ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
דיקרבוקסילציה

שמעתם פעם על דיקרבוקסילציה?

שתפו את החברים

חשבתם פעם למה צריך לחמם קנאביס כדי להרגיש את ההשפעה שלו? תהליך החימום גורם לתהליך כימי הנקרא דיקרבוקסילציה. מה זה דיקרבוקסילציה ולמה אנחנו צריכים את זה? לקנאביס בצורתי הגולמית (לא מיובש ולא מחומם) אין השפעה פסיכואקטיבית. בשביל לקבל את ההשפעה…

חשבתם פעם למה צריך לחמם קנאביס כדי להרגיש את ההשפעה שלו? תהליך החימום גורם לתהליך כימי הנקרא דיקרבוקסילציה. מה זה דיקרבוקסילציה ולמה אנחנו צריכים את זה?

לקנאביס בצורתי הגולמית (לא מיובש ולא מחומם) אין השפעה פסיכואקטיבית. בשביל לקבל את ההשפעה הרצויה אנחנו צריכים שני דברים: הראשון הוא שהצמח יהיה מיובש ומיושן, והשני הוא חימום הקנאביס המיובש. יותר מרכיבים פסיכואקטיבים נוצרים בתהליך החימום מאשר מתהליך היבוש, אבל שניהם דרושים על מנת להגיע למיצוי הפוטנציאל הפסיכואקטיבי המלא של הצמח.

דיקרבוקסילציה היא מילה ארוכה בשביל לתאר תהליך פשוט. חימום קנאביס מיובש גורם לתהליכים כימיים מרתקים בצמח. בעיקרון, פעולת החימום הופכת רכיבים הנקראים חומצות קנאבינואידיות מצורתם הגולמית לצורה שגוף האדם יכול להשתמש בה

קנבינואידים הם הרכיבים הפעילים בצמח הקנאביס, וחלקם גם פסיכואקטיבים. הרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי בקנאביס הוא THC, אבל לא קיים יותר מידי ממנו (אם בכלל) בצמח הקנאביס החי. החומר הקיים בצמח לפני הליך היבוש והדיקרבולציה הוא חומר אחר הנקרא THCA. THCA אינו פסיכואקטיבי ואין לו שום השפעה. על מנת להפוך את ה THCA ל THC  צריך לחמם אותו.

אם המטרה היא להתמסטל אז אין לנו שימוש בקנאביס בצורתו הגולמית. ועדיין יש כמה וכמה יתרונות לצמח גם לפני היבוש. חשוב לציין שהמונח גולמי מתייחס לצמח בצורתו הטרייה- לא מיובש ולא מחומם. גם אם רק מייבשים קנאביס, עדיין מתרחש תהליך דיקרבולציה מסוים. לקנאביס בצורתו הגולמית יש מגוון יתרונות בריאותיים. חומצות קניבנואידיות הן בעלות תכונות אנטי-דלקתיות ויש בצמח אחוז גבוה של ויטמינים וחומרים מזינים שקיימים בהרבה ירקות אחרים (עשבי תיבול בעיקר).

על מנת להנות מיתרונות הצמח בצורתו הגולמית צריך להשתמש בפרחים או עלים טריים שנקטפו עכשיו. אפשר לאחסן אותם במקרר ליום-יומיים. ההתייחסות אליהם צריכה להיות בדיוק כמו לכל עשב תבלין אחר. עם זאת, צריך לשים לב לעובש על הצמח, שכן קנאביס מפתח עובש מהר יותר מצמחים אחרים

מאכלי קנאביס פסיכואקטיביים ומדוע צריך לעשות דיקרבוקסילציה לפני הבישול

כאשר מבשלים עם קנאביס, מומלץ מאוד לעשות דיקרבוקסילציה לפני תחילת תהליך הבישול  עצמו. הפעלת המאפיינים הפסיכואקטיבים לפני תחילת תהליך הבישול ממצה את כל הפוטניצאל של הצמח.

מומלץ לעשות דיקרבוקסילציה גם על קנאבינואידים שאינם פסיכואקטיבים, כדוגמאת CBD. בצורתו הגולמית (CBDA) יש יתרונות בריאותיים משל עצמם, אבל דיקרבולציה והפעלה של CBD מאפשרת ספיגה יותר טובה בגוף. הגוף שלנו יכול להשתמש בחומרים האלה מיד ולא צריך לעבור תהליך עיבוד בגוף שלנו, מה שהופך את השימוש ליותר אפקטיבי.

ההשפעה של האקטיבציה זהה על כל הרכיבים הקנאבינואידים הקיימים. הצורה הגולמית שלהם היא הצורה החומצית שלהם, דיקרבוקסילציה הופכת אותם לקלים יותר לעיבוד ואפקטיביים יותר.

השאלה הבאה היא מהי הדרך הטובה ביותר לעשות את האקטיבציה הזו. ככל שנשתמש בטמפ’ יותר נמוכה כך התהליך ייקח יותר זמן, אבל זה לא דבר רע. בצמח הקנאביס יש מרכיבים נוספים שאינם קנבינואידים. לכל רכיב יש יתרונות שונים,  חלק יעזרו בהורדת חרדה ומתח וחלק יעזרו בפוקוס ומודעות. רכיבים אלו (שאינם קנבינואידים) עובדים בשיתוף פעולה עם הרכיבים הקנבינואידים בצמח ומהווים את היתרונות הרפואיים של זנים ספיציפיים. לדוגמא: רכיב נפוץ הוא לינהול. לינהול הוא הרכיב שנותן ללוונדר את הריח הייחודי שלו. לזנים כמו אל איי קונפידנצ’יאל (LA Confidential) יש רוב רמות גבוהות של לינהול. מחקרים מראים שההשפעה של הלינהול מגבירה את ההשפעה של THC . הטמפרטורה המירבית של רכיבים שאינם קניבדואידים היא 154-204.4 מעלות צלזיוס. טמפרטורה יותר גבוהה תשרוף את אותם רכיבים, תשנה את הטעם ותפגע ביתרונות הרפואיים של צמח. לכן חימום בטמפ’ נמוכה תיקח יותר זמן, אבל עוזרת למצות את מלוא הפונציאל של הצמח.  

דיקרבוקסילציה הוא תהליך מאוד פשוט. לפני שזורקים קנאביס לתוך פסטה או בתוך תיבול על הפיצה, רק צריך להקפיד על כמה כללים מאוד פשוטים.

  1. לחמם את התנור לטמפ’ של 115 מעלות צלזיוס
  2. לפורר את פרחי הקנאביס לגודל אחיד בידיים
  3. לסדר שכבה אחת אחידה בתבנית אפייה על נייר אפייה. חשוב מאוד שגודל התבנית יהיה מתאים כך שלא יהיה חלל ריק.
  4. לאפות במשך 30-40 דקות ולערבב כל עשר דקות כך שיאפה בצורה אחידה.
  5. כאשר הקנאביס השחים והתייבש יש להוציא את נייר האפיה ולשאיר את הקנאביס לקירור.
  6. לאחר שהתקרר יש להכניס למעבד מזון ולטחון את הקנאביס בפולסים קצרים עד שמגיע למרקם טחון גס.
  7. לאחסן בקופסא אטומה לאוויר

לסיכום, לפני השימוש כדאי מאוד לחמם את הצמח. השימוש בטמפ’ נמוכה יחסית עוזרת לשמור על היתרונות השונים שלו. יש יתרונות רבים לקנאביס בצורתו הגולמית, אבל ההשפעות הפסיכואקטיביות לא יתקיימו ללא תהליך הדיקברולציה. התהליך הוא קל, לוקח זמן מועט ולבצע אותו לפני הבישול יבטיח הצלחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. סקרן |

    זה רלוונטי לבישול עישון או שניהם?

    1. מתן טמיר |

      רלוונטי בעיקר לבישול כדי להוציא את החומרים הפעילים. בעישון, תהליך הדיקרבוקסילציה קורה בכל מקרה כששורפים את החומרים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות