחה יכול להגיש בקשה למשרד הבריאות בעזרת מערכת ממוחשבת אשר קיימת בכל בית בישראל אשר מחזיק חיבור לרשת אבל באופן תמוה אין אליה גישה מקופות החולים. הרבה רופאים גם בקופות לוקחים את הטפסים הביתה וימלאו עבור המטופל את הבקשה בזמנם הפנוי, הרופאים הפרטיים יחזיקו את החיבור הפשוט וללא ההגבלה במרפאה הפרטית שלהם.

לא כל רופא בישראל ממליץ על קנאביס רפואי ולא כל רופא יודע מה זה קנאביס רפואי. עד השנים האחרונות הנושא לא הוזכר כלל בבתי הספר לרפואה ועכשיו הדברים השתנו והטיפול נכנס לתודעת הרופאים.

שלחנו את אריה עם התיק הרפואי שלו לרופא שידוע שרופא תומך בקנאביס, שרשם לו כדורים לשיכוך כאב. אריה לא לקח תרופות מרשם כבר כמה שנים והטיפול בקנביס מספק אותו. אריה הסכים לנסות את הכדור שבאמת הוריד את הכאב בצורה ניכרת אבל פתאום הוא לא מצליח להירדם וזה מפריע לתפקוד היומיומי שלו. לאחר מכן הוא ניסה תרופה נוספת שאומנם עזרה לו לישון, אבל התעורר עם כאבים חדים וגם ירד במשקל בתקופה קצרה בגלל חוסר תאבון.

משרד הבריאות לא יאשר טיפול בקנביס לאדם שלא השתמש בתרופות או טיפול מוכח לכאב או למחלה שלו גם אם המחלה או הכאב מוכחים. יש דרישה למצות לפחות 2 טיפולים תרופתיים לפני מתן קנאביס רפואי.

לאחר שאריה ניסה כמה תרופות מרשם שונות שלא שיפרו את איכות החיים שלו, הוגשה עבורו בקשה. לאחר חודשיים של המתנה הוא מתקשר לרופא ושואל אותו מה עם הרישיון? הרופא אומר שאין לו מושג ועליו לברר במשרד הבריאות שמפנים אותו ליחידת הקנביס הרפואי – יק”ר . אחרי יומיים של חיפושים פקידה נעימה שאריה המתין לה 40 דקות על קו הטלפון מוסרת לו בעדינות כי הבקשה סורבה ושמכתב נשלח לרופא. אריה חוזר לרופא ששוב מחזיר אותו למשרד הבריאות לחפש את המכתב המדובר. לבסוף, נמצא המכתב וכתובות בו שתי שורות- “הבקשה סורבה משום שלא הייתה חותמת המטופל על הבקשה ולא צורף דו”ח תרופות עדכני”.

בשלב הזה אריה כבר מבולבל לגמרי “לא אמרו לי לחתום והרופא רשם בבקשה את כל התרופות”. כן אריה, סליחה, הרופא שכח להחתים אותך ואמרתי לך שחשוב לצרף דו”ח נוסף ולא רק מה שהרופא רשם. תשלח שוב את כל המסמכים אחרי שאתה חותם במקום הייעודי ומצרף את הטופס שחסר ותזדרז כי תוקף הבקשה הוא שלושה חודשים ונותרו לך שבועיים לזה.

היום אריה התקשר לומר תודה, ולספר שהיה הבוקר בהדרכת שימוש וקיבל מינון בפעם הראשונה. אמרתי לו שישמור את התודה לפעם הבאה כי יגיעו עוד גשרים בהמשך הדרך הארוכה שרק התחילה .

על זה נרחיב בכתבות הבאות בסדרה.

אז איזה מסמכים צריך לצרף לבקשה ראשונית?

בקשה לשימוש קנביס רפואי חתום ע”י רופא מטפל והמטופל עצמו.

מכתב המלצה וסיכום מצב רפואי מרופא משפחה.

דו”ח שימוש תרופות – לבקש ממזכירות קופת החולים.

מכתבים מרופאים מומחים אשר מעידים על המחלה והטיפול.

מכתב אישי.

למטופל כאב – שאלון כאב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות