ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
'תיקון עולם' נסגרת זמנית בצו משרד הבריאות - על מה ולמה?

משרד הבריאות סגר זמנית חווה של ‘תיקון עולם’ – על מה ולמה?

שתפו את החברים

חוות הגידול של חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’, שעמדה בחודשים האחרונים בעומס הולך ומתגבר של מטופלים ועוברת כעת תהליך של העתקה לחווה החדשה, צפויה להיסגר באופן זמני בצו משרד הבריאות לאחר שבבדיקה שנערכה בחוות הגידול של החברה נמצאו “ליקויים חמורים”….

חוות הגידול של חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’, שעמדה בחודשים האחרונים בעומס הולך ומתגבר של מטופלים ועוברת כעת תהליך של העתקה לחווה החדשה, צפויה להיסגר באופן זמני בצו משרד הבריאות לאחר שבבדיקה שנערכה בחוות הגידול של החברה נמצאו “ליקויים חמורים”. דוברות החברה מוסרת כי מדובר בממצאים שעדיין לא עברו בדיקת מעבדה, והצפי הנוכחי הוא לשוב לפעילות שגרתית מלאה כבר בימים הקרובים.

חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’, שהנה הגדולה מבין כל ספקיות הקנאביס הרפואי בישראל ואחת החברות שקיבלו הכי הרבה מטופלים חדשים בעקבות תחילת הרפורמה של ליצמן, קיבלה בסוף השבוע (ו’) באופן מפתיע צו סגירה זמני לחוות הגידול (מתקן ייצור) שלה מטעם משרד הבריאות.

לפי פרסומים בתקשורת, מדובר בצו סגירה שהבסיס להוצאתו הייתה בדיקת פתע שערכו נציגי המשרד, ביניהם ראש יחידת היק”ר יובל לנדשפט, בחוות הגידול של החברה הממוקמת בצפון הארץ.

קנאביס רפואי כטיפול למחלת הקרוהן
קנאביס – חומר רפואי מפוקח

במהלך הביקורת נמצאו כביכול “ליקויים חמורים”, ביניהם סביבת גידול לא סטרילית וטיפול לא נאות בתהליכי הגידול והקציר של היבול, שלפי נהלי היק”ר הופכות אותו ללא ראוי למתן למטופלים.

הבדיקה נערכה במתקן הגידול של ‘תיקון עולם’ בישוב ביריה, ממנו מתבצע בימים אלה מעבר לחווה חדשה (תקן GAP לקראת הרפורמה) בכפר יהושע שתשרת את כל מטופלי החברה בעתיד הקרוב. יש לציין כי ממצאי משרד הבריאות נוגעים רק למחצית הגידול המתבצע בחווה הישנה, ולא לגידול המתבצע בחווה החדשה.

“סכנה גדולה לבריאות”, או חלק קטן מתהליך הייצור?

בין הליקויים שנמצאו בחוות ‘תיקון עולם’, כך על פי המידע ששחרר משרד הבריאות לתקשורת, איתר משרד הבריאות טיפול לא נכון בצמחי הקנאביס הבשלים לקציר,  כמו למשל הנחה של צמחי קנאביס גזומים על הקרקע (לא סטרילי) וכן ייבוש התפרחת באוויר הפתוח במקום החלל סגור בעל מערכת סינון אוויר.

מאחר ומדובר בחברה שאינה מוגדרת ככזו המייצרת תוצרת חקלאית גנרית או אוכל למאכל אדם, אלא חומר המפוקח באופן מחמיר יותר על ידי משרד הבריאות, מדובר בליקויים שהם לכאורה חמורים ומחייבים בדיקות מעבדה שיפיקו ממצאים מדויקים.

מדוברות משרד הבריאות נמסר כי “הדבר (שנמצא בבדיקה) מהווה סיכון גדול לבריאות המטופלים ולכן הוטל ‘הסגר’ זמני על החווה ואיסור הוצאות כל סוג של קנאביס או מוצרי קנאביס ממנה”.

מדוברות חברת ‘תיקון עולם’ נמסר כי הממצאים שעלו בביקורת של היק”ר נוגעים רק לשטח הגידול הפתוח בחווה, שחלק נרחב ממנו נשתל בשנה האחרונה עקב ריבוי מטופלים שנבע מתחילת יישום רפורמת הקנאביס הרפואי.

גידול קנאביס ביתי
בעיות בשדה? משרד הבריאות עדיין לא בדק

“בשל הגברת הרישיונות שמעניק משרד הבריאות לחולים נזקקים נוצר לאחרונה עומס גדול ופיגור ביצור ובאספקה עליו מסרנו מידע לציבור”, מסרה לנו דוברות החברה בראיון. “לאור זאת ועל מנת לעמוד בדרישות החליטה תיקון עולם לפצל את יבוש עלי הקנביס בין יבוש על פי התקן המוכר תחת מיזוג והן ביבוש חיצוני שעובר תהליך השלמה באמצעות טיפול בקרני בטא במתקן בנחל שורק, איתו נחתם הסכם לפני מספר שבועות, אשר יבטיח עמידה בתקנים המחמירים של משרד הבריאות”, נמסר מטעם דוברות חברת ‘תיקון עולם’.

“לא היה ולא יהיה מצב בו תיקון עולם תשווק ללקוחותיה מוצר שאיננו איכותי והעומד במלוא התקנים”, הוסיפה הנהלת החברה לסיכום.

הטיפול בקרני גמא עליו מדברת החברה הנו טיפול ייעודי לטיהור זיהומים, מזיקים וחומרים מיותרים מתפרחות הקנאביס המיועדות לאריזה ומשלוח למטופלים, ולמעשה מהווה עוד “שכבת הגנה” על המטופלים מפני בעיות אפשריות בתוצרת.

טיפול זה צפוי להתחיל להתבצע בקרוב במתקן הממוקם בנחל שורק איתו חתמה החברה על הסכם עבודה משותף לפני כשבועיים וחצי.

עוד נמסר כי מדובר בממצאים שטרם עברו בדיקות מעבדה וכי הנושא כולו עדיין נמצא בבדיקה של משרד הבריאות, כך שסביר להניח שהתוצאות יחזרו שליליות מבחינת ממצאים בעייתיים ותפעול החווה כולה יחזור לשגרה כבר בימים הקרובים.

כמו כן יש לציין כי כל הנושא הנוגע לממצאים שהתגלו בחוות הגידול אינו נוגע לתוצרת שנמצאת היום בידיהם של מטופלים או בתוצרת שתגיע לידיהם של מטופלים לפני תהליך של טיהור בקרני גמא, ולכן אין כל סכנה או נזק במוצרי החברה שעברו את כל תהליך הייצור.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 6

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אבי |

    כל הכבוד לכם על פרסום האמת

  2. עמרי |

    כבר לפני 3 שנים ברחתי מ״ריסוס עולם״ חרא של קנאביס במקום לעזור לך עושה אותך עוד יותר חולה. קנאביס מלא בעובשים ושלא טיפלו בו כמו שצריך. ככה זה שהכסף עולה לך מעל הראש.

    1. מי שמאמין לא מפחד |

      שיבדקו דחוף את התרופה ששאיפה לחיים נותנים לחולים
      מלאה בעובש,הכול עלים יבשים,חסר טעם וריח שעושה רק כאבי ראש….ביזיון
      נותנים זבל לחולים ואת המשובח שומרים למרבה במחיר
      החולים הפכו להיום סוג ז

  3. בן |

    מתנכלים להם סתם : מקנאה ותחרות : שהרי את הקנאביס מעשנים לא אוכלים…ושמשרד הבריאות יפסיק להמציא תקנים כדי ליקר את המוצר ולהכניס את אלו המשחדים את ליצמן לשוק, תמיד פושטים רק על תיקון עולם : קנאה קנאה קנאה שהרי איציק כהן לא ממש כבר צריך אותנו עם המאות מיליוני דולרים שלו… אנחנו צריכים אותם,
    כול חיי גידלתי פנקוש ומעולם לא חטפתי דבר למרות שהיה על הרצפה , או בתליה במחסן ואפילו עם העכבישים … מה שחשוב זו הטריות וכמות ה thc וזהוא : רואים הרבה ידיים זדוניות מאחורי הפשיטה

  4. אא |

    די מספיק ליעלל את חולים אני מוכןלקבל גם מה שנופל בריצפה עים כאבים כאלה זה יותר טוב מי לא לכבד את ריצפת

  5. מ |

    כיצד הקנביס שבידנו תקין? הממצאים התגלו לאחרונה אך היצור בפורמט הנוכחי הוא לפחות כמה חודשים. אם הקנביס אינו תקין כיום (עובש, זיהום וכד’) אזי מה שסופק לנו אינו תקין !!! האם מותר להשתמש? האם השמן בטוח??? הי, משרד הבריאות, ענה לי…

שינוי גודל גופנים
ניגודיות