ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

רוצים ללמוד קנאביס? – ראיון עם ד”ר מיכאל דור

שתפו את החברים

קנאביס רפואי הוא לא תחום שאנחנו מרבים לעסוק בו. מבחינתנו, קנאביס רפואי צריך לבוא יחד עם שינוי מדיניות קנאביס ולא במקומה או כמו שאנחנו תמיד אומרים “רק הפסקת מדיניות ההפללה תבטיח קנאביס נקי ואיכותי לכל מי שזקוק לו- חולה או…

קנאביס רפואי הוא לא תחום שאנחנו מרבים לעסוק בו. מבחינתנו, קנאביס רפואי צריך לבוא יחד עם שינוי מדיניות קנאביס ולא במקומה או כמו שאנחנו תמיד אומרים “רק הפסקת מדיניות ההפללה תבטיח קנאביס נקי ואיכותי לכל מי שזקוק לו- חולה או בריא”. עם זאת, כששמענו שבמכללה האקדמית הדסה, ירושלים נפתח קורס קנאביס למטרות רפואיות בראשות חלוץ הקנאביס הישראלי שלומי סנדק וד”ר מיכאל דור נהינו סקרנים. את שלומי אנחנו מכירים, אז ביקשנו לדבר עם ד”ר מיכאל דור כדי להבין קצת יותר על הקורס.

קאנה: שלום ד”ר דור, שמענו שהמכללה האקדמית הדסה ירושלים פותחים קורס קנאביס רפואי, ראינו ששלומי סנדק מעורב ורצינו לשמוע ממך קצת על הקורס.

ד”ר מיכאל דור: בשמחה, אנחנו פותחים קורס עם מיטב המרצים בנושא קנאביס רפואי, בין המרצים מגלה הTHC פרופ’ רפאל משולם. הקורס נועד לתת למשתתפים בו הבנה של כל תחום הקנאביס הרפואי. אני עצמי רופא, ולכן מעוניין לקדם את הצד הרפואי של הקנאביס. אבל מעבר לצד הרפואי, אנחנו מביאים מרצים מכל מיני תחומים כמו התחום החברתי, החקלאי, מחקר ועוד. הכוונה היא לתת מידע מקיף על כל התחום כשאני אחראי על הצד הרפואי וכל ההשלכות שלו- התוויות מה התהליך לקבל מרשם ועוד.

קאנה: כשאתה מדבר על התוויות אתה מדבר על ההתוויות לקבל קנאביס כרגע או מה שיהיה בעתיד.

ד”ר מיכאל: גם וגם, אני ממובילי התהליך להוספת התוויות חדשות אז כמובן גם על זה אדבר.

קאנה: אתה כרגע חלק מיחידת הקנאביס הרפואי?

ד”ר דור: אני היועץ הרפואי הראשי של היק”ר (יחידת הקנאביס הרפואי)

קאנה: למי מיועד הקורס, איזה משתתפים את היית רוצה לראות?

ד”ר דור: ראשית הייתי רוצה לראות צוות רפואי: רופאים, אחיות אבל כמובן הייתי שמח לראות גם אנשים מהקהל הרחב- הייתי מאוד שמח לראות משפטנים כדי שיבינו על מה מדובר. חקלאים, רוקחים אפילו יזמים שרוצים להיכנס לתחום הרי זה  תחום שמתפתח בצורה מדהימה גם מהבחינה הכלכלית אז כמובן, גם אנשי עסקים מוזמנים לקורס.

קאנה: אתה חושב שזה תחום ההיי טק הבא בישראל?

ד”ר דור: אני רופא ונקודת המבט שלי היא רפואית. אני רופא משפחה שרוצה לעזור לחולים אבל ללא ספק יש פה תחום רחב ומתפתח עם המון אפשרויות.

קאנה: כמה שנים אתה מודע ליתרונות הרפואיים של קנאביס? האם ההיכרות שלך עם התחום הובילה לשינוי דיעה לגבי צמח הקנאביס?

ד”ר דור: אני מכיר את התחום כשלוש שנים. לפני זה לא ידעתי כלום על קנאביס ולא היתה לי עמדה לגביו. כרופא שמעתי על מקרים מסוימים שזה עזר אבל המודעות וההבנה ליכולות המדהימות של הצמח התפתחו לאחר שהתבקשתי לעמוד בראש יק”ר ולמדתי את הנושא מהמומחים בתחום ומאז כמובן הדיעה שלי התגבשה הרבה יותר. היום אני הולך מכנס רפואי לכנס רפואי להסביר על קנאביס כיוון שהבורות בקרב רופאים או יותר נכון חוסר ידע בתחום הוא מדהים. רופאים מסיימים לימודים והתמחות בלי לדעת מה זה קנאביס.

קאנה: אתה חושב שיש תחומים רפואיים נוספים שקנאביס יכול לעזור וכרגע בכלל לא מדברים עליהם?

ד”ר דור: חד משמעתי כן. אני הייתי רוצה להכניס להתוויות מחלות כמו פסוריאזיס. היום בארץ כל תחום משחות הקנאביס פשוט אינו קיים וזה אחד הדברים הבאים שיבואו. טיפול בילדים אוטיסטים, מחלות אוטו-אימוניות, מחלות בהם הגוף תוקף את עצמו. יש פתח לעזור להמון חולים נוספים.

קאנה: אתה חושב שקנאביס מטפל במחלה עצמה או שהטיפול הוא רק סימפטומטי (שיכוך כאבים, פתיחת תיאבון)

ד”ר דור: נכון לעכשיו, הפוקוס הוא טיפול בסימפטומים. אבל יש מחלות שחד משמעית קנאביס מטפל במחלה. הדוגמה הכי טובה שאני יכול לתת היא סכרת. קנאביס אולי לא מרפא סכרת, אבל בן אדם שמפסיק לסבול מכאבים לישון ולאכול כמו שצריך, פתאום הסכרת שלו משתפרת. הטיפול בסימפטומים משפר את המחלה. לטיפול במחלה ישירות, יש כל מיני רמזים של מחקר בעולם. כרגע אין משהו ביד אבל אין ספק שעוד יהיה.

קאנה: אתה חושב שאנחנו לקראת עלייה משמעותית בכמות המרשמים בישראל? שנעלה מ28,000 למספר גדול יותר?

ד”ר דור: כן, קשה לי להעריך בכמה זה יגדל. זה תלוי בכמה התוויות חדשות נצליח לזהות ולהוסיף כי כל התוויה חדשה היא עוד אנשים שיקבלו רישיון לקנאביס ועוד רופאים שיודעים למי ואיך להמליץ על קנאביס.

קאנה: נשים את נושא הקנאביס הרפואי בצד, אתה חושב שהסטטוס החוקי של הצמח צריך להישאר כמו שהוא או שהגיע הזמן להפסיק את מדיניות ההפללה ושאנשים יוכלו בעצמם אם הם מעוניינים בקנאביס?

ד”ר דור: זאת שאלה שאני נשאל הרבה, כולל אפילו בכנסת. כרופא, ההתייחסות שלי היא רפואית. שינוי מדיניות קנאביס היא תחום חברתי ולכן זו צריכה להיות החלטה חברתית ואני חושב שהדעה של רופא בתחום הזה אינה שונה משל כל אדם אחר. הנקודה היחידה שמטרידה אותי היא תופעות לוואי בעיקר אצל חולים עם רקע בבריאות הנפש. אבל שוב, זאת בעיה שההתייחסות אליה צריכה להיות חברתית ולא רפואית ולכן אני לא חושב שלדעה שלי יש משקל יתר.

קאנה: תודה רבה ד”ר מיכאל דור

למי שמעוניין ללמוד עוד על הקורס מוזמן לקרוא עוד וליצור קשר בקישור הזה

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עדנה יורמן |

    מעוניינת להשתתף בקורס .gup5ag

  2. דר ברקת שיף קרן |

    ראוי מאוד לבדוק על מה דר דור מדבר – שהרי המטופלים יבואו ויספרו לכל מי שאזניו כרויות איזה זן הועיל ואיזה לא ואיזו חברה סיפקה לו את מה שגרם לו בחילות ואת מה שגרם לו כאבי ראש
    – דור יודע אילו חומרים הוא מוציא לשוק ואיך ?
    האם המוצרים שיוצאים לטיפול בחולים נבדקים איכן?
    מי קובע את המינונים שהחולים מקבלים ?
    ואיך אשה בת 90 נשלחת למצות שנת טיפול במרפאה בטרם מאושר לה שימוש בקנביס?
    מי עומד מאחורי חברת קאנה – מה גורם לכותב הכתבה להיות ככ שטחי ונבוב

    1. חולה המטופל בקנאביס רפואי |

      ד”ר,
      הוצאת לי את המילים מהפה.
      מצטרף לכל דברייך ומוסיף:
      ד”ר דור פגע בכל כך הרבה חולים (לא רק בשנים האחרונות – אני מדבר גם על שנותיו הראשונות, כשעוד לא היה במרום מקומו, ואם עשה ככה אז כשהיה צעיר ללא נסיון וללא הביטחון שהיום יש לו… רחמנא ליצלן), שהגיע הזמן שיפרוש. לפני שהמוניטין שנשאר לו יעלם לגמרי.
      הריאיון הזוי. קשה להאמין שזה אותו הד”ר שנלחם בחולים, מקצץ מינונים, והדוגמה הכי בולטת בזמן האחרון – דנה בר-און האמיצה, היפה והסופר אינטליגנטית.
      מאנשים כמוה, במציבים לו מראה מול הפנים, הוא הכי פוחד.
      התכניות שלו לגבי החולים והקנאביס – הזויים ללא שום הסבר חוץ משחיתות.
      הוא מתנהג, כאחרון העבריינים, עם נורמות מהעולם התחתון.
      די ברור שכל מה שהוא אומר לטובת החולים – זה לא דרך החיים שלו. דרך החיים שלו רצופה מעשים השוללים את דבריו ומוכיחים שבתוך תוכו הוא לא חושב באמת ככה.
      אכן בשטח, העובדות מצביעות אחרת ממה שהיה רוצה שנאמין.
      עומד מאחורי כך מילה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    שלום! אני מעוד מעוניינת לקורס לימודcannabis

שינוי גודל גופנים
ניגודיות