ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פייסבוק וקנאביס – רשתות חברתיות למשתמשי קנאביס – Social Weedia

שתפו את החברים

אי הפללה ולגליזציה היא תופעה מתפשטת בהמון מקומות ברחבי העולם ולחובבי הקנאביס במקומות שהצמח עדיין לא חוקי בהם, יש תקווה גדולה לשינוי במדיניות. ובכל זאת נראה כי רשתות חברתיות עדיין לא עיכלו לגמרי את התופעה. פייסבוק ואינסטגרם למשל עדיין סוגרות…

אי הפללה ולגליזציה היא תופעה מתפשטת בהמון מקומות ברחבי העולם ולחובבי הקנאביס במקומות שהצמח עדיין לא חוקי בהם, יש תקווה גדולה לשינוי במדיניות.

ובכל זאת נראה כי רשתות חברתיות עדיין לא עיכלו לגמרי את התופעה. פייסבוק ואינסטגרם למשל עדיין סוגרות חשבונות של עסקים ואנשים פרטיים שמעלים פוסטים שקשורים בצמח.

פייסבוק וקנאביס – אינסטגרם החלה את משימת סגירת החשבונות כבר בינואר ובתחילת החודש עסק קנאביס באורגון טען שפייסבוק סגרה לו את העמודים העסקיים מתוך טענה שהם מפרים את מדיניות הסמים של החברה.

giphy

 

נציג מטעם פייסבוק הסביר שהחברה מוחקת פוסטים שקשורים בקנאביס כדי לשמור על ״סביבה בטוחה״ באתר. כל אחד יכול לדווח על תוכן שעל פי דעתו מפר את הסטנדרטים של פייסבוק, וצוות מטעמם בודק את הפוסטים הללו ומוחק אם אכן הם מפרים את מדיניות החברה. כך על פי נציג פייסבוק.

אז מה עושים אותם חובבי קנאביס או עסקים שונים שקשורים בצמח?

אתר בשם MassRoots שכבר עלה ב2004 ממלא את ריק הקנאביס ברשתות חברתיות.

באמריקה בלבד יש 10 מיליון בקירוב משתמשי קנאביס על בסיס חודשי שגם נוהגים לפקוד מדיה חברתית כזו או אחרת. MassRoots מפוקסת על יצירת הפלטפורמה הטובה ביותר עבור צרכני הקנאביס והעסקים הקשורים וכבר יש להם קרוב למיליון משתמשים.

giphy (1)

המשתמשים ב MassRoots מרגישים שזאת סביבה בטוחה עבורם לפגוש אנשים כמוהם, חסידי קנאביס, כדי למצוא מקומות בהם יוכלו לעשן כשהם מטיילים, מקומות בהם יוכלו לרכוש קנאביס בלי הפחד להתפס ויותר מהכל לדעת שיש להם חברים בסביבה.

הרעיון שמאחורי MassRoots זה ליצור קהילה של אוהבי הקנאביס מעבר לנתונים היבשים על מקומות רכישה מומלצים. עוד אתר שמאמץ את השינוי התרבותי שמתפשט הוא BudHubz, שפועל קצת כמו Airbnb לקנאביס, המשתמשים יכולים לאתר מקום בו הם יכולים ליהנות מאחר הצהרים של קנאביס או לסבלט דירה ידידותית למעשן לשהייה ממושכת יותר. וכמובן יכולים להתחבר לצרכנים נלהבים אחרים מרחבי העולם.

אבל הסטיגמה עדיין קיימת. לראייה רק ב2014 נעצרו מעל 700 אלף בארה״ב בלבד על החזקה ושימוש.

לכן לרשתות חברתיות כמו MassRoots ו BudHubz יש יתרונות משמעותיים בכך שהם מביאים סביבה נטולת סטיגמה שמשתמשים רבים חווים מצד משפחה או חברים.

לקנאביס מקום ייחודי בתרבות האמריקאית: הוא הוצא אל מחוץ לחוק, נעשתה לו דמוניזציה, נשאר בצללים ללא סיבה לגיטימית, ועכשיו, סוף סוף, אנשים מתחילים להבין את האמת.

היילר פורטייה Fortier ממייסדי MassRoots אומר כי הם רוצים לתת כוח לאנשים להגיד שזה בסדר להיות בעד גראס. ״על אף שנראה כי הציבור מתחיל לשנות את דעתו בנושא, הסטראוטיפ שיש למשתמשי קנאביס ממשיך להיות דומיננטי.״ ממשיך פורטייה, ״כשארגונים מכובדים וגדולים כמו פייסבוק נוקטים עמדה שמתנגדת לקנאביס, הם מנציחים אף יותר את הסטיגמות השליליות האלו.״

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות