ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנבינואיד THC-O – חזק פי 3 מה-THC שאנו מכירים

שתפו את החברים

כולם יודעים היום מה זה THC, אבל מסתבר שיש לו קרוב משפחה שיכול להוות פריצת דרך בעתיד עולם המחקר הרפואי בצמח הקנאביס. קוראים לו THC-O והוא חזק לפחות פי 2 מ-THC שאנו מכירים ואם המחקרים הבוחנים את השפעתו יניבו תוצאות…

כולם יודעים היום מה זה THC, אבל מסתבר שיש לו קרוב משפחה שיכול להוות פריצת דרך בעתיד עולם המחקר הרפואי בצמח הקנאביס. קוראים לו THC-O והוא חזק לפחות פי 2 מ-THC שאנו מכירים ואם המחקרים הבוחנים את השפעתו יניבו תוצאות חיוביות, ייתכן שיהיה מלך חדש בעולם הקנבינואידים.

עולם המחקר המדעי המדויק הולך ומרחיב את אופקינו לגבי זהותם ואופי פעולתם של החומרים הפעילים השונים בצמח הקנאביס (קנבינואידים), ומעלה מהאוב קנבינואיד מעניין במיוחד שהיה חלק מהשיח הציבורי בשנות ה-70: THCO, שהנו קנבינואיד פסיכואקטיבי הדומה ל-THC ועשוי בעתיד להוות פריצת דרך בעתיד עולם המחקר הרפואי הנוגע למיצויים של צמח הקנאביס.

בזמן שטכנולוגיית המיצוי משתכללת ומתחדשת, והרף הנוכחי עומד על קריסטלי THC בריכוז של מעל 96% הקרובים למיצוי מושלם, אין כמעט עוד לאן למתוח את גבולותיו של ה-THC הישן והטוב. מבחינה זו, מהווה ה-THCO מוקד לחקר פוטנציאלי בהקשר של חיזוק השפעותיו האפשריות של צמח הקנאביס על גוף האדם.

מה זה THCOa?

שמו המלא של THC-O הוא THC-O-acetate או THCOa, והוא למעשה תוצר פירוק של הקנבינואיד הפסיכואקטיבי המוכר THC שנוצר ממנו בתנאים מסוימים של טמפרטורה, לחות ובעיקר רמת חומציות סביבתית. פירוק זה יכול להתרחש ישירות מהמקור החומצי THCA, אך לרוב מדובר בפירוק ישיר של THC המתבצע באמצעות תהליך מיצוי ייחודי שמבוסס על ממס אורגני חומצי.

THCOa או THC-O-acetate
THCOa – קנבינואיד החזק פי 2 עד 3 יותר מ-THC

כמו THC, גם THCOa הוא קנבינואיד פסיכואקטיבי שצריכתו מקנה למשתמש השפעת “היי” המלווה בתחושת ריחוף קלילה, ולמרות שפוטנציאל הרפואי של השפעתו על בני אדם מעולם לא נחקרה, סבורים מומחים רבים כי היא עשויה להתעלות על זו של ה-THC שמשמש היום לטיפול.

הבסיס לתפיסה זו היא העובדה ש-THCOa הוא חזק ופוטנציאלי יותר מ-THC בכלל ההיבטים של השפעתו. כפי שנראה במספר מחקרים בודדים שבחנו את ה-THCOa לעומק, השפעתו חזקה יותר מזו של ה-THC לפחות פי 2 עד 3 ואפילו למעלה מכך, מה שלא רק מגדיל את הפוטנציאל הטיפולי שלו אלא גם מקטין את המינון אותו יש לצרוך כדי להגיע לאותה רמת ההשפעה. בשל היותו של ה-THC ליפופילי (נמס טוב בשומן) מאד, השפעתו של ה-THCOa המופק ממנו כמעט ואינה משתנה למעט העובדה שהיא מתחזקת.

תהליך הזיקוק החומצי במהלכו מופק THCOa דומה בבסיסו לתהליך בו מפיקים הרואין ממורפין. כך, ניתן להחשיב את ה-THCOa למעין תמיסה מרוכזת ואפקטיבית יותר של THC.

תהליך המעבדה שדרוש בכדי להפיק THCOa (הפקת אסטר אצטטי של THC) הוא מורכב ויקר, ולכן הוא נבחן בעבר על ידי הרשויות רק בתור אפשרות לנשק לא קטלני לנטרול בני אדם. בהיבט זה סיכמו החוקרים כי יש ל-THCOa יש יכולת תיאורטית לשמש בתור נשק שיביא אדם למצב של נטרול ואי התנגדות, אך חוסר היכולת להפוך אותו לנשק פרקטי עצרה בסופו של דבר את המחקר.

קריסטלים של THC
קריסטלים בריכוז 96.9% THC – תקרת הזכוכית שאולי תישבר בקרוב

מחוץ למעבדות המחקר הממשלתיות, בשוק השחור הופיע THCOa מספר פעמים בודדות, בעיקר בשנות ה-50 ו-ה60 בתור שמן בצבע חום לעישון שיועד למריחה על ג’וינטים בכדי לחזק את ההשפעה שלהם.

כיום, בעולם המדע המודרני שהולך ומעמיק בסגולותיו הרפואיות השונות של ה-THC, ייתכן כי THCOa עשוי להוות בעתיד הקרוב תחליף יעיל יותר שלו הן למטרות מחקר והן למטרת טיפול רפואי בחולים. אם המחקרים המודרניים יסיקו כי השפעתו אכן אינה שונה במאפייניה הרפואיים מזו השל ה-THC יכולה אף להיות יעילה ממנה, וכן יסתבר שניתן להפיק קנבינואיד זה בצורה זולה יותר מבעבר שתהיה כדאית לחברות קנאביס רפואי, ייתכן כי יהיה “מלך” חדש לעולם הקנבינואידים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות