ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אנגליה

חדש באנגליה: רישיון חירום לקנאביס רפואי

שתפו את החברים

אנגליה היא מדינה שאינה מאשרת לחולים לקבל טיפול בקנאביס רפואי, ורק במקרים קיצוניים הצליחו חולים לקבל רישיון בפועל, אך החלטה חדשה של הממשלה משנה את התמונה. מהיום יוכלו חולים הנמצאים במצב רפואי קשה, לקבל רישיון חירום לקנאביס רפואי ולהתחיל בטיפול…

אנגליה היא מדינה שאינה מאשרת לחולים לקבל טיפול בקנאביס רפואי, ורק במקרים קיצוניים הצליחו חולים לקבל רישיון בפועל, אך החלטה חדשה של הממשלה משנה את התמונה. מהיום יוכלו חולים הנמצאים במצב רפואי קשה, לקבל רישיון חירום לקנאביס רפואי ולהתחיל בטיפול באופן מיידי ועד להבראה או שיקום, ללא הגבלת זמן.

ממשלת אנגליה נכנסה בשבועיים האחרונים לסחרור לא קטן, שהתחיל במקרהו של הילד חולה האפילפסיה בילי קאלדוול שכמעט מת במהלך התקף לאחר שהוחרמה לו התרופה, והתחזק לאור התגברות מחאת החולים, שלא נרגעה גם לאחר שהתרופה הושבה לילד ביחד עם אישור חירום מיוחד.

לאחר שבימים האחרונים לא נשמע שום קול בממשלה שיכול היה לתת תגובה רשמית בנושא קנאביס רפואי, שמוגדר באנגליה כסם שאינו מסוכן אך בכל זאת אסור לשימוש, הודיע כעת הממשל כי הוא מתחיל בתוכנית חדשה שתשפר את הנגישות הציבורית לטיפול בקנאביס.

רישיון קנאביס לשעת חירום – לכולם

הודעת הממשלה בנוגע לרישיונות הקנאביס החדשים, שפורסמה בסוף השבוע והופצה גם לתקשורת בחו”ל, קובעת כי החל מעוד 12 ימים יוכל כל חולה בבריטניה להגיש בקשה לרופא המשפחה שלו לנפק בעבורו רישיון חירום לשימוש בתפרחת או שמן קנאביס.

בילי ואימו - אחרי האשפוז בבית החולים בעקבות ההתקף
בילי ואימו – אחרי האשפוז בבית החולים בעקבות ההתקף

בדומה לאישור החירום שניתן לילד חולה האפילפסיה, האישורים שיינתנו לחולים יהיו מוגדרים בתור רישיונות זמניים שמטרתם לאפשר לחולים להתחיל את הטיפול בקנאביס ולבחון את תוצאותיו, אך בהודעה לתקשורת לא נמסר שום דבר אודות תוקפם או אורכם של הרישיונות, ולמעשה נאמר כי הם “אינם בעלי תוקף של זמן, אלא של אינדיקציה רפואית”.

כלומר, חולה שיקבל רישיון שכזה, יוכל להיות מטופל בקנאביס במשך חודשים ואפילו שנים, מבלי להידרש לחדש אותו או להיתקל בקשיים בירוקרטיים כלשהם, הכל תחת ההגדרה של “טיפול לשעת חירום” שנמשך ככל שהחולה זקוק לו.

הקריטריונים שקבעה הממשלה בעבור הנפקת הרישיונות עדיין מעורפלים וטרם נוסחו במלואם במסמך או אתר רשמי של גוף ממשלתי, אך בעיה אחת שכבר עולה מהן היא הגדרה לפיה חולה המעוניין בטיפול בקנאביס נדרש להיות בעל “צורך רפואי יוצא דופן” לקבלו, כלומר חולה באחת מכמה מחלות קשות שקנאביס מוכר בתור טיפול יעיל עבורן, שאינו נמצא במגמת הבראה – מה שהופך את הקנאביס לטיפול “קו אחרון” בדיוק כמו בישראל.

קנאביס - טיפול חירום מהטבע
קנאביס – טיפול חירום מהטבע

בעיה נוספת שעולה ממתווה החלטת הממשלה, הוא חוסר הגדרת האחריות בה נושאים רופאים שיהיו מעוניינים לרשום לחולים קנאביס. משום שמלבד תרופה אחת אין שום מוצר קנאביס שהנו בעל סטטוס של תרופה מוכרת, לא בטוח שיהיו רופאים שיהיו מוכנים לקחת עליהם אחריות מלאה לתוצאות הטיפול.

למרות בעיות אלו, בהשוואה למצב שהיה קיים באנגליה עד כה, בו רק מטופלים בודדים הצליחו עד היום לקבל אישור לשימוש במוצרי קנאביס, ואף הם לא זכו לשום מסגרת טיפול אמיתית, מדובר בהתקדמות חשובה ומשמעותית ביותר עבור תושבי המדינה, ובעיקר עבור קהל החולים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות