ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

כואב להיות אישה: קנאביס ושחלות פוליציסטיות

שתפו את החברים

תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) היא הפרעה הורמונלית המשפיעה על אחת מכל 15 נשים ברחבי העולם. לעיתים קרובות התסמונת מלווה בכאבים ועשויה לגרום לבעיות פוריות. נשים רבות הלוקות בתסמונת נעזרות בקנאביס על מנת להקל על הכאבים ולטפל בתופעות הלוואי השונות שלה….

תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) היא הפרעה הורמונלית המשפיעה על אחת מכל 15 נשים ברחבי העולם. לעיתים קרובות התסמונת מלווה בכאבים ועשויה לגרום לבעיות פוריות. נשים רבות הלוקות בתסמונת נעזרות בקנאביס על מנת להקל על הכאבים ולטפל בתופעות הלוואי השונות שלה. איך קנאביס מסייע לתסמונת השחלות הפוליציסטיות? רופאה מומחית מספרת:

נשים סובלות הרבה יותר מגברים, על זה אין להתווכח, אבל בהתאם לכל הסבל הזה יש גם נקודת אור קטנה לפיה נשים יכולות גם להיעזר הרבה יותר בקנאביס.

אחת התסמונות הקשות יותר שתוקפת נשים בלבד (כ-1 מכל 15 נשים בעולם) נקראת תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), ובין השאר היא גורמת לכאבים עזים, התכווצויות שרירים ממושכות ולעיתים גם לבעיות פוריות בלתי הפיכות.

ד”ר איריס קרופורד היא רופאה נטורופתית בסיאטל המתמחה בסוגיות הורמונליות ובקנאביס. מתוקף תפקידה היא חקרה ובחנה בפועל את מקורות ההפרעה, תפיסות מוטעות שקיימות סביבה, וכמובן את השימוש בקנאביס שמסייע לטפל בחלק מתופעות הלוואי הבעייתיות ביותר שלה.

את מתמחה בעיקר בטיפול בהפרעות הורמונליות. האם יוצא לך לעבוד הרבה עם חולות PCOS?

“דיברתי על הנושא לא מעט בפודקאסטים, שלרוב הובילו למבול של שיחות טלפון. נשים מכל רחבי המדינה קראו לי לעזרה וייעוץ, כי פשוט לא קיימות הרבה אופציות טיפול עבור נשים עם PCOS. כמו כן, יש גם הרבה מידע שהן לא מקבלות מרופאי המשפחה שלהן, בין היתר לגבי קנאביס”.

ד”ר איריס קרופורד – נטורופתית ומומחית לטיפול בקנאביס

“במשך שנים למדתי וחקרתי את הדרכים השונות בהן אנשים נעזרו בקנאביס כתרופה במצבים בהם יש כל כך מעט אלטרנטיבות נוספות – בייחוד כשמדובר בהתמודדות עם כאב כרוני, ולאורך כל הדרך גיליתי תוצאות מדהימות”.

איזו עובדה על PCOS חשוב שאנשים ידעו?

“עבור מרבית הסובלים מ-PCOS, ישנה בעיה בסיסית שיש לטפל בה, אחרת לא ניתן יהיה באמת להשתחרר מהתסמונת. מדובר בעמידות לאינסולין”.

“אם קיימת בעיה של עמידות לאינסולין והיא אינה מטופלת, הגוף ימשיך לייצר טסטוסטרון באופן לא סדיר, ומכלול הסימפטומים הנובעים מכך ימשיך להוות בעיה. חשוב לציין שגם אנשים רזים יכולים לפתח עמידות לאינסולין”.

חלק רואים במשקל עודף סימפטום של PCOS, בעוד שאחרים רואים בו גורם לבעיה. היכן הדברים נופלים בספקטרום הזה?

“המשקל עשוי להיות שניהם. זה מאוד תרחיש ‘תרנגולת וביצה’. PCOS עשוי להתפתח כתוצאה ממשקל עודף, אך התנגדות לאינסולין גם היא גורמת לעלייה במשקל”.

“הדבר השני שעשוי להוביל להתנגדות לאינסולין הוא מתח, במיוחד אצל נשים. סטרס גורם לקורטיזול גבוה אשר מעודד התנגדות לאינסולין גם כן, וגם כאן כמובן שקנאביס יכול לעזור לא מעט”.

ספרי לנו על ההיסטוריה שלך בשימוש בקנאביס כטיפול הוליסטי

“לאורך גיל ההתבגרות, הרגשתי מאוד בנוח עם שימוש בקנאביס לצורכי פנאי, כיוון שאמא שלי צרכה קנאביס באופן קבוע. זה מעולם לא היה משהו מפחיד בעיניי. תמיד ראיתי בזה תחביב לא מזיק”.

כוח הקנאביס – משהו שכל אישה צריכה להכיר מקרוב

“כשהפכתי לנטורופתית, כמובן שיכולתי לראות גם את התועלת הרפואית שבצמח. לקחתי שיעור על השימוש בקנאבינואידים ולמדתי כיצד המערכת האנדוקנבינואידית שלנו מגיבה לקנאביס, מה שגרם לי להבין שזהו בחלט טיפול יעיל במיוחד”.

כיצד קנאביס יכול לעזור בניהול הכאב הכרוני שנגרם משחלות פוליציסטיות?

סוגים רבים של כאב, ממקורות כרוניים או דלקתיים, טופלו בהצלחה עם קנאביס, במיוחד במונחים של עוויתות סיבי שריר-איבר, כמו גם עוויתות שרירים בכלל. הקנאביס עוזר מבחינת האופן בו המוח שלנו חווה ומנתח כאב, וההרגעה שהוא מספק היא כללית ועוצמתית”.

“לקנאביס יש כל כך הרבה יתרונות רפואיים וכל כך מעט תופעות לוואי בהשוואה לשאר האופיאטים והתרופות הממכרות לכאבים, כמו למשל ויקודין (Vicodin). קנאביס זוהי תרופה כמעט ללא תופעות לוואי ביחס לאלטרנטיבות”.

לכל סוגי כאבי הבטן – קנאביס

“כמו כן, כאב גם גורם לנו לעצבים ותסכול, וחולים רבים הסובלים מכאב כרוני נוטים לפתח דיכאון. קנאביס מסייע גם בשני התחומים הללו בצורה יעילה, ומונע נזק עקיף שאינו נובע ישירות מהתסמונת”.

מה בדבר שיכוך תופעות הלוואי ההורמונליות הכרוכות בתסמונת קדם וסתית (PMS)?

“לאחרונה התחלתי להתמקד בקשר בין נשים ודיכאון. נשים נמצאות בסיכון של פי שניים עד פי ארבעה להתאבד. חרדות, דיכאון ונדודי שינה הם כולם הנושאים הקשורים לחוסר איזון הורמונלי”.

“לחוסר איזון הורמונלי יש סיכוי גבוה פי שניים להיווצר אצל נשים, ולא מדובר רק בנשים בגיל העמידה – טיפלתי בילדה בגיל 16 שסבלה מהתקפי פאניקה עקב חוסר איזון הורמונלי”.

“חוסר האיזון נגרם כתוצאה ממתח המהווה חלק מתסמונת הנקראת ‘תת פעילות של בלוטת יותרת הכליה’ (Adrenal Fatigue). התסמונת הפכה למגפה בקרב נשים ואני מקדישה את שארית הקריירה שלי לחקר הנושא. אני מאמינה שגם כאן אמצא הוכחות חדות לסגולות הריפוי של הקנאביס”.

האם קנאביס מציג את יעילותו גם בהתמודדות עם לחץ שנובע מהתסמונת?

“כן, כאשר הכל חוזר לקשר בין רמות הקורטיזול לסוכרים בדם. כל אישה שנאבקת עם PCOS צריכה להיות מאובחנת גם עם תת פעילות של בלוטת יותרת הכליה וחוסר איזון הורמונלי. זה חלק מהתמונה הכוללת. שיער פנים ואקנה גם עשויות להיות תלונות אופייניות בקרב הסובלות מ-PCOS”.

שחלות פוליציסטיות – קנאביס רפואי הוא טיפול יעיל

“מרבית הטיפול שאני עושה עם נשים כולל גם תהליך של ירידה במשקל. פיתחתי גישה המסייעת להוריד את המשקל העודף מהר יחסית ומאפשרת להן לשמור עליו גם ללא דיאטה. זה עובד כמו איפוס לחילוף החומרים. מדובר בצעד עצום עבור הסובלים, שכן הם לרוב כבר ניסו כל דיאטה שקיימת”.

אני עובדת עם נשים שלא מצליחות לרדת במשקל אפילו על דיאטה קטוגנית, אז זה מאוד מתסכל. שם אני הופך לבלשית. יש סיבה בסיסית שבגללה הגוף לא מוכן לשחרר את השומן. בדרך כלל, מדובר בחוסר איזון הורמונלי או מטבוליזם בעייתי כתוצאה מהיסטוריה של דיאטות, לצד רעלים סביבתיים”.

“במרבית המקרים, טיפול ארוך טווח בקנאביס מסייע לפתור גם את הבעיות הללו, שכן צריכתו גורמת לגירוי חילוף החומרים ומסייעת ליצור היזון הורמונלי מלא (הומאוסטאזיס) בכל מערוכת הגוף. בכל מקרה, הייתי ממליצה לכל אישה שלוקה בתסמונת זו או באחרת, לנסות טיפול בקנאביס ולהיווכח לבד בסגולותיו המדהימות”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. גיא |

    יש קישור למחקר באנגלית?

    1. ג'וני סלומון |

      כל המחקרים מקושרים מגוף הכתבה, תלחץ על המילה מחקר איפה שאתה צריך

  2. ריקי |

    ממי מקבלים בארץ?

  3. יעל |

    חוסר אחריות
    קנאביס עושה בדיוק ההיפך – הוא מחמיר תופעות של שחלות פוליציסטיות.
    אני מכירה נשים עם שחלות פוליציסטיות שלא הצליחו להכנס להיריון עד שהפסיקו עם הקנאביס.
    הכתבה הזאת זה פשוט מחדל.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות