ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לגליזציה בארה”ב תחת ממשל טראמפ: המדינות הבאות בתור ללגליזציה

שתפו את החברים

לגליזציה בארה”ב – גל המדינות שמכריזות על לגליזציה לא עוצר, וכל כמה שבועות אנו מתבשרים על מדינה אחרת שמסדירה את הצריכה והשימוש בצמח הקנאביס, בחלק מהמדינות המניע הוא כלכלי ובחלק אחר המניע הוא רפואי. נכון להיום, בארצות הברית ישנה התפלגות…

לגליזציה בארה”ב – גל המדינות שמכריזות על לגליזציה לא עוצר, וכל כמה שבועות אנו מתבשרים על מדינה אחרת שמסדירה את הצריכה והשימוש בצמח הקנאביס, בחלק מהמדינות המניע הוא כלכלי ובחלק אחר המניע הוא רפואי.

נכון להיום, בארצות הברית ישנה התפלגות של לגליזציה. כדי לרכוש קנאביס במדינות שבהן יש לגליזציה מלאה, צריך להיות בגיל 21 לכל הפחות ולהציג תעודה מזהה בעת הרכישה. במדינות שבהן רק הקנאביס הרפואי מאושר, יש כמה מודלים וכל מדינה קובעת את הכללים שלה – כשחלק מהם מאפשרים אך ורק CBD, וחלקם גם מאפשרים שילובים ויחסים שונים של THC. מעט מאד מדינות בארצות הברית נשארו מאחור, וכולם מבינים שמעצרים ואכיפה אינטנסיבית כנגד צרכני הקנאביס אינם מועילים.

גם במקומות שבהם קנאביס לא עבר שינוי חוקי, הגישה לקנאביס “רחוב” שהוא לא תחת מרשם קלה במיוחד והענישה גם היא אינה מרתיעה יותר את האזרחים.

אז מה קורה תחת ממשל טראמפ? הנה תמונת מצב עדכנית וצפי לעתיד הקרוב:

מדינות ארצות הברית והיחס שלהם לקנאביס

במדינות נברסקה ומרילנד קיימת אי הפללה לצריכת קנאביס והיחס של הרשויות והאכיפה ירדו באופן משמעותית.

מי הבא בתור?

מי מבין המדינות שבהן מתקיימת לגליזציית קנאביס רפואי תהיה הבאה בתור להשלמת הלגליזציה במלואה גם לשימוש הפרטי זה הימור קשה יחסית, זאת משום שכל שינוי של מדיניות עובר דרך המדינה שמנוהלת על ידי פוליטיקה, ובכל זאת אפשר לבצע הערכות די יציבות לגבי מספר מדינות לפחות על רקע פעילות פנימית לצד טרנד הלגליזציה שמתקיים עתה. בהתייחס להיבטים אלו, להלן היעדים הבאים:

1. ניו-יורק

בהיותה ליבראלית ולאור נטיותיה לכיוון השמאל, עם רצון ניכר ופעילות מוגברת ללגליזציה מלאה, ניו יורק כבר החלה בתהליך אי ההפללה בכמויות של עד 25 גרם וכעת עובדת על תשתית של קנסות. התכנון הוא בין היתר להעלות את גובה הקנס בכל עברה, מה שאופייני למדינה שהמיסוי בה הוא מלכתחילה גבוה מאד. מהלך כזה עתיד ולתרום לזרוז הלגליזציה.

2. וורמונט

מדינת החופש וורמונט, שמכונה באנגלית כמדינת הלחיות בחופש או למות היא בעלת היסטוריה עתיקת יומין של מדיניות חופש עם נטיה לשמאל היא בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר להיות הבאה בתור ללגליזציה, כשסנטור וורמונט בעצמו, ברני סנדרס, אמר כי לגליזציה לא אמורה להוות בעיה אם צחוקק כראוי, עוד ב 2016 מספר הצעות חוק כבר הוגשו, כשהאחרונה שבהן נמצאת עכשיו בשלב תיקונים המתייחסים לקטינים ונהיגה תחת השפעה.

3. אילינוי

כמו ניו יורק, גם באילינוי אוהבים למסות את המוצרים שלהם. והיא נשבתה בטרנד אי ההפללה, בפרט בכל אזור שיקגו. החל מ 2016 חוקי שיקגו בעצם לא מפלילים שימוש עצמי בהחזקה של עד 15 גרם, אם כי דו”ח של עד 500$ יזכה את כל מי שייתפס עובר על תנאי זה. עוד, חוקי המקום עדיין אוסרים על עישון בפומבי, והעונש על כך הינו מאסר. לאור מצבה הנוכחי, נראה כי רבות מוטל על הכף בבחירות שיתקיימו באמצע 2018 במדינה, ואילינוי בהחלט יכולה להיות הבאה ברשימה.

4. ניו-ג’רזי

מדינה נוספת שרבות תלוי בה בבחירות הבאות, ניו ג’רזי יכולה להכנס ללגליזציה כבר בחודש הבא. כמו ניו יורק, גם ניו ג’רזי היא מטרופוליטן עם נטייה משמעותית לשמאל ולחץ לא מתון גם ברמה הפוליטית ללגליזציה. בבחירות שעתידות להיות בחודש נובמבר 2017, המועמד פיל מרפי כבר הצהיר את עמדתו החיובית בנוגע ללגליזציה.

5. אריזונה

כמו בוורמונט, גם באריזונה נעשו לא מעט פעולות לטובת לגליזצייה של קנאביס. כמו בוורמונט גם באריזונה דעת הקהל תומכת נלהבת בלגליזציה, אך הוטו המוניצפלי עדיין מכריע. כמו בוורמונט, גם באריזונה, רק הזמן יגיד.

בנוסף לאלה יש עוד כמה מדינות כמו דלוור, בהן המצב עדיין לא ברור עד הסוף, אך קולות תקפים ומעוגנים נשמעים מכל עבר עד דרישה בלתי מתפשרת, שברור שגם כאן זה רק עניין של זמן עד שתענה. ובנתיים, אנחנו בישראל יכולים להצטרף לרשימת המתנה משלנו.

מצאתם טעות בכתבה? נשמח אם תעדכנו אותנו כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות