ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - אלינור

“שאכטה אחת הביאה לי הקלה ששום כדור לא הצליח”

שתפו את החברים

אלינור דיין נדרסה כאשר הייתה בכתה א’, וכתוצאה מתאונה זו התחילו בגבה הכאבים עזים שלא הפסיקו ללוות אותה לאורך כל תקופת ילדותה, נעוריה ואפילו עכשיו כאשה בוגרת וסבתא לנכדה. היא מספרת שניסתה אינספור טיפולים, זריקות וכדורים שלא שיפרו את מצבה…

אלינור דיין נדרסה כאשר הייתה בכתה א’, וכתוצאה מתאונה זו התחילו בגבה הכאבים עזים שלא הפסיקו ללוות אותה לאורך כל תקופת ילדותה, נעוריה ואפילו עכשיו כאשה בוגרת וסבתא לנכדה. היא מספרת שניסתה אינספור טיפולים, זריקות וכדורים שלא שיפרו את מצבה הרפואי עד שנחשפה לקנאביס, שבזכותו חייה משתפרים מיום ליום.

אלינור דיין היא אשה בת 40, אשר נפצעה באופן קשה כשהייתה בכתה א’ לאחר שרכב פגע בה בעוצמה, העיף אותה למרחק רב וגרם לה לשברים במספר חוליות בגב.

כתוצאה מהתאונה הקשה ופינוי לא מקצועי של רכב שהגיע למקום, התחילו להתעורר בגבה כאבים כרוניים, שעם הזמן הפכו “לחבר קרוב ולא אהוב במיוחד” שליווה אותה עד לפני 3 וחצי שנים.

היא מספרת שאין זריקה, טיפול וכדור שלא נוסה עליה במטרה להקל על הכאבים שלה, ולמרות זאת שום דבר לא שיפר את מצבה הרפואי או הנפשי, שרק הלכו והתדרדרו עם הזמן.

נרקוטיקה כבדה- כדורי מרשם
“במקום לעזור לי, הכדורים רק גרמו לי ליותר נזקים”

בזכות חברה טובה שנפטרה ממחלת הלוקמיה, נחשפה אלינור לסגולותיו המדהימות של צמח הקנאביס. יום אחד כששהתה אצל חברתה היא עישנה ופתאום הרגישה הקלה מדהימה בכל גופה, מה ששום כדור לא הצליח לעשות במשך שנים. מאותו רגע, הדרך הייתה מאוד ברורה. אלינור ידעה שהיא תעשה הכל על מנת לקבל אישור לקנאביס רפואי ולזרוק לפח את כל הכדורים שעושים לה נזקים.

אלינור הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר איך הקנאביס הפך לתרופה היחידה במגירת התרופות שלה:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני צורכת קנאביס רפואי לטיפול בשתי פריצות דיסק, פיברומיאלגיה (Fibromyalgia) ותסמונת DISH שמשמעותה Diffuse Idiopathic Skeletal Hyperostosis הגורמת לכאבים כרוניים עזים”.

“הכל התחיל לפני שנים רבות, כאשר נדרסתי שהייתי בכתה א’. רכב פגע בי בעוצמה ליד בית הספר והעיף אותי למרחק של 200 מטר. נחתתי על עצם הזנב ושברתי חוליות, ובנוסף, עקב פינוי לא מקצועי של רכב שהגיע למקום נגרמו לי נזקים נוספים”.

“מגיל מאוד קטן התחלתי לסבול מכאבים עזים בגב ובשנת 2004 אובחנתי עם פריצות דיסק, ודלקת חוליות מקשחת (תסמונת DISH). במחלה זו העצם גדלה יותר ממה שצריך ולא מתפרקת וכתוצאה מכך היא מפריעה לתעלות בגב, יוצרת לחצים, בצקות, דלקות ומקשיחה את המפרקים, וכתוצאה מכך הייתי מתעוררת כל בוקר קפוצה ונוקשה”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס נחשפתי דרך חברה טובה (ז”ל) שחלתה בלוקמיה. הא קיבלה אישור לקנאביס רפואי ויום אחד כאשר הייתי אצלה היא סיפרה לי שהקנאביס עוזר לה מאוד להתמודדות עם הכאבים והתופעות של הכימותרפיה והציעה לי לנסות גם”.

קנאביס רפואי כטיפול לכאבים כרוניים
“שאכטה אחת והרגשתי הקלה שלא הצלחתי להשיג עם שום כדור”

“לקחתי שאכטה אחת, ופתאום הרגשתי הקלה שלא הצלחתי להשיג בעזרת שום כדור מרשם אחר. הצלחתי להישאר צלולה, רגועה ורפויה, ומיד ידעתי שהשלב הבא הוא להגיש בדחיפות את הבקשה שלי לקנאביס רפואי”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“משנת 2001 נטלתי כל משכך כאבים אפשרי בכדור או בזריקה, והפכתי לאורחת קבועה בבית החולים עקב אשפוזים ממושכים. הגעתי לנטילת נרקוטיקה כבדה מאד, אך שום דבר לא עזר. להיפך, אפילו החמיר. ההתקפים נהיו חמורים יותר והכאבים החמירו בצורה קיצונית. היו ימים שלא הייתי יכולה לקום כלל מהמיטה ובקושי הייתי מתפקדת”.

“בנוסף למצב הפיזי הנוראי שרק הלך והידרדר, שקעתי בתוך עצמי, הכדורים החלישו אותי מאוד  וגרמו לי לסחרחורות, תחושות רעות, ולסיכום גרמו לי להרגיש כמו הצל של עצמי”.

“על מנת להגיש את הבקשה לקנאביס, שילמתי כסף לעמותה שהסבירה לי כיצד מגישים ולמי פונים. הגעתי לרופא אורתופד באזור המרכז, והוא הגיש עבורי את הבקשה לקנאביס ללא היסוס. חשוב לציין שלפני שליחת הבקשה, הייתי לאחר טיפולים רבים בכל סוגי הכדורים האפשריים”.

“בנוסף לכל הכדורים קיבלתי גם זריקות סטרואידים, זריקות שמטרתן לשחרר את השרירים, זריקות נגד כאבים וכתוצאה מכך סבלתי ממגרנות קשות והיה לי לחץ של נוזל עמוד השדרה על המוח (בגלל הלחץ של העצמות), בסופו של דבר עברתי טיפול LP לשחרור נוזל מהמוח והתאשפזתי לתקופה ארוכה”.

“אם כל זה לא הספיק למשרד הבריאות, נדרשתי לנסות עוד תרופה אחת לפני האישור. תרופה בשם ‘ליריקה’ למשך חצי שנה. מדובר בתרופה מזעזעת במלוא מובן המילה, פשוט רעל לגוף. נטלתי את ה’ליריקה’ למשך שבוע בלבד והרגשתי שאין יותר קרקע מתחת לרגליים שלי וידעתי שאין סיכוי שאני ממשיכה עם התרופה הזאת. לאחר קצת יותר מחצי שנה קיבלתי סוף סוף את הרישיון”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“מאז שאני מטופלת בקנאביס החיים שלי השתנו לחלוטין. הכאבים קיימים אך הם הרבה יותר נסבלים, המיגרנות נעלמו כלא היו, המעיים והקיבה שלי שנפגעו כתוצאה מכל הכדורים מחלימים היטב, אני מתפקדת הרבה יותר טוב בחיי היום יום שלי וחזרתי להיות אמא נוכחת לילדיי”.

קנאביס רפואי - התרופה הירוקה
התרופה האמיתית שצריכה להימכר בקופסאות כאלו

“אמנם עדיין יש כאבים, אך הם לא מגיעים בשום מצב לעוצמות שהיו ללא הקנאביס. ברגע שתוקף אותי כאב, אני יוצאת לעשן ונרגעת. אני מתעוררת בבוקר עם גוף הרבה פחות נוקשה, אני עובדת, אני צלולה וסוף סוף הצלחתי לצאת למספר טיולים בחו”ל אחרי שנים שלא יכולתי. מעבר לזה אני מרגישה בן אדם הרבה יותר שמח, יעיל ומועיל”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“מלבד פעם אחת בודדה מזה 3 שנים שנאלצתי להזריק סטרואידים כי התפתחה לי בצקת קשה, אני לא נוטלת שום כדור אחר ומטופלת בקנאביס בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה היחידה שלי היא לא לוותר. את הבקשה שלי דחו פעמיים, אך בכל זאת לא ויתרתי ולא נכנעתי והגשתי אותה מחדש”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“למזלי הרב לא”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“לא הייתי רוצה לחשוב על דבר כזה, זה מפחיד מדי. כנראה שמצבי היה נותר ללא שינוי ואולי אפילו מחמיר. אני מודה שמדי פעם יוצא לי לחשוב מה יהיה עלי אם יקחו לי את התרופה? אך באמת שאני מעדיפה לא לחשוב על זה וליהנות מהחיים שיש לי כרגע עם הקנאביס”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני אישית לא חושבת להתחיל לגדל בעצמי כי אין לי את הידע הדרוש, אך לדעתי צריך לאפשר למטופלים לגדל. זה לא מפריע לאף אחד. כל עוד זה לא למטרות סחר זה מאוד לגיטימי בעיניי שאדם יגדל לעצמו את התרופה שלו ושלא יהיה מוגבל, כמו שמטופלים מוגבלים היום מבחינת האיכות, הכמות והזנים”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני לא רואה סיבה אמיתית לאסור צריכת קנאביס למטרות פנאי. לצמח הזה סגולות מרגיעות ומרפאות וכל עוד זה בגבול הטעם הטוב וכל עוד אין שום פגיעה באדם אחר, הדבר מאוד לגיטימי בעיניי”.

“אני בעד לגליזציה. קנאביס הוא צמח שגדל ולפי מה שהוכח עד היום, רוב התכונות שלו הן חיוביות. מעולם לא שמעתי על אדם שמת בגלל מנת יתר של קנאביס או מסיבוכים כאלו ואחרים”.

סיפורה של אלינור פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. יצחק ויצמן |

    מי כמוני מבין את מה שאלינור עברה אני משנת 1998 שנפלתי ממשאית על הגב וסובל עד היום מפריצת דיסק ועוד איזה 5/6 בלט דיסק ושרירים כואבים וכפות רגלים רדומות וואלה חושב לנסות ולמי פונים רוצים שאני יתחיל טיפול CAP LYRICA לוקח את הטרמדקס

שינוי גודל גופנים
ניגודיות