ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בקולורדו

שיא חדש למכירות קנאביס בקולורדו – 132 מיליון דולר לחודש מרץ בלבד

שתפו את החברים

קנאביס בקולורדו – זהו החודש העשירי ברציפות שבו המכירות עלו על 100 מיליון דולר, ושיעור הצמיחה הדו-ספרתי המתמשך תפס את תשומת הלב של לא מעט אנליסטים וכלכלנים. הצמיחה במכירות של הקנאביס בקולורדו לא עוצרת והיא חוצה את רף ה-132 מיליון…

קנאביס בקולורדו – זהו החודש העשירי ברציפות שבו המכירות עלו על 100 מיליון דולר, ושיעור הצמיחה הדו-ספרתי המתמשך תפס את תשומת הלב של לא מעט אנליסטים וכלכלנים. הצמיחה במכירות של הקנאביס בקולורדו לא עוצרת והיא חוצה את רף ה-132 מיליון דולר רק בחודש מרץ האחרון, כך על פי נתונים שפורסמו על ידי רשויות המס במדינה בשבוע שעבר.

השיא הקודם נקבע בחודש ספטמבר האחרון, אז מכירות הקנאביס הגיעו למחזור של 127.8 מיליון דולר – ולמעשה שומרים על רצף של יותר מ-10 חודשים עם מחזור של מעל 100 מיליון דולר. המסים שנכנסו לקופת המדינה שברו גם הם את השיא ועומדים על 22.9 מיליון דולר רק עבור חודש מרץ.

אם נשווה את הנתונים האלו לשנה שעברה נגלה כי המחזור גדל בכמעט פי 2! (48%) ממרץ 2016, על פי החישובים של אנליסטים הרבעון האחרון נסגר בעליה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הצמיחה הכולל ב-2016  נע בין 29% ל – 39.6%.

אנדרו ליווינגסטון, מנהל כלכלה ומחקר בחברת הקנאביס ויסנט-סדרברג, חישב את קצב הגידול החודשי במכירות הקנאביס בשנה האחרונה, וראה מגמה.

“שיעורי הצמיחה של השנה נמשכו בקצב יציב, וזה אומר לי שעדיין לא הגענו לנקודה שבה אנחנו מתחילים לראות את השוק נרגע, ורק כשנגיע לשם שיעורי הצמיחה יתחילו לרדת”.

אם קצב הצמיחה הנוכחי ימשיך, חודש אפריל 2017 צפוי לשבור שיא חדש, וככל הנראה קיץ 2017 ייקבע שיאים חדשים – עד סוף השנה, זה יכול להסתכם בתעשייה של 1.6 מיליארד דולר במכירות.

“אנו מופתעים כי המכירות ממשיכות לצמוח במהירות כה רבה”, אמר מיילס לייט, כלכלן בחברת פיננסים שמתמקדת בתעשיית הקנאביס. “אנחנו לא מופתעים שכמעט כל צמיחת המכירות נמצאת במרחב הקנאביס הקמעונאי”.

מכירות הקנאביס לצורכי פנאי, שהגיעו לשיא חודשי גבוה של 93.3 מיליון דולר, היוו את החלק העיקרי מההכנסות בחודש מרץ, והמחזור של הקנאביס הרפואי הסתכם ב-38.4 מיליון דולר.

לא מעט כלכנים ומומחים העריכו בעבר כי שוק הקנאביס של קולורדו יגיע לנקודת שיא בסופו של דבר, תוך שהוא ‘בולע’ את השוק השחור ומעלים אותו כמעט לחלוטין.

קשה לדעת האם הגענו לנקודת השיא, אבל אפשר לראות רמז לכך לפי הדוחות הממשלתיים של חודש מרץ. ב-10 חודשים האחרונים חלה ירידה בהכנסות מהנפקת רישיונות לעסקים לגידול ולמסחר בקנאביס, כשהמסים מרישיונות לעסקי קנאביס הרפואי ירדו ב-25.4% ורישיונות לצורכי פנאי ירדו ב-8.5%, מה שמצביע על פחות חברות חדשות שנכנסות לתחום.

לא רק בעסקי הקנאביס נהנים מהרווח העצום, וגם ענף התיירות המדינה מושפע מכך ורושם עלייה בהכנסות ובמספר המבקרים. בשנת 2016 מדינות החוף בארצות הברית סגרו את השנה עם מחזור מכירות של מעל 50 מיליארד דולר, ונראה שגם שיא זה הולך להישבר ב-2017.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות