ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס במקום כדורים

הסיבה לקבלת רישיון קנאביס – כאב בגלל רשלנות רפואית

שתפו את החברים

מרתה היא מטופלת בקנאביס רפואי מזה 7 חודשים, לאחר שהתחילו לה כאבים כרוניים כתוצאה מרשלנות רפואית חמורה של גופים רבים במערכת הבריאות. לאחר מקרה בעבודה, בו הרימה משקל כבד ולמחרת בבוקר התעוררה עם כאבים עזים, היא הלכה לאיבוד בסחרור של…

מרתה היא מטופלת בקנאביס רפואי מזה 7 חודשים, לאחר שהתחילו לה כאבים כרוניים כתוצאה מרשלנות רפואית חמורה של גופים רבים במערכת הבריאות. לאחר מקרה בעבודה, בו הרימה משקל כבד ולמחרת בבוקר התעוררה עם כאבים עזים, היא הלכה לאיבוד בסחרור של רופאים, אפשרות לניתוח מסוכן והמון כדורים שלא הועילו בדבר, בדרך לטיפול האמיתי שהעניק לה נחת.

מרתה פיסקנקו, בת 33 מת”א, היא מטופלת קנאביס רפואי חדשה למדי, המחזיקה ברישיון בסך הכל כ-7 חודשים. הסיבה בגינה קיבלה מרתה את רישיון הקנאביס הרפואי שלה, היא כאבים כרוניים שהחלו לאחר תאונת עבודה שהתרחשה לפני שנתיים.

לאחר תאונה זו, סבלה מרתה מכאב כרוני חד ומעיק, ששיבש את חייה לחלוטין והביא אותה לנדוד בין רופאי כאב מומחים ולחפש מזור גם בטיפולים טבעיים ורפואה משלימה.

קנאביס - תרופה מהטבע
מרתה פיסקנקו – מטופלת קנאביס עקב רשלנות רפואית

לאחר חודשים רבים בהם לא חוותה אפילו קצת נחת בין התקף כאב אחד למשנהו, הצליחה לבסוף מרתה לקבל המלצה לקנאביס מרופא מומחה, ומאז הוא מהווה עבורה את מסלול הטיפול היעיל ביותר בהתמודדות עם הקושי היום יומי.

מרתה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘עדות’ של קאנה, ולספר על הטיפול ששינה את מצבה הרפואי.

1. כמה זמן את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי 7 חודשים.”

2. ספרי לנו באופן כללי על המקרה שלך. מדוע את צורכת קנאביס רפואי?

“ב-27.4.16, באחד מימי הצילום בהפקה שבה אני עובדת כעצמאית, הרמתי משקל כבד מאוד אשר גרם לי לכמה בעיות בריאותיות. לאחר המקרה, בלילה, הלכתי הביתה לישון וכשהתעוררתי – הכל היה נראה כבר אחרת. לא היה לי כח ביד ימין כלל, בקושי הרגשתי אותה. וכל מה שהרגשתי היו עקצוצים קטנים בכל היד.”

“לאחר בדיקות, נאמר לי כי אני סובלת מפריצת דיסק צווארית והדרך היחידה לפתרון היא לנתח את הצוואר. חששתי, ולא הסכמתי לניתוח, כי משום שהרגשתי לא בטוחה ושלא נעשו מספיק בדיקות.”

“למרות שיכולתי לבחור בניתוח, שנה וחצי מאז המקרה סבלתי מכאבים כרוניים שאפילו גרמו לי להתעלף. לא קיבלתי שום הסבר טוב מהרופאים, רק עוד ועוד כדורים. לאחר המתנה ארוכה לבדיקת ה-MRI גילינו את המצב האמיתי שלי – שהוא מגוון רחב מאוד של בעיות באזור הכתף ויד ימין. לאחר מכן קיבלתי את האישור שלי לקנאביס רפואי – 30 גרם לחודש.”

3. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“תמיד ידעתי שטיפול בקנאביס רפואי קיים ושהוא גם מאוד יעיל. בלי לחשוב יותר מדי, ידעתי שלשם אני מכוונת, כיוון ששום סם אני לא אכניס לגוף שלי. כל מה שעשיתי זה בערך מה שכולם – מלחמה ארוכה ומתישה נגד היק”ר ומשרד הבריאות עד לקבלת הרישיון שלי.”

4. תארי בבקשה את התהליך שעברת עד לקבל האישור, כולל רופאים, תרופות, טיפולים נסיוניים וכדומה.

“עברתי אצל המון רופאים, ולא מעט מרפאות כאב. כמובן שכולם הציעו לי לא מעט “תרופות”, או יותר נכון מלאי לשנה של תרופות. במקום קנאביס, הציעו לי 2 דפי A4 המלאים ברשימות של שמות של תרופות. ליתר דיוק – סמים. בתור ילדה שגדלה באוקראינה לאמא אחות, כבר אז הייתי מודעת לכך שתרופות זהו דבר רע מאוד. ולכן, לא חשבתי אפילו לרגע להכניס לגוף שלי את אחד מהרעלים הללו.”

“בנוסף, ראיתי בעיניים שלי אנשים שנטלו את כל התרופות הללו וכתוצאה מכך נגרמו להם נזקים פיזיים ונפשיים. אז איך עכשיו אני, בתור אישה צעירה בת 33, שעוד מתכננת להביא ילדים בעתיד תיקח את כל הסמים הללו? שאלתי את עצמי איזה מין ילד חייזר יצא לי אחרי שאדחוף לגוף שלי את כל הסמים הנוראיים הללו. עברתי המון רופאים, צילומים, ובהם נאמרה לי תמיד אותה התשובה. שכל מה שיש לי היא פריצת דיסק צווארית והפתרון הוא לנתח.”

כדורים - סמים אמיתיים
במקום קנאביס – 2 דפי A4 מלאים בשמות של סמים

“באותו זמן הרגשתי מעט לא בטוחה שבלי יותר מדי בדיקות, כבר מחליטים החלטה של ניתוח בצוואר – ניתוח שהוא לא פשוט בכלל ועלול להביא אותי למצבים מסוכנים מאוד. כמובן שלא הסכמתי לניתוח והמשכתי לסבול מכאבים בלי יותר מדי התייחסות מצד הרופאים שעדיין עמדו על שלהם – שזוהי פריצת דיסק צווארית הדורשת ניתוח. במשך שנה וחודשיים, תוך שאני עוברת מרופא לרופא עם כאבים מטורפים באזור הצוואר והכתף, ותוך שלא מתייחסים אלי יותר מדי ורק דוחפים לי כדורים כמו ‘ארקוקסיה’ וכדומה.”

“לאחר שנה וחודשיים, אחרי מלחמה לקבל אישור לבדיקת MRI, ואחרי שהייתי צריכה לפנות לאגודת הנכים וזכויות החולה על מנת להתחנן שיאשרו לי לבצע את הבדיקה, הגיעה הבדיקה המיוחלת שגילתה את המצב האמיתי שלי.”

“הרופאים ואני הופתענו מאוד גילינו שאני סובלת ממצב רפואי קשה מאוד, שכנראה החמיר עם הזמן כי הוא לא טופל כמו שצריך. הדברים שהתגלו בבדיקת הMRI הם: פריכת כתף ימין, שבר בסקאפולה, קרע בגיד הכתף, ציסטה בחיבור לכף היד שהופיעה פתאום, שינויים במפרקים ואנמיית עצבים (חוסר קבוע בוויטמין B12). כל זה פלוס כאבים כרוניים באזור הצוואר והגבלה גדולה מאוד בתנועה בחיי היום יום שלי.”

“לאור גילוי מצבי האמיתי, הבנתי שכל הסמים שמנסים לדחוף לי, שהם למעשה תוצאה של רשלנות רפואית אחת גדולה, לא יעזרו. המצב הרפואי שלי הדרדר מאוד גם ככה, וכל מה שנותר לי הוא להילחם על הרישיון לקנאביס רפואי. התרופה היחידה והטבעית שעוזרת לי ומקלה לי את חיי היום יום.”

התרופה הירוקה
קנאביס – תרופה אמיתית

“בדרך לקנאביס עברתי לא מעט מרפאות כאב, וכמות אינסופית של רופאים, הגעתי למרפאת כאב אחת בו קיבל אותי רופא מדהים (שאני לא אחשוף את שמו), שעזר לי מאוד וגרם לכך שאקבל את הרישיון שלי. “

5. תארי בבקשה את השיפור באורח החיים שלך מאז שאת מטופלת בקנאביס

“מאז שאני מטופלת בקנאביס רפואי, יש זנים שעוזרים לי מאוד ומשפרים לי מאוד את חיי היום יום. מאז שהתחלתי לצרוך קנאביס רפואי אני ישנה הרבה יותר טוב, אוכלת יותר, כמות הבחילות שלי ירדה באופן משמעותי, הכאבים הכרוניים פחתו בצורה משמעותית, ובכלל מצבי השתפר פלאים.”

“אני מרגישה שהקנאביס מלמד אותי לנשום נכון ולשחרר את הגוף, מרגיע אותי, עוזר לי לשכוח מעט מהטארומה שעברה עלי, מקל עלי בתנועה, עוזר לי מאוד להישאר מפוקסת לאורך כל היום, והכי חשוב – אני לא מרגישה שום תופעת לוואי לא נעימה.”

6. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או לוקחת תרופות נוספות במקביל?

“אני מטופלת בקנאביס בלבד. אני לא נוטלת שום תרופות ובחיים כמעט גם לא נטלתי. ב-4 שנים האחרונות אני אפילו מסרבת לקחת כדור של ‘אדוויל’. אני צורכת רק קנאביס – רק מה שטבעי.”

7. אילו עצות יש לך לאנשים שמנסים לקבל אישור? יש דרך לזרז את התהליך?

“לצערי הרב אין לי עצה חכמה מדי. צריכים פשוט להתמודד מול הבירוקרטיה בכל הכח, ללכת עם האמת שלכם ועם מה שאתם חושבים שמגיע לכם.”

8. היו מקרים בעבר, בהם שוטרים נטפלו למטופלי קנאביס, האם יצא לך לחוות משהו כזה?

“למרבה המזל לא. לא היה לי שום היתקלות עם משטרת ישראל. אך היה לי מקרה בו קשקשתי סתם בקבוצת “טלגראס גרופ” בפייסבוק, ופנה אלי מישהו שאני מתארת לעצמי שהיה סמוי, שביקש ממני למכור לו סם מסוג אוקסיקונטין. אני לא ממש יודעת מה זה, אך אני יודעת שמדובר בסם מסוכן מאוד. אמרתי לו שאני לא מתעסקת עם דברים כאלה, והוא ממש דרש ולא עזב, וביקש שאשיג לו את הסם הזה בכל מחיר.”

9. מה את חושבת על גידול קנאביס בבית? והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“עם הברדק שיש כרגע בתחום הקנאביס הרפואי ימשיך – אז כן, אגדל לעצמי כי זו התרופה שלי ואני לא יכולה בלעדיה. זאת התרופה שלי לכל החיים. בשביל מה אני צריכה לממן את חברות התרופות אם אני יכולה לקחת קצת מים, אדמה וזרעים ולקבל את התרופה הטובה, היעילה והבריאה ביותר?”

קנאביס - התרופה הטבעית
לגדל לעצמך את התרופה

“הקנאביס ללא ספק הציל לי את החיים – אני לא מתכוונת להפסיק לצרוך את התרופה היחידה שעושה לי טוב, בגלל עניין פעוט כמו מחיר או זמינות אצל אחרים.”

10. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני באמת לא יודעת איך לענות על השאלה הזאת. אני יודעת בוודאות שהייתי הרבה יותר סובלת ממה שאני מרגישה עכשיו.”

סיפורה של שרה פורסם כחלק מפרויקט ‘עדות ירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מיכה |

    קנאביס התרופה האמיתית כמעט לכל בעיה

  2. ענת מולסון |

    מעניין ומועיל מאד

שינוי גודל גופנים
ניגודיות