ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ראש העיר של דנוור (קולורדו) - בעד לגליזציה

ראש העיר שהתנגד מודה: הלגליזציה היא הצלחה גדולה

שתפו את החברים

ראש העיר של דנוור, בירת קולורדו, שהיה בעברו מתנגד נחרץ למהלך של לגליזציה וטען כי הוא יביא לתוצאות שליליות, מסר לתקשורת כי דעותיו השליליות לא קיבלו תמיכה במציאות וכי הלגליזציה היא “הצלחה גדולה” במונחים של רווחים לכלכלה ולחברה. ההצהרה יצאה…

ראש העיר של דנוור, בירת קולורדו, שהיה בעברו מתנגד נחרץ למהלך של לגליזציה וטען כי הוא יביא לתוצאות שליליות, מסר לתקשורת כי דעותיו השליליות לא קיבלו תמיכה במציאות וכי הלגליזציה היא “הצלחה גדולה” במונחים של רווחים לכלכלה ולחברה. ההצהרה יצאה לאחר פרסום הדו”ח השנתי שבוחן את השפעות הלגליזציה, שהראה כי אכן מדובר בהצלחה במדדים רבים.

מדינת קולורדו הייתה הראשונה בארה”ב לחוקק לגליזציה מלאה של קנאביס בתהליך שהתחיל בשנת 2012, וכיום הנתונים בשטח מראים שהיא ביתו של שוק הקנאביס התוסס והרווחי ביותר ברחבי היבשת.

בשבוע שעבר פורסם דו”ח שנתי של השלטון המדיני בקולורדו, המסכם את השפעותיה של הלגליזציה והתפתחותו של ענף הקנאביס החוקי במדינה ומראה כיצד הרוויחה המדינה עשרות מיליוני דולרים במיסים שעברו להשקעה בפיתוח תשתיות וחינוך, וכיצד ממשיכה המגמה להתקדם.

מלבד הרווח הכלכלי האדיר שהביאה איתה הלגליזציה, ציינו מחברי הדו”ח גם את הירידה בפשיעה והחיסכון בתקציבי רשויות אכיפת החוק שרשמו כל הערים במדינה, ואת העובדה שנתח הרווחים של קופת המדינה המשיך לצמוח בעקביות גם לעומת האטה של קצב המכירות מאז שנת 2014.

ראש העיר עבר לצד הירוק

מייקל הנקוק (Michael Hancock), ראש העיר של בירת המדינה דנוור, היה בעברו מתנגד חריף ללגליזציה ואף הנהיג קמפיין שעודד את תושבי המדינה כולה להצביע נגד הלגליזציה, כאשר זו עלתה לראשונה להצבעה בשנת 2012 ועמדה בסימן שאלה גדול מבחינת היתכנות ותמיכה ציבורית.

מאז, עובדות בשטח כמו למשל הכנסות בסך למעלה מ-500 מיליון דולר או אלפי משרות חדשות שנפתחו לציבור, ככל הנראה שינו את דעתו, ובסוף השבוע הוא פרסם לראשונה הצהרה לתקשורת בה הוא מכנה את הלגליזציה בתור “הצלחה גדולה” שתרמה רבות לכלכלת המדינה ויכולתה להשקיע בפרויקטים חברתיים.

בית המשפט קבע: קנאביס הוא מוצר פנאי שלא מסכן את הציבור
הממצאים מראים – לגליזציה עשתה טוב למדינה

בהצהרתו הודה ראש העיר כי העקרונות שעמדו מאחורי התנגדותו ללגליזציה לא הוכיחו עצמם במבחן המציאות, ולאור הממצאים החיוביים שנראים בהכנסות לקופת המדינה, הרחבת שוק התעסוקה, צמצום הפשיעה ועלויות האכיפה, וביטול הנזק שגרמה ההפללה לתושבים, ברור כי מדובר במהלך נכון ויעיל עבור רשויות המדינה.

“ממצאי הדו”ח מראים כיצד הגישה של דנוור והשילוב בין מספר סוכנויות למען רגולציה אפקטיבית של השוק עובדת בצורה מצוינת”, מסר מייקל הנקוק בהצהרתו. “לקחנו על עצמנו את האתגר של להפוך לעיר האמריקאית הגדולה הראשונה שמנהלת שוק קנאביס חוקי ופעיל, והנה כיום אנחנו עושים זאת בהצלחה מרובה”.

ממצאי הדו”ח השנתי בקולורדו באים בעיתוי מצוין כדי לגבות את עמדתן של כמה מדינות המתקרבות השנה ללגליזציה, בהן גם ניו יורק שעדיין בוחנת את המודל היעיל ביותר לעשות זאת, ומראים שכל המודלים התיאורטיים שמתעקשים מתנגדי הלגליזציה לפסול, לא רק שמוכיחים עצמם בשטח, אלא מצליחים הרבה למעלה מהמצופה.

עד כמה זה ישפיע על הצבעות הלגליזציה בנובמבר הקרוב? את זה נותר לנו לגלות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות