ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
כאבים נוירופתיים

“לאחר התאונה, רק קנאביס החזיר אותי לחיים”

שתפו את החברים

דור הוא בחור צעיר המטופל בקנאביס רפואי עקב תאונת אופנוע קשה שעבר, שכתוצאה ממנה נותר עם יד משותקת וכאבים עזים בכל חלקי גופו. לאחר שראה שכל התרופות והזריקות עושות לו יותר נזק מתועלת, והבין כי גם ניתוחים נשנים לא מניבים…

דור הוא בחור צעיר המטופל בקנאביס רפואי עקב תאונת אופנוע קשה שעבר, שכתוצאה ממנה נותר עם יד משותקת וכאבים עזים בכל חלקי גופו. לאחר שראה שכל התרופות והזריקות עושות לו יותר נזק מתועלת, והבין כי גם ניתוחים נשנים לא מניבים תוצאות מספקות, פגש דור את הרופא אשר הסכים להגיש עבורו את הבקשה לקנאביס רפואי, והתחיל את דרכו אל הבריאות.

דור הוא בחור צעיר בן 25, המטופל בקנאביס רפואי קרוב ל-5 שנים עקב תאונת אופנוע קשה שעבר בשנת 2013. במהלך התאונה, עף דור מהאופנוע, ונחת על עמודים מבטון שהיו בצד הדרך.

כתוצאה מהנפילה הקשה התרסק לדור כל הגוף, פגיעה שספג בראשו גרמה לו לאבדן זיכרון ולהחמרה בבעיות הקשב והריכוז שהיו לו, והוא נותר שרוי בכאבים נוירופתיים מטורפים בכל חלקי גופו, עם יד אחת משותקת לחלוטין.

קנאביס וכאבים
כאבים נוירופתיים – כאב הנובע מהפרעה במערכת העצבים

מאז תחילת הטיפול בקנאביס רפואי, מספר דור כי אמנם הוא עדיין מוגבל ונזקק לעזרה בחיי היום יום שלו, אבל מאז תחילת הטיפול בקנאביס הוא בהחלט מצליח להתגבר על הכאבים ולסגל לעצמו שגרת חיים. והכי חשוב, הוא מצליח לישון כמו שמגיע לכל בחור צעיר בגילו.

דור הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו כיצד הקנאביס החזיר אותו מהגיהינום חזרה לחיים רגילים.

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני מטופל בקנאביס רפואי עקב כאבים נוירופתיים בידיים, ברגליים ובגב שנגרמו כתוצאה מתאונת אופנוע קשה שעברתי לפני כ-5 שנים, בה עפתי מהאופנוע ונחתתי על עמודים מבטון”.

“הנזק מהתאונה היה קשה מאוד. שברתי 4 חוליות בגב ו-4 נוספות נסדקו לי, כל הצלעות שלי בצד ימין נשברו ונכנסו לי לבטן, וכתוצאה מזה גרמו לקריעת איברים בחלל הבטן, יד ימין שלי נשברה ל-3 חלקים וכתוצאה מכך כל הוורידים והעצבים המובילים ליד נקרעו לי, וכן נקרעו לי עצבים גם בכתף ובאמצע עמוד השגרה – שנתלשו היישר מגזע המוח”.

“בנוסף, כתוצאה מתלישת העצב שמחבר בין עמוד השדרה למוח, התפוצצו לי המון ורידים בתוך הראש וגרמו לי לפגיעה קשה בזיכרון ולהחמרת בעיית הקשב והריכוז שכבר הייתה קיימת ומאובחנת אצלי”. 

“התאונה השאירה אותה במצב מוגבל ועם כאבים בלתי פוסקים בכל הגוף, ובעיקר בגב וביד ימין. ניסיתי לעבוד, אך ללא הצלחה בגלל הכאבים. אני לא יכול ללכת ולעמוד הרבה זמן על הרגליים, וחייב עזרה בבית בחלק ממטלות היום יום”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“כאשר עברתי שיקום במרפאה של נפגעי ראש, הרופאה שליוותה אותי העלתה בפניי את האופציה של קנאביס רפואי לטיפול משכך ומרגיע”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“במהלך השיקום שלי, ניסיתי מעל 10 סוגים שונים של כדורים שלא הועילו לי, וזריקות של חומרים שונים לעמוד השדרה שמטרתן הייתה להקל לי על הכאבים, אך ההפך הוא הנכון. כתוצאה מזריקות אלו עוצמת הכאבים שלי רק הלכה והחמירה והן לא שיפרו את מצבי כהוא זה”.

“לאחר שראיתי שאין שום תועלת בכל הכדורים שאני לוקח, לקחתי לתשומת ליבי את המלצת הרופאה שליוותה אותי, וחיפשתי אחר רופא שיתמוך בטיפול בקנאביס. זמן קצר והרבה ויכוחים לאחר מכן, פגשתי רופא בשם חיים משה אהדן, אשר הסכים למלא עבורי את טופס הבקשה לרישיון”.

ריכוז THC גבוה
רק זנים בעלי ריכוז THC גבוה מסייעים לכאבים שלי

“כ-3 שנים לאחר התאונה, כאשר כבר הייתי מטופל בקנאביס רפואי, עברתי את הניתוח הראשון שלי, בו העבירו לי עצב מהצלעות ליד. המצב של היד שלי גרוע מאוד, כיוון שכל העצבים בה נקרעו למספר חלקים, ולכן אין לי תחושה באזור או סיכוי להחלמה, אפילו חלקית”. 

“לאחר מכן עברתי שני ניתוחים נוספים, בהם לקחו לי שרירים ועורקים מחלקים אחרים בגוף על מנת להשתיל לי אותם ביד ולנסות להחזיר לי אותה לתפקוד, אפילו חלקי. כל שלושת הניתוחים לא צלחו, ובנוסף לכאבים הרבים, קיבלתי המון צלקות חדשות, בידיים, ברגליים ובחזה”. 

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“מאז תחילת הטיפול בקנאביס, אני מצליח לישון לפחות 6 שעות בלילה. בשבילי זה המון, כי לפני תחילת הטיפול בקנאביס הייתי ישן מקסימום שעתיים בלילה, שגם הן לא היו רצופות, זאת מכיוון שהייתי מתעורר מלא מכאבים חזקים שהיו פוקדים אותי”.

“מאז שהתחלתי לצרוך קנאביס, הכאבים שלי נחלשו משמעותית והפכו לסבילים הרבה יותר, ברמה שמאפשרת לי לראשונה לישון כמו בן אדם”.

“במהלך הטיפול שלי גיליתי למשל שרק זנים בעלי ריכוז גבוה של THC עוזרים לי לכאבים, ולעומת זאת CBD אינו משפיע לי על הכאבים בכלל, ועוזר רק לטיפול בדברים אחרים, כמו לדוגמא בעיות קשב וריכוז”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“אין לי שום תרופה מלבד הקנאביס שאני לוקח כטיפול קבוע. רק במקרים נדירים של דלקות או כאבי ראש שלא עוברים אחרי יום שלם, אני לוקח את הכדורים המתאימים, אבל מאז שאני מטופל בקנאביס זה לא קורה כמעט אף פעם”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה היחידה שלי היא לפנות לרופא באופן פרטי ולא דרך קופת החולים. החיסרון היחיד בפנייה לרופא פרטי היא העלות הגבוהה, העומדת כרגע על כ-1500 ש”ח, אבל כשמדובר על בריאות, בעיקר בשוק שרק הולך ונעשה יקר יותר, הכסף הוא לא חשוב, העיקר הוא שלא ינסו להרוג אתכם בדרך עם מליון כדורים”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לצערי הרב כן, יצא לי לחוות מקרה כאשר שוטרים הגיעו אלי הביתה וערכו אצלי חיפוש. הם החרימו לי שקית אחת סגורה של קנאביס רפואי ואחת פתוחה, למרות שהצהרתי שאני מטופל קנאביס רפואי”.

החרמת קנאביס רפואי
חלק מהתרופה שהוחרמה לא שבה למטופל

“רק לאחר שבועיים שלמים, לאחר בדיקות מהצד שלהם ולאחר שהם הבינו שהכל באמת חוקי, הם החזירו חלק מהתרופה שלי. את השקית שהייתה סגורה לגמרי הם החזירו, אבל לצערי הרב את השקית הפתוחה (שהייתה בה חצי מהכמות החודשית שלי), הם לא החזירו לי עד היום”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני לא חושב, אלא יודע, שהייתי ממשיך לסבול מכאבים נוראיים ולא מצליח לישון”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חשבתי להתחיל לגדל, אבל בסוף החלטתי לא לקחת על עצמי את הסיכון של איבוד הרישיון שלי”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“לדעתי הקנאביס צריך להיות חוקי, אבל רק במסגרת בה מתקיים פיקוח על זני הקנאביס ושיטות הגידול, מתוך דאגה לקהל הצרכנים”.

סיפורו של דור פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות