ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול קנאביס בחממות

נשלח ל-4.5 שנות מאסר בגלל גידול קנאביס

שתפו את החברים

גבר תושב דרום הארץ נידון ל-4 שנות מאסר לאחר שהקים חממת קנאביס, בה הפעיל צוות עובדים שלם מסביב לשעון. המשטרה טוענת כי במשך 4 חודשים הפיקה החממה קנאביס במשקל כולל של 3.4 טון, והחשוד הואשם גם בגניבה מחברת החשמל בסך…

גבר תושב דרום הארץ נידון ל-4 שנות מאסר לאחר שהקים חממת קנאביס, בה הפעיל צוות עובדים שלם מסביב לשעון. המשטרה טוענת כי במשך 4 חודשים הפיקה החממה קנאביס במשקל כולל של 3.4 טון, והחשוד הואשם גם בגניבה מחברת החשמל בסך של כ-100,000 שקל.

גבר בן 46, תושב דרום הארץ, נתפס בעת פשיטה שערכה משטרת ישראל על 2 שטחים חקלאיים גדולים בהן הוקמו חממות לא חוקיות לגידול קנאביס.

הנאשם נעצר לאחר שעבד בחממות יחד עם צוות של כ-10 עובדים, שהועסקו אצל הנאשם תמורת תשלום ומגורים זמניים בשטח החממה.

על פי המידע שהוצג בכתב האישום, בחודש מאי 2015 פנה הנאשם ל”חממות באקה – האחים מסארווה” לצורך הקמת 2 חממות, תמורת סכום של 212 אלף ש”ח במזומן. תחילה, החממות שימשו כמשתלה חוקית למשך שנה, ולאחר מכן הוסבו לגידול קנאביס.

חברת החשמל התלוננה

מחקירתו של הנאשם עלה כי החממות חוברו לרשת החשמל דרך החיבור החוקי שקיים בבית אמו של הנאשם המצוי במשק חקלאי סמוך.

החיבור לרשת החשמל נעשה באמצעות כבל חשמל לא מוסדר (פיראטי), באופן שעקף את מונה החשמל, ובכך פעל לשתי מטרות: אי תשלום עבור צריכת החשמל של החממות (100,000 ש”ח לפי חברת החשמל), וצמצום יכולת זיהוי על ידי חברת החשמל.

עוד עלה מהחקירה כי הנאשם ועובדיו ניהלו יומן גידול מסודר שתיעד את כל פעילות החממות וכלל פרטים מפלילים כמו תאריכים, קצב גדילה ותורנויות שונות שביצעו העובדים במקום. במהלך הפשיטה המשטרתית נתפס בחממות ציוד גידול שנאמד בסכום של כ-313,580 שקלים.

גידול קנאביס בחממות - העסקת עובדים
לא חסכו בשקל – צוות של 10 מגדלי קנאביס בחממות

הנאשם והעובדים שהעסיק עבדו בחממות תקופה של כ-4 חודשים, אשר במהלכם הצליחו להפיק קנאביס במשקל של 3.4 טון, ששוויו בשוק מוערך בלמעלה מ-180 מליון שקלים. על פי נתון זה, פסק בית המשפט כי לא מדובר בכמות שמיועדת לשימוש עצמי.

ומה התירוץ? לא ידעתי

לפני מתן גזר הדין, נשלח הנאשם לתסקיר של שירותי המבחן, בו עלה שמדובר בגבר נשוי עם ילדים, שעוסק כל חייו בתחום של תכנון והקמה של משתלות וגינות. הנאשם מחזיק בהרשעה קודמת בגין איומים כלפי בת זוגתו לשעבר, אך הוא נשלח להליך שיקומי אותו סיים בהצלחה. 

עוד עולה מהתסקיר שבשנת 2008 חלה ירידה בהכנסותיו של הנאשם והוא נקלע למצב כלכלי לא קל אשר במהלכו צבר חובות לבנק ולשוק האפור, ואף נאלץ למכור את חלקו במשק על מנת להחזיר את כל החובות.

במסגרת התקופה הקשה הזו, טוען הנאשם כי היה בקשר עם אדם שמגדיר עצמו “כיועץ רוחני דתי” אשר הציע לו למסור את המשק לצוות עובדים על מנת להוריד מהנטל שיש עליו. 

ביקורת טלגראס בחו"ל - פרחים
טונות של קנאביס – אבל לא ידעתי

הנאשם מסר כי הוא היה ער לכך שמתרחש אצלו בחממות מעשה עברייני, אולם הוא לא היה מעורב בהסבת החממות לצורך גידול קנאביס, ולא היה ער לכמות הרבה של הסם. הנאשם הדגיש כי כל מה שהעסיק אותו הוא המצב הכלכלי שלו ושהוא לא היה במצב מפוקח מספיק להבין את ההשלכות והחומרה שבמעשים הללו. 

שירות המבחן קבע כי אין שום הצדקה להתחשב בנאשם, וזאת כיוון שהוא מנסה להוריד את מעורבותו בעניין למינימום ומסרב לקחת אחריות מלאה על מעשיו. בנוסף טענו שירותי המבחן כי יש סיכוי שעונש מאסר ממושך יגרום לנאשם להבין את טעותו ולהיעזר בגורמים הטיפוליים שיש לשב”ס להציע על מנת להשתקם.

המדינה בשלה: קנאביס מוביל לסמים קשים 

פרקליטות המדינה טוענת כי “גידול קנאביס בתנאי מעבדה” הוא עסק שמאז שנת 2006 הולך ותופס תאוצה גם בקרב הציבור הנורמטיבי והמרחב הביתי. בנוסף נטען כי קנאביס הגדל בשיטה זו הנו בעל אחוזים גבוהים מאוד של THC ועל כן הוא נחשב למסוכן אף יותר.

המדינה טוענת שאין שום ספק בכך שהנאשם גידל את הקנאביס למען רווח כספי ואין שום ספק בכך שהוא תכנן להעביר אותו הלאה, מה שמסכן את האוכלוסייה, כיוון שעישון קנאביס הוא “המסלול הבטוח לצריכת סמים נוספים וביצוע עבירות שונות”.

קנאביס כסם מעבר
קנאביס מוביל לסמים קשים ופשיעה? ככה המדינה חושבת.

פרקליטו של הנאשם טען מנגד כי יש להתחשב בו ובמצב הכלכלי הקשה בו היה שרוי, ואין שום ספק שעונשו חייב להיות קל הרבה יותר מזה של העובדים אותם העסיק.

עוד טען פרקליטו של הנאשם כי “חלקו של הנאשם הוא אך ורק במתן האכסניה, ומבחינה משפטית סיפק את האמצעי לביצוע הפשע. לנאשם אין את הידע הדרוש לגידול הסמים, הוא לא הקים את המקום, לא נתן ולא השקיע כספים”.

בסיכומו של דבר, השופטת דנה מרשק מרום מבית המשפט המחוזי בלוד, לקחה בחשבון שהנאשם היה שרוי במצוקה ובמצב כלכלי קשה מאוד, אך מנגד לא שיתף פעולה עם בית המשפט באופן מלא וניסה להמעיט בהאשמות כנגדו, ולפיכך קבעה כי יש להרשיע אותו, ולגזור עליו עונש מאסר בפועל למשך 4 שנים ו-6 חודשים, לצד 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בשווי 60,000 שקלים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. היי סופי אשמח אם אלי בהקדם…אני זקוקה למידע בעיניין קאנביס … 0528277091

  2. אפרים |

    קודם כל שלושת רבעי טון של קנאביס כשוק הפרטי לא שווים יותר מארבעה מליון שקל , שיפסיקו לנפח למימדים כאלה . זה הכל בכדי להשפיע על בית המשפט “לקרוע ” את הנאשם ,הגיע זמן שגם בארץ יקפיאו את כל תיקי הקנאביס .

שינוי גודל גופנים
ניגודיות