ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידל 2 שתילים על הגג ושוחרר עם עונש קל

גידל 2 שתילים על הגג ושוחרר עם עונש קל

שתפו את החברים

גבר בן 47 נתפס על ידי המשטרה לאחר שגידל על גג ביתו 2 שתילים של קנאביס בתוך אגרטל, וטען כי קיבל “סתם זרעים” מחבר וכלל לא ידע שמדובר בקנאביס עד השוטרים הגיעו. הנאשם, בעל עבר פלילי לא מבוטל, נמצא נקי…

גבר בן 47 נתפס על ידי המשטרה לאחר שגידל על גג ביתו 2 שתילים של קנאביס בתוך אגרטל, וטען כי קיבל “סתם זרעים” מחבר וכלל לא ידע שמדובר בקנאביס עד השוטרים הגיעו. הנאשם, בעל עבר פלילי לא מבוטל, נמצא נקי משרידי קנאביס ומסר כי מדובר במעשה קונדס. בית המשפט החליט להתחשב בנאשם, ושיחרר אותו ללא עונש מאסר בפועל.

גבר בן 47 נתפס בביתו על ידי המשטרה, לאחר שבמהלך חיפוש בביתו נתפסו שני שתילי קנאביס במשקל כולל של 54.6 גרם, אותם גידל בתוך אגרטל חרס על גג המבנה.

לאחר מעצרו של הנאשם, הוחלט כי למרות העובדה שהנו בעל עבר פלילי שכולל עבירות רבות, עבירת הגידול שביצע אינה מספיק חמורה כדי שתישלל ממנו זכאות לענישה מקלה, ולכן הוא יישלח לתסקירי שירות המבחן על מנת לקבוע את עונשו.

מתסקירי שירות המבחן עלה כי מדובר בגבר נשוי עם ילדים, בעל עבר פלילי “כבד” שכולל עבירות רכוש, מרמה, סמים ואלימות, אך עם זאת, משנת 2004 ועד העבירה הנוכחית של הנאשם לא נפתחו לו שום תיקים חדשים.

ענישה מקלה
מגמת הענישה המקלה עם מגדלי קנאביס ביתיים נמשכת

לדברי שירותי המבחן הנאשם לקח אחריות חלקית למעשיו, אך מסר כי קיבל “סתם זרעים” מחבר, והחליט לגדל אותם על גג ביתו ללא מערכת גידול או כל אמצעי אחר, תוך שאינו מודע לכך שמדובר בצמחי קנאביס, עד שהגיעה המשטרה אל ביתו. לאחר מכן הוא הודה כי גידל את הצמחים בתור “מעשה קונדס” ולא חשב יותר מדי על השלכות המעשה.

בדיקות השתן שמסר הנאשם נמצאו נקיות משרידי קנאביס או סמים אחרים, וכמו כן קבעו שירותי המבחן כי מדובר בגבר ששומר על יציבות תעסוקתית, ועבודתו ומשפחתו של הנאשם הם הסיבה שהוא ישמור על עצמו ולא יחזור שנית על עבירות.

למרות עברו הפלילי, קבעו שירותי המבחן לסיכום כי מדובר בעבירות ישנות ואין לקשר אותן לעבירה הנוכחית, ולכן המליצו לגזור על הנאשם עונש קל של עבודות שירות לציבור והשתלבות טיפולית באגף הרווחה אשר במהלכה ימנע משימוש בסמים.

בנוסף, המליצו שירותי המבחן לגזור על הנאשם עונש מרתיע של מאסר על תנאי, על מנת לוודא שהנאשם אכן לא יחזור שנית על עבירותיו.

“אין להתייחס לעבר פלילי ישן”

פרקליטות המדינה, מנגד, טענה כי על רקע עברו הפלילי העשיר של הנאשם, ועקב העבירה הנוכחית שהנה חמורה לכאורה, היא אינה מקבלת את המלצת שירותי המבחן לחתור לאי הרשעה, ודורשת עונש מאסר בפועל שיהווה גורם הרתעה.

השופטת נועה חקלאי מבית המשפט השלום בקרית גת מסרה כי: “לקחתי בחשבון שנסיבות ביצוע העבירה אינן ברורות עד תום. הנאשם טען (וכך גם עולה מהבדיקות שנערכו לו) כי אינו צורך סמים. לקחתי בחשבון את דבריו כי מדובר במעשה קונדס, עם זאת לקחתי בחשבון כי משקל השתילים אינו מבוטל – 54.6 גרם”.

ענישה מחמירה מצד פרקליטות המדינה
המדינה מסרבת להקל עם מגדלי קנאביס ביתיים ודורשת ענישה מחמירה

בסיכומו של דבר, החליטה השופטת להתעלם מעברו הפליל של הנאשם, עקב התיישנות התיקים, וכן פסקה כי למרות משקלם של השתילים, מדובר בכמות שמעידה על כוונה לשימוש עצמי ולא לסחר.

לפיכך, היא החליטה לגזור על הנאשם עונש של 140 שעות שירות לתועלת הציבור שיבוצעו במרכז חסד לאברהם, בתפקיד חלוקת מנות למשפחות נזקקות, וזאת בליווי של עונש מאסר על תנאי של 5 חודשים, שיהיה תקף למשך שנה.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות