ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

רק חינוך יאפשר בחירה רציונלית למשתמשי ה”סמים החוקיים”

שתפו את החברים

הממשלה באנגליה הודיעה כי היא תסקור את התקנות שמכסות את “הסמים החוקיים”, הידועים אצלנו בשם “סמי פיצוציות” שאפשר לקנות דרך הטלפון ובאינטרנט. בתה של מריון סטיוארט, שהיתה סטודנטית לרפואה, מתה לאחר שנטלה סם חוקי בשם GBL יחד עם שתיית אלכוהול….

הממשלה באנגליה הודיעה כי היא תסקור את התקנות שמכסות את “הסמים החוקיים”, הידועים אצלנו בשם “סמי פיצוציות” שאפשר לקנות דרך הטלפון ובאינטרנט.

בתה של מריון סטיוארט, שהיתה סטודנטית לרפואה, מתה לאחר שנטלה סם חוקי בשם GBL יחד עם שתיית אלכוהול. גב’ סטיוארט אמרה לחדשות ערוץ 4 כי במועדוני הלילה באירופה הריצו קמפיינים המזהירים מפני ערבוב GBL ואלכוהול. גב’ סטיוארט טוענת שאם הבת שלה היתה יודעת את הסיכון הכרוך בערבוב אלכוהול וGBL היא לעולם לא הייתה עושה זאת: “היא הייתה תמימה וכך גם החבר שלה שנתן לה אותו.”

הגב’ סטיוארט אמרה כי ארגונה, קרן אנגלוס, ערך קבוצות מיקוד וסקרים עם אנשים צעירים בכדי לפתח סרטים לחינוך לגבי שימוש בסמים. היא תיארה כיצד בני נוער הגיבו כשראו את הסרטים בבתי הספר, 75 אחוזים מהתלמידים שראו אותם אמרו כי הם חשים “כעס והטעייה” כשגילו כי “חוקי לא תמיד אומר בטוח”.

“אם אנשים היו יכולים לקבל גישה לקנאביס כמו שעושים במדינות כמו הולנד, הם לא היו קונים את כל החומרים האלה”, פרופ’ דיויד נאט.

פרופסור נאט אמר שהסיבה לכך שיש כל כך הרבה תרכובות מסוכנות היא בגלל שהפסקנו את הגישה לתרכובות בטוחות יותר. “הדוגמא הגרועה ביותר היא הקנבינואידים הסינטטיים. אם אנשים היו יכולים לקבל גישה לקנאביס כמו שעושים במדינות כמו הולנד, הם לא היו קונים את כל החומרים האלה, ולכן הם לא היו חושפים את עצמם לנזקים האקראיים של התרכובות החדשות הללו.”

פרופ’ נאט אמר כי החוק אשר חוקק ב1971 כאשר האינטרנט לא היה קיים אינו מתאים לעידן האינטרנט : “אנו זקוקים לגישה שונה, זה צריך להיות חינוך. רוב האנשים היו מעדיפים לדעת בדיוק מה הם עושים ולקבל החלטות רציונאליות במה הם משתמשים.”

“אנחנו מגדילים את המספר של הכימיקלים החדשים, כי אנו מונעים מאנשים גישה לחומרים שהם נהגו להשתמש בהם, כמו חשיש ואקסטזי …אפילו אקסטזי בטוח יותר מאשר חלק מהחומרים החדשים כמו PMA.”

להוכיח שזה בטוח?

הגב ‘ סטיוארט ציינה כי נטל ההוכחה שסמים אלה בטוחים לבני אדם צריך להיות על סוחרים ומוכרים: “לא יכול להיות שהדברים האלה נמכרים בכל רחוב”. אם אדם צעיר יכול ללכת “לחנות החיות המקומית, לדוכן העיתונים או למוסך שלהם ולקנות את הדברים האלה, שלא לדבר על חנויות עישון – למה הם יחשבו שהם לא בטוחים?”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות