ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס חוקי

קנאביס וטבק – שילוב של סיגריות וקנאביס, איך זה משפיע על המוח שלכם?

שתפו את החברים

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת טקסס מצא הבדלים בין מוח של אלה שמעשנים קנאביס ואלה שמשתמשים בקנאביס וטבק. בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים על השימוש בקנאביס והשפעתו על המוח. ובכל זאת תחום אחד של מחקר שנוגע ל 70 אחוז ממשתמשי הקנאביס…

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת טקסס מצא הבדלים בין מוח של אלה שמעשנים קנאביס ואלה שמשתמשים בקנאביס וטבק.

בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים על השימוש בקנאביס והשפעתו על המוח. ובכל זאת תחום אחד של מחקר שנוגע ל 70 אחוז ממשתמשי הקנאביס שמשתמשים גם בטבק, נותר באפלה.

המחקר הנ״ל שבר מחסומים במחקרי הקנאביס ויכול להשפיע במידה רבה על מחקרים עתידיים.

חוקרים ממרכז בריאות המוח באוניברסיטת טקסס מצאו ששימוש בשילוב החומרים הללו, נקשרים בשינויים קריטים בתפקוד המוח אשר ייחודים רק להם לעומת אלה שצורכים קנאביס בלבד.

הם התבוננו באופן ספציפי על אזור ההיפוקמפוס – אזור במוח שאחראי על תפקוד הזיכרון והלמידה –  וגילו שעל אף שלשתי הקבוצות (קבוצה שמעשנת רק קנאביס וקבוצה שמעשנת גם קנאביס וגם טבק)  יש נטייה להיפוקמפוס קטן מאלו שאינם צורכים כלל, הזיכרון של אלו שהשתמשו בשני החומרים הראה שיפור בתפקוד.

tumblr_ls0ulzMhMZ1qgra26o1_500

״ציפינו שאדם עם נפח היפוקמפוס קטן יתפקד פחות טוב במשימות זיכרון, אך במקום זאת גילינו שמשתתפים במחקר שלנו אשר משתמשים בקנאביס ובטבק הדגימו בדיוק את ההפך,״ אומרת ד״ר פרנצ׳סקה פילבי Filbey, החוקרת הראשית, ״ככל שההיפוקמפוס קטן, כך הזיכרון טוב יותר.״

״כיוון שמחקרים קיימים הראו שתופעות השיפור הקוגניטיבי מניקוטין ניתנים לצפייה רק באלו עם ביצועי זיכרון מופחתים, שיערנו כי אנו עשויים לראות שיפור קוגניטיבי לטווח קצר כתוצאה משימוש בניקוטין, שהוא גדול יותר אצל אלה עם היפוקמפוס קטן״ אומרת פילבי.

המחקר גילה כי ככל שמעשנים מעורבים עישנו יותר סיגריות ביום, כך התכווץ באופן משמעותי יותר ההיפוקמפוס שלהם – מה שאומר, תפקוד זיכרון טוב יותר.

החוקרים השתמשו ב MRI כדי לבחון את מוחם של המשתתפים וחילקו אותם לארבע קבוצות: קבוצה אחת של אלה שאינם משתמשים כלל, משתמשי קנאביס באופן כרוני, משתמשי ניקוטין תכופים, ומשתמשים בקנאביס באופן כרוני בתוספת ניקוטין לעיתים תכופות.

״המחקר הנ״ל הוא אחד הראשונים לספק ראיות שהשפעת הטבק על שימוש בקנאביס משמעותית. כשם שהשכיחות בשימוש בקנאביס ועוצמתו הולכת וגדלה, כך גם ההבנה והידע בקרב הקהילה המדעית שאנשים לעיתים רחוקות משתמשים רק בסוג של חומר אחד. אנו מקווים שהממצאים שלנו ישפיעו הדרך שמחקרים עתידיים בנוגע להשפעות קנאביס על המוח שלנו יתנהלו.״

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות