ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שמיים ירוקים - שדה התעופה בלוס אנג'לס יאפשר לטוס עם קנאביס

שמיים ירוקים – שדה התעופה בלוס אנג’לס יאפשר לטוס עם קנאביס

שתפו את החברים

הלגליזציה בקליפורניה הביאה לשינוי במדיניות האכיפה של שדה התעופה הבין לאומי בלוס אנג’לס (LAX), שמעתה יאפשר לכל נוסע לשאת על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 8 גרם של שמן קנאביס, ולטוס עמם באופן חוקי לכל מדינה בעולם….

הלגליזציה בקליפורניה הביאה לשינוי במדיניות האכיפה של שדה התעופה הבין לאומי בלוס אנג’לס (LAX), שמעתה יאפשר לכל נוסע לשאת על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 8 גרם של שמן קנאביס, ולטוס עמם באופן חוקי לכל מדינה בעולם. מדיניות השמיים הירוקים, לראשונה בארה”ב.

לגליזציה מלאה של קנאביס היא כבר מזמן לא מהלך תקדימי וניסיוני כמו שהייתה בדיונים הראשונים בקולורדו בשנת 2012, היום יש כבר 10 מדינות שאימצו סטטוס כזה או אחר של קנאביס חוקי, כ-30 נוספות בעלות מערכת קנאביס רפואי מתקדמת, והרבה תוצאות בשטח שיתמכו בהתקדמות.

כעת, ההתקדמות בחקיקה יוצרת לראשונה במדינת קליפורניה מצב של שדה תעופה “פתוח לצרכני קנאביס”, בו החוק המדיני מתיר החזקה של קנאביס ולכן לא יכול לאסור אותה בשטח שדה התעופה, ולמעשה גם לא עד העלייה לטיסה.

שדה התעופה LAX - קנאביס כבר לא אסור

לפיכך, הודיעו השבוע רשויות שדה התעופה הבין לאומי בלוס אנג’לס (LAX) שהנו הגדול והעמוס ביותר במדינה, על שינוי במדיניות הקנאביס שלהן, בחסותו יבוטל הסטטוס הפדרלי הפלילי של הקנאביס בתחום השדה, ויחול עליו סטטוס חוקי כמו זה הקיים בקליפורניה כולה.

המשמעות של שינוי המדיניות, על הנייר לפחות, היא שמעתה יוכלו כל באי השדה לטוס לכל מחוץ חפצם עם קנאביס שנרכש בתחומי המדינה, בלי לקחת סיכונים או לעצור את הנשימה מלחץ בבדיקות.

טסים עם קנאביס – חוקי?

ההודעה של רשויות שדה התעופה בלוס אנג’לס, למרות היותה רשמית ואמיתית, לא שוחררה לתקשורת באישור או בתיאום עם הממשל הפדרלי או כל סוכנות כזו או אחרת שאחראית על אכיפת החוק ובמיוחד על אכיפת חוקים הנוגעים לשימוש בסמים.

מכאן עולה כי למרות שכוחות האבטחה הפרטיים של שדה התעופה מתודרכים מעתה להפסיק לחפש קנאביס, לפחות בכמות לשימוש עצמי, עדיין ישנו סיכון שאדם שיבקש לעלות על טיסה עם קנאביס ייתקל בסוכן או איש אבטחה פדרלי, שאינו מחויב למדיניות החדשה.

במקרה כזה, אותו אדם עשוי להיות מואשם בעבירה פדרלית חמורה של ניסיון מעבר גבול בין לאומי עם סם מסוכן ואסור, שהעונש הפוטנציאלי עליה הוא כמה חודשי מאסר בפועל לכל הפחות.

בניסיון לקבל תשובה מדויקת לשאלה “האם מותר לטוס עם קנאביס”, פנו נציגי התקשורת לסוכנות לאבטחת התחבורה האמריקאית (TSA), שהיא הגוף האחראי על כוחות האבטחה הפדרליים הרלוונטיים.

קנאביס רפואי כטיפול למחלת הקרוהן
חוקי לטוס – אבל הנחיתה על אחריותכם

דוברת הסוכנות לורי דנקרס (Lorie Dankers), אמרה כי הסוכנות אינה תתעסק באכיפה או ענישה של נוסעים עם קנאביס, אך במקביל אמרה כי אדם שייתפס על ידי סוכן TSA יהיה מעוכב במקום עד להגעת שוטרים מהמשטרה המקומית.

למרות שזה נשמע כמו תחילתן של צרות, חשוב לזכור שכוחות המשטרה המדינית מחויבים לחוק המדיני, שקובע כי קנאביס הוא חומר שהחזקתו וצריכתו היא חוקית, ולכן שוטר שיגיע לאותו אדם מעוכב יהיה חייב לשחרר אותו באופן מיידי, וגם לא יוכל אפילו להחרים לו את הקנאביס.

“אם אדם שעוכב על ידי סוכן TSA והועבר אלינו, לא נושא עליו יותר מ-28 גרם של פרחי קנאביס או 8 גרם של מיצוי, הוא ישוחרר מיד משום שאין פה כל עבירה על החוק”, סיכמה אליסיה הרננדז, אשת אבטחה בכירה בשדה התעופה LAX.

השינוי במדיניות הקנאביס הופך את שדה התעופה בלוס אנג’לס לראשון בארה”ב (וכנראה בעולם) שמאפשר למבקריו לטוס עם קנאביס ללא סיכון פלילי.

מה שבטוח – הנחיתה על אחריותכם

למרות שהתשובה לשאלת היתר נשיאת הקנאביס לטיסה נראית יותר כמו תשובה חיובית מאשר שלילית, ובכל מקרה הוסר לחלוטין הסיכון שכמה פרחים ירוקים יכניסו נוסע תמים לתא מעצר, יש נושא אחד חשוב מאד שפוגם בהנאה מהחדשות.

אותו נושא הוא כמובן מדיניות הקנאביס הנוקשה מאד של כמעט כל המדינות בעולם, ובעיקר מדינות מחוץ לארה”ב שאין בינן ובין לגליזציה אפילו קשר מקרי, כמו למשל ישראל לצערנו.

שם זה חוקי – אבל כאן זה לא

במדינות אלו, כניסה עם קנאביס שהובא מחו”ל לתוך גבולות המדינה היא עבירה של ייבוא קנאביס, שהיא חמורה בהרבה מעבירה של החזקה ולא נכללת במודל “אי ההפללה” של ארדן, כלומר שהיא פלילית במאה אחוז כבר בפעם הראשונה.

בצורה דומה, כמעט כל המדינות בעולם אינן מאפשרות כניסה עם קנאביס, אלא אם כן מדובר במטופל בעל רישיון לקנאביס רפואי שיש בידיו תרגום של הרישיון לשפת המקור של המדינה אליה הוא טס, והקנאביס מוחזק באריזה סגורה ואטומה בה הוא נקנה מהספק.

גם במקרים כאלה, במרבית המדינות לא יאפשרו לאדם להיכנס עם קנאביס שהתגלה בבדיקה, ובמקרים רבים אפילו עלול להתפתח מכך סיבוך פלילי לא פשוט. לכן, כל עוד לא ביררתם את הנושא לעומק, אסור לטוס לאף מדינה עם קנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות