ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחלת הקרוהן

“ללא הקנאביס הייתי מרותק למיטה ומחכה לסוף”

שתפו את החברים

יעקב סובל מגיל 12 ממקרה קשה של מחלת הקרוהן. הוא מספר כי לפני שהתחיל לצרוך קנאביס, שום תרופה שהוצעה לו לא הועילה לו והוא לא הפסיק לסבול מכאבים, חולשה וחוסר שינה תמידי גם לא לאחר מספר ניתוחים. מאז שהוא מטופל…

יעקב סובל מגיל 12 ממקרה קשה של מחלת הקרוהן. הוא מספר כי לפני שהתחיל לצרוך קנאביס, שום תרופה שהוצעה לו לא הועילה לו והוא לא הפסיק לסבול מכאבים, חולשה וחוסר שינה תמידי גם לא לאחר מספר ניתוחים. מאז שהוא מטופל בקנאביס רפואי, הוא מצליח לנהל אורח חיים תקין, לטפח משפחה ואפילו להתנדב בשעות הפנאי שלו במד”א.

יעקב הוא גבר צעיר בן 28, החולה מאז גיל 12 במחלת הקרוהן – מחלת מעי דלקתית אשר פוגעת מאוד באיכות החיים וביכולת לאכול מזון מוצק, ובכך גורמת לכאבים רבים.

הוא מספר שלפני שהתחיל את הטיפול בקנאביס רפואי, הוא היה נוטל ביום עשרות כדורים שונים, שמהר מאוד גרמו לתופעות לוואי שלא היה ניתן לסבול. למרות מנות הכדורים הגדולות, הוא נאלץ לבסוף לעבור מספר ניתוחים עקב סיבוכים של המחלה, וגם אז שום דבר לא הועיל למצבו הבריאותי.

קרוהן
קרוהן – מחלת מעי דלקתית הפוגעת מאוד באיכות החיים

כיום, בניגוד למה שהאמין בו בעצמו, יעקב מטופל בקנאביס רפואי בלבד במשך חצי שנה. הוא זרק את כל תרופות המרשם ומסרב להכניס כל כדור נרקוטי לגופו, בטענה שאין שום צורך לקחת שום דבר אחר כאשר הוא מטופל בקנאביס.

בזכות הטיפול בקנאביס, מספר יעקב כי חזר לאורח חיים תקין בחיק המשפחה, הצליח לחזור לעבוד לפרנסתו ואף מוצא זמן פנוי להתנדב במד”א. יעקב הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו על הצמח שבזכותו הוא חזר להיות אדם נורמלי וצעיר:

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“מגיל 12, אני חי בזוגיות קבועה עם מחלת הקרוהן, שהנה מחלת מעי דלקתית שגורמת לכאבים מטורפים ומצב בריאותי נורא. במהלך כל שנות המחלה, חוויתי איתה עליות ומורדות, בעיקר מורדות, אחר שכל התרופות מרשם שלקחתי לא הביאו לשיפור במחלה”.

“לכל תרופת מרשם שנטלתי היו תופעות לוואי משלה. חלקן קלות יותר וחלקן קשות מאד עד כדי סבל נוראי. באיזשהו שלב הבנתי שאני צריך למצוא אלטרנטיבה אחרת, ולאחר שנתיים של מלחמה מתישה ומייגעת מול היק”ר קיבלתי רישיון לקנאביס רפואי”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“באיזשהו שלב בחיים שלי, שמעתי יותר ויותר סיפורים מאנשים שונים שאמרו לי שהקנאביס עזר להם או למכרים שלהם מאוד. כיוון שהייתי במצב נוראי שבו הרגשתי שאין לי יותר מה להפסיד, הפסקתי לפחד מ”סמים” והתחלתי להתעניין יותר בנושא הקנאביס, לקרוא חומר באינטרנט של מחקרים ועדויות מטופלים, וכך הבנתי שמדובר בתרופה אמיתית והחלטתי לעשות הכל על מנת להשיג אותה”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“מאז גיל 12 בו גילו אצלי את המחלה, ועד גיל 22, המצב שלי היה נחשב ליחסית סביר. הייתי מטופל בסטרואידים ו’פנטאסה’, שהיא תרופה ידועה ומוכרת לאנשים הסובלים ממחלת הקרוהן, שמטרתה העיקרית היא לשמור על המחלה במצב של ‘רמיסיה’ (נסיגה) והפחתה משמעותית של ההתקפים הכואבים”.

טיפול בסטרואידים
טיפול בסטרואידים – אל תתבלבלו, מדובר בסמים לכל דבר

“לאחר גיל 22 חלה הידרדרות במצב הרפואי שלי. בנוסף לכאבים המטורפים, שכבר למדתי איכשהו לחיות איתם בשלום, התחילו לתקוף אותי שלשולים דמיים, ירידה דרסטית במשקל שלי ופיסטולה, שהיא קישור שנוצר בין שני חלקי מעי או בין חלק במעי לפי הטבעת, מה שגורם לכאבים עזים ולמותו של החלק ש”נעקף” על ידי הפיסטולה וכבר לא משתתף בתהליך העיכול, עד מצב של קרעים במערכת העיכול כולה”.

“בשלב זה התחלתי לקחת תרופות נוספות, כמו ‘אימוראן’, ‘רמיקייד’ ו’יומירה’, ובנוסף לאחר זמן מה גם נאלצתי לעבור גם מספר ניתוחים שהפכו דחופים עקב תופעות לוואי של מחלת הקרוהן ושילובה עם התרופות”. 

“חשוב לציין כי גם התרופות לבדן היו מלווות בתופעות לוואי נוראיות שגרמו לי סבל רב, כמו כאבי פרקים, פצעים לא ברורים בכל הגוף, אובדן ראייה מלא בעין אחת ותחושה של תשישות ועייפות תמידית. גם ללא המחלה ורק בחסות התרופות, לא יכולתי לנהל אורח חיים תקין, וידעתי שגם לא אוכל לעשות כן לעולם”.

“לקראת סוף כל הטיפולים, כשהרופאים שלי ראו כי המצב שלי לא משתפר, המליצה לי הרופאה לאכול במשך 10 שבועות רק מודולן (משקה בפחית לחולי קרוהן הנוצר כתוצאה מערבוב של אבקה ומים), ולהמתין לניתוח נוסף”.

“הרופאה שטיפלה בי לא הייתה מוכנה לשמוע על טיפול בקנאביס רפואי, וכך גם לא מספר רופאים אחרים עמם נפגשתי לאורך כל השנתיים בהן אני נלחם על הרישיון. אף אחד לא תמך בטיפול בקנאביס וכולם טענו כי זה סתם דופק את הראש ושאין בזה שום חומר מרפא”.

“במסעותיי הארוכים שמעתי על רופא בשם גיל מורלי, והגעתי אליו באופן פרטי. הוא הסכים למלא עבורי את טופס הבקשה ליק”ר, שהגיע ונשלל על ידי רופאי היחידה 4 פעמים, כל פעם בטענה אחרת – צורך בנטילת כדורים נוספים, צורך בבדיקות עדכניות והמלצות מרופאים נוספים, וכל דבר שהיה יכול לעכב אותי. בפעם הרביעית שנשלח הטופס, הבקשה שלי סוף סוף אושרה”. 

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“לפני שהתחלתי את הטיפול בקנאביס, המחלה שלי הייתה באה לידי ביטוי בעיקר בכאבי בטן חזקים וקבועים. לא משנה מה הייתי מכניס לפה שלי, לאחר כמה דקות הייתי רץ לשירותים. אפשר בקלות לומר שאת רוב חיי עד לקבלת הרישיון, ביליתי בשירותים יותר מאשר בכל מקום בבית”.

“לא מעט פעמים בחיי החלטתי לצערי להישאר ער כל הלילה ולראות סדרות שלמות, וכל זה כי ידעתי שאין טעם להיכנס למיטה על מנת לקום כל 20 דקות לשירותים בגלל כאבי בטן מטורפים”.

קנאביס רפואי
קנאביס רפואי – תרופה ידידותית מהטבע

“המחלה הביאה יחד איתה תחושה גדולה מאוד של חולשה כללית ועייפות מתמדת. כמו ילד, הייתי הולך לישון כל יום בשעה 7 בערב לכל המאוחר”.

“לעומת זאת מאז תחילת הטיפול בקנאביס, חזרתי לאורח חיים תקין ונורמלי לחלוטין, הכולל לא רק בריאות ושלווה אלא גם חיי משפחה מלאים עם אשה ושני ילדים, עבודה מפרנסת ללא מגבלות מביכות, ואפילו קריירה קטנה של התנדבות במד”א בתור חובש חירום”. 

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“אני לא לוקח שום דבר, ולשמחתי מטופל בקנאביס רפואי בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי אין לי יותר מדי עצות לתת מלבד סבלנות, והרבה ממנה. אני, בניגוד להרבה חולים אחרים, חושב שהיק”ר והרופאים אכן מעוניינים בסתר ליבם לעזור לנו, אבל הבעיה האמיתית היא במנהיגי המדינה, שרואים בנו נרקומנים ללא שום סיבה מוצדקת”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“למזלי ולשמחתי הרבה לא יצא לי לחוות חוויה כזאת”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני יודע טוב מאד היכן הייתי: מרותק למיטה, ומחכה לסוף שלי”.

9. מה אתה חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“במידה וזה היה חוקי, ללא ספק שהייתי מגדל. כרגע זאת בעיה בשבילי ואין לי עניין להסתבך עם המשטרה”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“בתור מתנדב במד”א, רוב המשמרות שלי נופלות על ערבי סוף השבוע, בהם כל הצעירים יוצאים לבלות ורוצים לתפוס ראש. כאשר אני רואה את הנזק שנגרם לצעירים עקב אלכוהול וסמי פיצוציות, כמעט מדי משמרת, אין שום ספק שהייתה עדיפה לכולנו לגליזציה שתחליף להם את הסכנה הממשית בקנאביס בלבד”.

סיפורו של יעקב פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות