ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עמדו בציפיות: משרד הבריאות דוחה את רפורמת הקנאביס

עמדו בציפיות: משרד הבריאות דוחה את רפורמת הקנאביס

שתפו את החברים

כפי שצפו רבים בתעשייה, רפורמת הקנאביס הרפואי שהייתה צריכה להיכנס לתוקף רשמי וסופי אתמול, ה-1 באפריל, נדחתה על ידי הממשלה עד לאחר הבחירות לכל הפחות. תאריך יעד חדש עדיין לא נקבע, אך לפי ההערכות בתקשורת לא מדובר בדחייה משמעותית אלא…

כפי שצפו רבים בתעשייה, רפורמת הקנאביס הרפואי שהייתה צריכה להיכנס לתוקף רשמי וסופי אתמול, ה-1 באפריל, נדחתה על ידי הממשלה עד לאחר הבחירות לכל הפחות. תאריך יעד חדש עדיין לא נקבע, אך לפי ההערכות בתקשורת לא מדובר בדחייה משמעותית אלא בצעד שהנו כורח המציאות לפני הבחירות.

רפורמת הקנאביס הרפואי של ליצמן שמתקדמת כבר למעלה משנתיים בשקט בשקט והייתה אמורה להיכנס לתוקף באופן סופי היום, בתחילת חודש אפריל, ממשיכה לעורר בעיות.

לאחר שהרפורמה הספיקה כבר לעצבן גם את החולים וגם את הרופאים, ולעורר גלים של מחאה ציבורית, עצומות נגד ואפילו עתירה חדשה לבג”צ, כעת מסתמן כי היא בכל זאת לא עומדת להיכנס לתוקף לפני בחירת הממשלה החדשה.

הרפורמה נדחית שנית – עד הממשלה הבאה, והלאה

המודל החדש של שוק הקנאביס הרפואי שאמור להתקיים במסגרת הרפורמה החדשה, מבטל את המערכת שהייתה קיימת עד כה, בה קיבלו המטופלים את הקנאביס שלהם ישירות מספקית הקנאביס שלהם. במקום זה, במודל החדש יקבלו המטופלים מרשם למוצרי קנאביס אותם יוכלו לקנות בבתי המרקחת.

נכון לכעת פועלת הרפורמה במסגרת פיילוט מצומצם שכולל כמה עשרות חולים בודדים, בזמן ששאר החולים ממשיכים לקבל את הקנאביס בשיטה הישנה. לאחר מכן, מרגע כניסתה לתוקף של הרפורמה, אף מטופל לא יוכל עוד לקבל את התרופה שלו מהספקית, וכולם יצטרכו להפקיד את גורלם בידיהן הכושלות של בתי המרקחת ומשרד הבריאות.

קנאביס רפואי - המלצת רופא
הרפורמה הרפואית – היעד החדש לא ידוע

האמנם? בינתיים לא, כך לפי מידע שפורסם בעיתון העסקים ‘גלובס’. ככל הנראה, הרפורמה, כמו מהלכי חקיקה רבים אחרים, הוקפאה עד לבחירתה של הממשלה החדשה, ובינתיים לא תהפוך לנוהל מחייב עבור כלל מטופלי הקנאביס.

המידע נמסר על ידי ראש יחידת היק”ר יובל לנדשפט, שבינתיים מודיע על דחייה של “מספר שבועות” ביישום הרפורמה הסופי בשטח, עד לתאריך בו הממשלה החדשה שעומדת לקום בקרוב, תוכל לפקח על המהלך.

עד שתסתיים הדחייה, ייתכן כי העתירה שהוגשה לבג”צ על ידי העמותה לקנאביס רפואי כבר תביא לעצירה נוספת ביישומה, וגם אם לא, הפגנות החולים המתעצמות ככל הנראה יביאו לתוצאה דומה.

בכל מקרה, רפורמת הקנאביס עדיין לא מתקדמת לשום מקום, וכעת נותר לנו לראות אם הממשלה הבאה תחליט להמשיך עם ההתקדמות בתחום, לשנות אותה או לעצור אותה לחלוטין. כל זאת בצל השיחות ההולכות ומתפתחות בנושא הלגליזציה (שמייתרת את הקנאביס הרפואי) והאי הפללה, ונראה לבסוף מה ייצא מכל הסלט הזה אחרי הבחירות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דוד |

    הלוואי וייצא סלט ירוק.

  2. אסנת |

    מדינה מושחתת יובל לנדשפט צריך ללכת הביתה ובמקומו צריך להיות דר’ ג’וני גרינפלד שבאמת איכפת לו מהחולים ודואג לטובתם

  3. מלאך המוות |

    ו בנתיים אנחנו מתים כוסכמומומו יא חבורה של מתרוממים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות