ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שאלות לשר ארדן

תעשיית האלכוהול נלחמת בקנאביס

שתפו את החברים

קנאביס, על פי כל קנה מידה, בטוח מאלכוהול ובכך מהווה איום על תעשיית האלכוהול. האתר Marijuana.com פרסם דוח שדלף מוויקיליקס, שמראה שתעשיית האלכוהול מפזרת כסף רב, על מנת להגיע לחברי הקונגרס שיקדמו תעמולה נגד קנאביס. קבוצת הלובי של תעשיית הקנאביס…

קנאביס, על פי כל קנה מידה, בטוח מאלכוהול ובכך מהווה איום על תעשיית האלכוהול.

האתר Marijuana.com פרסם דוח שדלף מוויקיליקס, שמראה שתעשיית האלכוהול מפזרת כסף רב, על מנת להגיע לחברי הקונגרס שיקדמו תעמולה נגד קנאביס.

קבוצת הלובי של תעשיית הקנאביס קוראת להאיץ את המימון של סעיף 4008 של חוק FAST (PL 114-94) ב פ.י. 2017 להתוות סטנדרטים לקויים; תיעוד השכיחות של נהיגה לקויה תחת השפעת קנאביס ולקבוע שיטות זיהוי של נהיגה לקויה.

קטע מתוך מודעת פרסום שמומנה על ידי תעשיית האלכוהול במאי השנה:

בעוד תעשיית האלכוהול ניטראלית בסוגיית הלגליזציה, אנו עדיין מאמינים שהמדינות בהן יש לגליזציה צריכות לקבוע תקנות ראויות ויעילות כדי להגן על הציבור מפני סכנות הקשורות  לשימוש לרעה בקנאביס…

עוד נכתב שם:

בשנים שחלפו מאז לגליזציית הקנאביס הרפואי, גורמי אכיפת החוק בקולורדו הראו עלייה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בהם היו מעורבים נהגים תחת השפעת קנאביס…

בעיה אחת: ל״עלייה״ בהרוגים אין קשר סיבתי לקנאביס. לא היה לזה שום קשר ללגליזציה, כמעט כל הנהגים שהיו מעורבים נמצאו כי היו תחת השפעת אלכוהול וסמים אחרים ויתרה מכך, העלייה במספר ההרוגים קשורה לעובדה שנהגים רבים עלו על הכביש בשל מחירי דלק זולים.

שימוש באלכוהול מציג סיכונים רבים יותר לנהגים מאשר קנאביס:

 

על פי דו”ח ממחקר שנעשה בפבואר  2015 –  שפורסם על ידי מנהל התנועה הלאומית לבטיחות בדרכים, מחלקת התחבורה של ארה”ב, צויין כי בעוד הקנאביס פוגע במיומנויות מוטוריות, מחלק את תשומת הלב, פוגע בתפקוד הקוגניטיבי, תרומתו לעלייה בתאונות הדרכים עדיין לא ברור.

דבר מדהים נוסף הוא שבמחקר אחר, חוקרים מצאו שמקדם הסיכון של נהג תחת השפעת קנאביס הוא פי 1.83 יותר גבוה מנהג שאינו תחת השפעה, בעוד שבמחקר נוסף מצאו שלא היתה אף עלייה משמעותית מבחינה סטטיסטית בסיכון. לעומת זאת, רמת אלכוהול של 0.05 מעלה בפי 7 יותר את הסיכון לתאונות.

 

******

 

נהיגה תחת השפעת קנאביס אינה מומלצת והיא לא אחראית ובכל זאת נראה שהסכנה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול גבוהה הרבה יותר, עובדה שתעשיית האלכוהול לא מעוניינת שהציבור ידע.

במדינות בהן קיימת לגליזציה, שימוש באלכוהול יורד כך גם שיעור המתאבדים:

 

חוקרים ממונטנה, סאן דייאגו ומאוניברסיטת קולורדו בדקו נתונים מתקופה של 17 שנים על חוקי קנאביס והקשר להתאבדויות. הם טענו כי במדינות בהן קנאביס רפואי נכנס לחוק, שיעור ההתאבדות אצל גברים בגילאים 20-29 ירד ב-10.9% כמו כן חלה ירידה גם אצל גברים בגילאים 30-39 של 9.4%.אחד ההסברים הבולטים בירידה הוא ירידה בשימוש באלכוהול. שימוש לרעה באלכוהול – בניגוד לקנאביס – הוכיח את הקשר למחשבות אובדניות.

****

לפי מחקר מ-2015 – הערכת סיכונים השוואתית של אלכוהול, טבק, קנאביס וסמים אחרים – אלכוהול הוא פי 114 יותר מסוכן מקנאביס. למעשה, אלכוהול נמצא ממש במעלה רשימת ״הסמים המסוכנים ביותר״ כמו קוקאין והרואין.

אין ספק שתעשיית האלכוהול הולכת להילחם בשיניים ובציפורניים כדי לנסות למנוע ולעכב התפתחויות מצד תעשיית הקנאביס. אבל כדאי להם להיזהר, תוצאות המחקרים שנעשים בעקבות דחיפה מצידם, לא יביאו את התוצאות שהם רוצים לקבל. אלא אם כן הם ידווחו באופן סלקטיבי על תוצאות המחקרים וטקטיקות נוספות שרבים עשו כבר לפניהם.

אבל, עד כה, רוב המחקרים מספקים נתונים מרשימים הסותרים את המסרים שצוטטו על ידי רוב לוחמי האנטי קנאביס שממומנים על ידי לוביסטים כמו: תאגיד בתי הסוהר הפרטיים, איגוד בתי הסוהר, איגוד המשטרה, תעשיית התרופות וכמובן תעשיית היין והבירה.

אין ספק שאוסף הראיות כמו כן השינוי בדעת הקהל משאיר אותם ערים בלילה. אולי כדאי שמישהו ייתן להם איזה ג׳וינט להירגע.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות