ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

שנה אחרי, השמיים לא נפלו

שתפו את החברים

בפינת רחוב קטן במרכז העיר צמוד לרשת חנויות בגדי אופנה, עומד לו בית מרקחת. על פניו אין פה שום דבר יוצא דופן, אלא שאותו בית מרקחת שנפתח לפני כשנה, הוא בית מרקחת לקנאביס בלבד. בבית מרקנאביס תוכלו למצוא זנים שונים…

בפינת רחוב קטן במרכז העיר צמוד לרשת חנויות בגדי אופנה, עומד לו בית מרקחת. על פניו אין פה שום דבר יוצא דופן, אלא שאותו בית מרקחת שנפתח לפני כשנה, הוא בית מרקחת לקנאביס בלבד.

בבית מרקנאביס תוכלו למצוא זנים שונים של אינדיקה, סאטיבה, היבריד, שמנים, תמציות, מאכלים, משחות וג׳וינטים. לפי החוק שנכנס לתוקף לפני קצת יותר משנה, כל בוגר מעל גיל 21 יכול לקנות עד 30 גרם בכל רכישה.

מאז שינוי המדיניות בישראל קמו עסקים רבים שקשורים בתעשיית הקנאביס שכוללים את בתי המרקחת, חנויות לגידול עצמי, חברות שליחויות, אפליקציות, חנויות למוצרים נלווים ועוד. התחזית היא שהצמיחה הזאת רק תמשיך לגדול ותביא איתה עוד מקומות עבודה והכנסות ממיסוי למדינה.

מאז הרגולציה, המדינה הרוויחה עד כה כחצי מיליארד שקל ממיסים על קנאביס רפואי ולמטרות פנאי. חלק מהכסף הזה עתיד להגיע למשרד החינוך לבניית בתי ספר נוספים, לצמצום מספר התלמידים בכיתות, להטבה בתנאי המורים, מעבר לזה, בניית תשתיות נוספות של כבישים, גשרים, תחבורה ציבורית ועוד. חלק אחר מהכסף יגיע לתוכניות טיפוליות לאנשים שצריכת קנאביס וסמים אחרים פוגעת באיכות החיים שלהם.

untitled-2

שיעור השימוש בסמי פיצוציות ירד באופן דרסטי כמו גם מרשמים למשככי כאבים, וגם דיווחים על מקרי אלימות ותאונות בדרכים ירדו באופן ניכר. השימוש בקנאביס הפך נפוץ גם בבתי אבות ומוכיח את יעילותו בקרב הקהילה הבוגרת. שינוי במדיניות הביא איתו כצפוי גם עלייה גדולה בתיירות ועלייה משמעותית בייצור מקומות עבודה נוספים.

בצו מיוחד, הממשלה ביטלה את כל הרישומים הפליליים לאלו שנעצרו על אחזקה של עד 30 גרם וגידול של עד 20 צמחים בוגרים. כתוצאה מכך, תיקים שנערמו עד כה וגרמו לעיכובים ולמערכת משפטית איטית, בירוקרטית ומסועבת, התמעטו ונראה שאולי סוף סוף יחול שינוי גם במערכת הזאת.

שנה מאז נכנס החוק לתוקף ונראה שהשמיים לא נפלו.

לו יהי…

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורלי |

    השמיים כבר ראו דברים יותר “הזויים” מזה 🙂

שינוי גודל גופנים
ניגודיות