ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
רפורמת הקנאביס הרפואי

רפורמת הקנאביס הרפואי של ליצמן – תגובה

שתפו את החברים

רפורמת הקנאביס האחרונה של ליצמן- תגובת מתן וענונו, נציג מטופלים בקנאביס במרשם רופא

מאמר תגובה זה הוא עבור רפורמת הקנאביס הרפואי של שר הבריאות יעקב ליצמן נכתב על ידי מתן וענונו, נציג ומלווה מטופלים בקנאביס רפואי.

המתווה המתוכנן פוגע אנושות בנו החולים. ביטול וצמצום זנים, הגבלת החומר הפעיל, פיקוח מייגע ומיותר ובעיקר הרבה הבטחות ריקות מתוכן.

מבטיחים לנו הוספת רופאים מאשרים, הרחבת האינדיקציות המקנות רישיון לפי נוהל 106, מעבר למרשם רופא ועוד הבטחות רבות. מתי? בעתיד, כשהשוק יהיה מוכן ומוסדר – תסלחו לי אבל אנחנו רגילים לשמוע הבטחות בזמן שהמדינה ממשיכה ללכת אחורה בצעדי ענק.

בראשית, ישראל הייתה בין המובילות בעולם בטיפול בקנאביס לצרכים רפואיים והמחיר הוא כיום הזול בעולם. חבל שבגלל חוסר הבנה וחוסר רצון ללמוד ממדינות בארה”ב וקנדה, שביצעו הסדרה עם שרשרת אספקה בת 2 חוליות – גידול ומכירה, אנו נהפוך להיות המדינה המסורבלת ביותר בעולם בהנגשה של הטיפול בקנאביס לצרכים רפואיים.

המתווה מפריד את הקשר בין המגדל למטופל ומרחיב את שרשרת החוליות לשבע חברות נפרדות, כאשר כל חברה מחויבת במבנה נפרד, עלות אבטחה גבוהה, הכשרת עובדים ובכך לפי הערכות המומחים העלות הסופית למטופל יכולה להגיע עד כ- 2,000 ש״ח בחודש! שרשרת אספקה כה ארוכה כפי שמפורטת בכישרון כה רב במתווה שאושר, הרי שבאה לשרת אך ורק את ניפוח המנגנונים הדרושים כדי לפקח עליה. בעלי תפקידים, פקחים וחברות נוספות ירוויחו את כספם ישירות מכיסם הקצר גם ככה, של המטופלים. בנוסף אנו המטופלים שסובלים מבירוקרטיה קשה, מתישה וכואבת, נאלץ להתמודד מול מגוון גופים שונים בכל בעיה, סחבת ארוכה ומייגעת ונמשיך לפנטז שיום אחד המדינה תחליט לקדם את הנושא למען המטופלים ולא לטובת אינטרסים כאלה ואחרים.

מתן וענונו הוא נציג מטופלים בקנאביס במרשם רופא וחולים שקנאביס יכול לסייע להם. הוא עוסק בקידום המאבק להנגשת קנאביס רפואי לכל מי שיכול להעזר בו ומלווה חולים המקבלים קנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות