ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
"רחמנא ליצמן" - מאות הפגינו בת"א נגד רפורמת הקנאביס

“רחמנא ליצמן” – מאות הפגינו בת”א נגד רפורמת הקנאביס

שתפו את החברים

מאות מטופלי קנאביס רפואי ותומכיהם מפגינים היום בת”א משעות הבוקר המוקדמות במה שמכונה “מחאת המיטות”, נגד רפורמת הקנאביס של ליצמן והנזקים החמורים שהיא גורמת לחולים. למחאה, אותה ארגנו פעילים חברתיים בשיתוף פעולה עם תוכנית “הצנרת”, הגיעו גם חולים המרותקים למיטותיהם…

מאות מטופלי קנאביס רפואי ותומכיהם מפגינים היום בת”א משעות הבוקר המוקדמות במה שמכונה “מחאת המיטות”, נגד רפורמת הקנאביס של ליצמן והנזקים החמורים שהיא גורמת לחולים. למחאה, אותה ארגנו פעילים חברתיים בשיתוף פעולה עם תוכנית “הצנרת”, הגיעו גם חולים המרותקים למיטותיהם שבריאותם נמצאת בסכנה ממשית בעקבות החוק החדש.

רפורמת הקנאביס הרפואי של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כבר הוכיחה מעבר לכל ספק סביר שהיא מהלך שלא מקובל על מטופלי הקנאביס הרפואי אותם היא נועדה כביכול לשרת, ומעמיד חלק גדול מהם בסכנה בריאותית של ממש.

אחרי שמטופלי הקנאביס יצאו בחודשיים האחרונים להפגין נגד הרפורמה בכיכר רבין בשני אירועים שונים, וחלקם אף הקימו מאהל מחאה ושבתו רעב מול הכנסת, היום התאגדו רבים מהם בת”א כדי להפגין מול מתחם “שרונה”, במה שזכה לכינוי “מחאת המיטות” על שם החולים המרותקים למיטותיהם שהגיעו להפגין נגד המהלך.

“רחמנא ליצמן” – אל תסכן חיי אדם

מחאת החולים החלה היום בשעות הבוקר המוקדמות כאשר כבר בשעה 9:30 התאספה קבוצת המפגינים הראשונה בסמוך לכביש בצומת מתחת למגדלי עזריאלי, חמושה בשלטים הנושאים את סיסמת ההפגנה “רחמנא ליצמן” – שנועדה לפנות לליבו של סגן השר באופן אישי.

"מחאת המיטות" - כל המטופלים נגד רפורמת הקנאביס
“מחאת המיטות” – כל המטופלים נגד רפורמת הקנאביס

מחאת החולים הנוכחית אורגנה על ידי קבוצה של פעילים חברתיים הפועלים לשחרור הקנאביס הרפואי בישראל, ביניהם מאיר קדוש שעדיין ממשיך לפעול לקבלת התרופה שמצילה את חייה של בתו, והופצה בשיתוף פעולה עם תוכנית “הצנרת” של גיא לרר שידועה בתמיכתה בלגליזציה של קנאביס.

בשונה ממחאות קודמות בנושא הקנאביס הרפואי, שעד כה לא הוציאו מספיק אנשים מהבתים, המחאה הנוכחית הצליחה למשוך כמה מאות מפגינים שפוקדים את המקום מאז הבוקר. לצידם כאמור התאספו כמה עשרות חולים מרותקים למיטה שיוצאים לראשונה מביתם להפגנה ציבורית, עקב חששם מהפיכת הרפורמה למציאות החדשה.

את המחאה תיעדו כמה צוותי צילום עצמאיים, שעומלים כעת על הכנה של סרטונים אינפורמטיביים והפצת הבשורה לתקשורת, בתקווה לעורר את המחאה להגנת מטופלי הקנאביס הרפואי גם בקרב הציבור הרחב.

בין המפגינים - גיא לרר מ"הצנרת" ליד מאיר קדוש
בין המפגינים – גיא לרר מ”הצנרת” ומאיר קדוש

“זה פשוט לא יאמן שמתייחסים ככה לבני אדם, ומתנים את התרופה שלנו בכל מיני בירוקרטיה ותהליכים שלוקחים המון זמן”, מסרה לנו שני, מטופלת בעלת רישיון לקנאביס שמפגינה במקום משעות הבוקר. “אם עכשיו מאיימים לקחת לנו את התרופה לגמרי ולהשאיר אותנו עם זנים שלא מתאימים לנו, לא נשארה לנו ברירה אלא לצאת ולמחות”.

“ליצמן ומשרד הבריאות לא מייחס ערך רב לחיי אדם, ומוכיח לנו שוב שכל מה שמעניין אותו זה להשתיק את הרוחות ושלא יהיה בלאגן”, מסר לנו מאיר קדוש, שהיה אחד הראשונים להתאסף בתחילת המחאה. “עכשיו אנחנו חייבים להתקומם בכל הכוח ולהראות להם שהחיים שלנו זה לא משהו שאפשר להחליק בתירוצים והבטחות של “יהיה בסדר” שחוזרים על עצמם”.

בשעה האחרונה החלו להתפזר חלק מהמפגינים, ולפי הדיווחים ברשתות החברתיות ישנם כמה פעילים ומטופלים שנעצרו על ידי המשטרה ונלקחו לחקירה, לכאורה בשל מעורבות באירוע אלים שהתרחש בהפגנה אך לא תועד בסרטונים הרבים שצולמו במקום.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 14

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ג'וני סלומון |

    המדינה שלנו לא תעזור לנו. אנחנו היחידים שיכולים לשנות את המצב ההזוי שנוצר כאן, ולא אף אחד אחר.

  2. סופי צ'רניאבסקי |

    מטופלים יקרים,
    תודה לכל מי שטרח ויצא לרחוב לתמוך!!!

  3. סטלן בריא |

    פשוט בושה

  4. לירון ווייס |

    לא ייאמן שהמדינה המסריחה שלנו מביאה את המטופלים למצב כזה שהם צריכים בכלל להתאמץ ככה. פשוט בושה.

  5. דניאלה כהן |

    ביזיון מה שקורה פה

  6. סולנית ירוקה |

    תרופה מהטבע ואין על זה שום ויכוח

  7. אחת שיודעת |

    המחאה האמיתית צריכה להיות ליגלזציה מלאה. אם קנאביס יהיה חוקי ונגיש לכולם, גם קנאביס רפואי יהיה

  8. שושה אונימה |

    זו תרופה זה לא סמים
    זו תרופה מאלוהים
    תאזינו לחולים
    פה כולנו זועקים!!!

  9. אלירן |

    מספיק להילחם עם צמח! זה מגוחך!

  10. שם חסוי |

    לא ייאמן שאנשים חולים צריכים לצאת בחום הזה ולהפגין על הזכות לחיות…

  11. עמית אזולאי |

    מישהו חייב לשים לזה סוף כבר! די להרוג את החולים!

  12. סטלן |

    קנאביס רפואי לקנאביס לצרכי פנאי לכולם!

  13. בן רגב |

    מספיק להתעלל באנשים חולים

  14. מרשמלו |

    הייתי אמול בהפגנה שנערכה בירושלים ברחוב חנה, אני מוכרח להגיד שממש זועק, המצב בכלל לא פשוט,

שינוי גודל גופנים
ניגודיות