ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תאילנד: פורסמה הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס רפואי

תאילנד: פורסמה הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס רפואי

שתפו את החברים

בית המחוקקים של תאילנד יצטרך לפסוק בקרוב בנושא לגליזציית הקנאביס הרפואי, לאחר שהצעת חוק רשמית עלתה החודש באופן סופי לסדר היום של הפרלמנט. ההצעה, שעוסקת רק בקנאביס רפואי אך מהווה שלד גם ללגליזציה עתידית, מאשרת לכל אדם שזקוק לקנאביס לצורך…

בית המחוקקים של תאילנד יצטרך לפסוק בקרוב בנושא לגליזציית הקנאביס הרפואי, לאחר שהצעת חוק רשמית עלתה החודש באופן סופי לסדר היום של הפרלמנט. ההצעה, שעוסקת רק בקנאביס רפואי אך מהווה שלד גם ללגליזציה עתידית, מאשרת לכל אדם שזקוק לקנאביס לצורך שיכוך כאבים, לרכוש אותו באופן חוקי מספק רפואי.

קנאביס רפואי, עוד יותר מאשר קנאביס למטרות פנאי, הוא נושא שחוקיותו הולכת והופכת בשנים האחרונות למעין מוסכמה חברתית ברורה. תרופה מהטבע שעוזרת לכל הרבה אנשים ללא תופעות לוואי, ראוי שתהיה חוקית לחלוטין בכל מדינות העולם המודרני.

בזמן שמדינות ארה”ב מאשרות בשנים האחרונות לגליזציה של קנאביס רפואי אחת אחרי השנייה, וכיום עומד מספרן של מדינות הקנאביס הרפואי על 32 (לאחר הבחירות האחרונות), בשאר העולם ובעיקר ביבשת אסיה הנושא מתקדם לאט יחסית, כאשר החלוצה העיקרית בתחום היא תאילנד.

קנאביס בתאילנד - מצמח אסור לתרופה | תמונה: SensiSeeds
קנאביס בתאילנד – מצמח אסור לתרופה | תמונה: SensiSeeds

אסיפת המחוקקים הלאומית של תאילנד (הפרלמנט), שכבר לפני מספר חודשים דיווחה לציבור על כוונתה להקים תוכנית קנאביס רפואי בסדר גודל בין לאומי, התחייבה להתחיל את השינוי הנדרש בחוק עוד השנה וליצור בהקדם לקנאביס הרפואי מעמד של צמח המותר לגידול, הפצה ושימוש ברישיון.

לאחר כחודשיים במהלכם לא פורסמו עדכונים לגבי הנושא, ולא הסתמן תאריך יעד ברור שבו אמורים להתחיל הדיונים לגביו, בשבוע שעבר בצעד מפתיע הגישו ראשי האסיפה את טיוטת הצעת החוק הסופית למשרד הבריאות. 

מתאימים את החוק למציאות – צמח שהוא תרופה ולא סם

הצעת החוק החדשה, שטרם פורסמה במלואה מכיוון שהיא נמצאת כעת בתהליכי ניסוח מחדש על ידי בכירי משרד הבריאות וביקורת מצד כל השרים הבכירים בקבינט המדיני, מגדירה מחדש את מעמדו החוקי של צמח הקנאביס בהיבט הרפואי.

עד כה היה השימוש בקנאביס אסור לכל מטרה, מבלי שהחוק הבחין בין שימוש למטרות פנאי לבין שימוש שמתבצע במקום שימוש בתרופות קונבנציונליות, ולכן כל מקרה של שימוש בקנאביס טופל בחומרה רבה על ידי המשטרה והרשויות, עד למקרים בהם סוחרי קנאביס גדולים אפילו הוצאו להורג על ידי השלטון.

החוק לגבי סוחרים קנאביס אמנם לא עתיד להשתנות, מכיוון שכיון מדובר באחת התופעות שהשלטון בתאילנד מגנה בצורה החמורה ביותר, אך הצעת החוק החדשה יוצרת לקנאביס הגדרה של צמח “בעל תועלת רפואית לשיכוך כאבים”, ויישומה יתיר לתושבי המדינה להשתמש בו באישור רופא.

החוק החדש ייצור מערכת שלמה של קנאביס רפואי, כולל חוות גידול, מפעלי עיבוד ואריזה וחנויות ממכר לציבור, שתהיה מפוקחת כולה על ידי יחידה ממשלתית של משרד הבריאות, בתקן דומה ליחידת היק”ר של משרד הבריאות הישראלי.

קנאביס רפואי - ביטול הרשעה
משכך כאבים מהטבע – כל הציבור תומך

לאחר שבכירי משרד הבריאות והקבינט המדיני יאשרו יחדיו נוסח סופי של הצעת החוק, היא תעבור שוב לשני בתי הנבחרים שמרכיבים את אסיפת המחוקקים הלאומית להצבעה אחרונה ואישור סופי.

לפי הערכות בתקשורת המקומית והבין לאומית, מדובר בתהליך שיכול באופן ריאלי ביותר להסתיים עוד לפני תום השנה הנוכחית ולהתחיל להיות מיושם כבר בתחילת 2019 במתכונת ראשונית.

אם אן כך יקרה, השוק הרפואי בתאילנד יתחיל לפעול לפני שישראל תהיה מוכנה להתחיל בייצוא, מה שהופך את תאילנד לעוד מדינה שעלולה לעקוף אותנו בסיבוב בדרך לפתיחת השוק העולמי. אמנם הצעת החוק בתאילנד עדיין איננה עוסקת בייצוא לחו”ל, אך כפי שקרה במדינות רבות כמו ג’מייקה, הפוטנציאל הכלכלי עלול לגרום לפתיחה מוקדמת ומפתיעה של ענף הייצוא גם ללא הכנה מוקדמת.

לגליזציה מלאה – במורד הדרך

אישור של הצעת החוק החדשה לגבי קנאביס רפואי בתאילנד, בדיוק כפי שקרה בשאר המדינות בעולם שהתחילו בשנים האחרונות בהקמת ותפעול השוק, יתניע כמעט מיד התפתחות של תעשייה ענפה השואפת להתרחב גם לשוק הפנאי.

אמנם לגליזציה מלאה של קנאביס היא עדיין לא רעיון מקובל בתאילנד, שרק לאחרונה התרגלה לשיח ציבורי חיובי בנושא השימוש הרפואי בו, אך ישנם כמה נבחרי ציבור שכבר מעלים את המילה לראשונה.

“אם היה מדובר באישור של שימוש בקנאביס למטרות פנאי, הייתי אומר שהחברה שלנו עדיין לא מוכנה לזה, ולכן אני רוצה לעשות כעת את הצעד הראשון הזה ולפתור את הבעיה של הגדרת הקנאביס כתרופה”, מסר לתקשורת סומצ’אי סאוואנקרן, חבר אסיפת המחוקקים הלאומית ובכיר בצוות שניסח את הצעת החוק החדשה. “אחרי שתאושר הגדרתו כתרופה, תוך חצי שנה או שנה, או החברה תהיה מוכנה, נוכל להגדיר אותו כתוסף מזון, מה שלבסוף יוביל אותנו להגדרה חופשית מלאה והתרת השימוש למטרות פנאי”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. freecanna |

    תאילנד עם קנאביס חופשי זה הגן עדן הכי טוב עליי אדמות , אני עובר לגור שם קלל…

שינוי גודל גופנים
ניגודיות