ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שלדון אדלסון

שלדון אדלסון – הסטלנים נוהרים בכמויות!

שתפו את החברים

שלדון אדלסון, אחד מעשירי העולם, הוא גם אחד מהמתנגדים הגדולים לקנאביס רפואי, כך טוענת כתבה במגזין מרי ג’יין, המציינת שהוא התורם הגדול ביותר לארגונים הנאבקים למען קנאביס רפואי. הונו של אדלסון נאמד בכמעט 29 מיליארד דולר, הוא הבעלים של רשת…

שלדון אדלסון, אחד מעשירי העולם, הוא גם אחד מהמתנגדים הגדולים לקנאביס רפואי, כך טוענת כתבה במגזין מרי ג’יין, המציינת שהוא התורם הגדול ביותר לארגונים הנאבקים למען קנאביס רפואי. הונו של אדלסון נאמד בכמעט 29 מיליארד דולר, הוא הבעלים של רשת בתי הקדינו לאס וגאס סאנדס. רובו של הכסף, כאמור, נובע מהימורים. אנקדוטה משעשעת – אשתו של אדלסון, הישראלית לשעבר מרים אדלסון, היא מומחית לטיפול בבעיות התמכרות.

 

רק לאחרונה, לקראת משאל שצפוי להיות בנובמבר, העביר אדלסון 5.5 מיליון דולר לארגון הנאבק באישור קנאביס רפואי במדינה. גם ב-2014 אדלסון העביר מיליונים לארגון ״פלורידה ללא סמים״, שהשתמש בכסף לקמפיין פרסום שעזר להם להביס את תיקון 2 – היוזמה לשינוי מדיניות הקנאביס הרפואי במדינה. ההתנגדות של אדלסון לא ברורה לגמרי, בין היתר מאחר ומרכז מחקר רפואי בבעלותו ביצע מחקר שמצא שלקנאביס יש פוטנציאל לטיפול בטרשת נפוצה.

 

אולי הכל קשור לחברים, כמו אצלנו. מל סמבלר מייסד פלורידה נקייה מסמים הוא חבר של הטייקון, והוא זה שביקש ממנו את הסכום המכובד. בהשוואה למתנה שקיבל מנהיג אחד מהמזרח התיכון, קרי עיתון המדווח באוביקטיביות לטובתו, זה אולי סכום זניח.

 

גם בעירו שלו, לאס וגאס, אדלסון עושה מאמצים להשאיר את המדיניות כפי שהיא. כאשר העיתון Las Vegas Review-Journal פרסם כתבות ותחקירים על עסקיו – וגם בנושא יעילות הקנאביס לטיפולים רפואיים – אדלסון רכש אותו ב 140 מיליון דולר. בין יתר שינויי מדיניות המערכת שהונהגו היתה גם שינוי הגישה הפרו-קנאביס רפואי של העיתון, שיחד עם לחצים אחרים גרם ללא מעט עיתונאים להתפטר.
בהתחשב בכך שאדלסון הוא מגדולי התורמים והמעורבים בפוליטיקה של ישראל, אנו מתחילים לחשוש מהרגע שיפעיל את גישתו האנטי-קנאביס-רפואי גם פה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות