ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

תיקון עולם מקימה מתקני גידול באוסטרליה

שתפו את החברים

חברת ‘תיקון עולם’ נכנסת לעסקי הקנאביס באוסטרליה עם חברה מקומית, עבורה הם יגדלו את זני הקנאביס הידועים שלהם; ארז, אלסקה, מידנייט, וערן אלמוג. רק בחודש מאי האחרון הודיעה החברה על פתיחת חממות גידול במדינת נבדה שבארצות הברית, ונראה שהיא ממשיכה להתרחב…

חברת ‘תיקון עולם’ נכנסת לעסקי הקנאביס באוסטרליה עם חברה מקומית, עבורה הם יגדלו את זני הקנאביס הידועים שלהם; ארז, אלסקה, מידנייט, וערן אלמוג. רק בחודש מאי האחרון הודיעה החברה על פתיחת חממות גידול במדינת נבדה שבארצות הברית, ונראה שהיא ממשיכה להתרחב למדינות נוספות.

תיקון עולם היא ספקית וחוות הקנאביס הראשונה שהתחילה לפעול בישראל – כעמותה ללא מטרת רווח משנת 2005 וכחברה בע”מ משנת 2010. היא מספקת קנאביס רפואי למעל 7,000 מטופלים בישראל, ומגדלת 16 זני קנאביס שונים, כולל זן “אבידקל”, הזן הראשון בעולם עם ריכוז גבוה במיוחד של CBD.

“שיתוף הפעולה בין החברה האוסטרלית לתיקון עולם מתבסס על הידע שצברנו במשך שנים רבות בהתאמה של זנים שונים שפיתחנו לטיפול ספציפי במחלות ובסימפטומים” נמסר לנו הבוקר מהדובר של חברת הקנאביס ‘תיקון עולם’.

מוצרי תיקון עולם: בעלי שם מוביל במחקר ופיתוח בעולם

“המוצרים מיועדים עבור מטופלים מסיבות רפואיות והם יפותחו על בסיס המוצרים הקיימים של החברה בישראל כמו שמני קנאביס וקפסולות במינונים שונים.”

תיקון עולם מקימה מתקני גידול וייצור, לצורך ריבוי שתילים (ייחורים) עבור החווה האוסטרלית, את השתילים הם ימכרו לחברה ימשיכו לגדל במשך 45 יום נוספים עד לקציר. עדיין לא פורסם באיזה היקף יגודל הקנאביס, אבל התכנון הוא לספק למטופלים את מוצרי הקנאביס כבר בתחילת השנה הקרובה, וככל הנראה גם חוות נוספות יחתמו על שיתוף פעולה עם מתקני הגידול של תיקון עולם באוסטרליה.

בשנה הקרובה עשרות חברות חדשות צפויות להיכנס לענף ייצוא הקנאביס בישראל, חלק מהם יהיו ספקיות הקנאביס הקיימות, אליהם יצטרפו עוד עשרות מגדלים שכבר קיבלו אישור להקמה של מתקני גידול בישראל.

ייצוא הקנאביס יאושר תוך חודשים ספורים

רק הבוקר פורסם בידיעות אחרונות שהוועדה הבין משרדית שמינה ארדן לבחינת נושא ייצוא הקנאביס הגישה היום את מסקנותיה לשר האוצר ולשר הבריאות, והיא ממליצה להתיר את ייצוא הקנאביס מישראל למדינות אחרות בעולם. השרים כחלון וליצמן הבהירו מלכתחילה כי יאשרו את ההמלצות של הוועדה שהוקמה בשנה שעברה, ובראשה עומדים שי באב”ד מנכל משרד האוצר, ומשה בר סימן טוב מנכל משרד הבריאות.

הוועדה בחנה את ההיבטים סביב ייצוא הקנאביס הרפואי, והגיעה למסקנה כי אין שום מניעה שבישראל יהיה מותר על פי החוק לייצא קנאביס אל מחוץ למדינה, למרות שאפילו בארצות הברית לא ניתן לייצא קנאביס בין המדינות שמתירות זאת.

לפי חברי הוועדה למדינת ישראל יתרונות רבים לביצוע היצוא, עם מחקר ופיתוח מתקדמים ביותר בתחום, ניסיון קליני ואקלים היכולים להיות מנוצלים על ידי חקלאים, חוקרים ויזמים ליצירת שווקים לתוצרת מוצרי קנאביס רפואי ישראליים.

קפסולות קנאביס של תיקון עולם

כל גורם אשר יעמוד בדרישות הממשלה, יוכל לקבל רישיון לגידול, ייצור, אחסון או הפצה של קנאביס רפואי, גם בהיקפים גדולים, כך שייצוא הקנאביס צפוי להיות אחד מענפי הייצוא המובילים בישראל בשנים הקרובות, עם מגוון רחב של מוצרים שונים שיכילו את הרכיבים הפעילים מצמח הקנאביס.

על פי החלטת הוועדה; משטרת ישראל ומשרד הבריאות צריכים להיערך בתוך שלושה חודשים לכל היותר לייצוא הקנאביס מישראל, ותוך חצי שנה מיום אישור המלצות הוועדה על ידי הממשלה – הייצוא ייכנס לתוקף.

בינתיים השוק המקומי עדיין מקרטע מבחינה רגולטורית, כשמעט מאד רופאים מורשים להעניק את הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי, והתהליך עם היחידה שמינה משרד הבריאות לצורך ניהול נושא הקנאביס (היק”ר) עדיין ארוך ומסורבל.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות