ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
משקאות עם קנאביס

משקאות עם קנאביס – תעשיית האלכוהול רוצה קנאביס

שתפו את החברים

חברת אלכוהול אחת הבינה שאם “אי אפשר לנצח אותם, צריך להצטרף אליהם”. מנכ״ל חברת Constellation Brands, התאגיד מאחורי בירה קורונה וסבדקה וודקה (Svedka) ומוצגי אלכוהול נוספים, רוב סנדס (Rob Sands), אמר בראיון שהחברה שוקלת פיתוח משקאות עם קנאביס. בבחירות האחרונות…

חברת אלכוהול אחת הבינה שאם “אי אפשר לנצח אותם, צריך להצטרף אליהם”. מנכ״ל חברת Constellation Brands, התאגיד מאחורי בירה קורונה וסבדקה וודקה (Svedka) ומוצגי אלכוהול נוספים, רוב סנדס (Rob Sands), אמר בראיון שהחברה שוקלת פיתוח משקאות עם קנאביס.

בבחירות האחרונות שהתקיימו בארה”ב קליפורניה, מיין, מסצ׳וסטס ונבדה אישרו שימוש פנאי בקנאביס ובכך הפכו את  מספר המדינות בארה״ב עם לגליזציה מלאה לשמונה בנוסף לוושינגטון הבירה. כלומר אחד מכל חמישה אמריקאים בוגרים גר במקום בו זה חוקי לצרוך קנאביס.

שוק הקנאביס נתפס כאיום על תעשיית המשקאות. חלק גדול מהתרומות שקבלו אירגונים נגד לגליזציה בארה״ב הגיע מחברות אלכוהול כמו גם חברות תרופות. למשל, במסצ’וסטס, קבוצות תעשיית מסחר באלכוהול תרמו 75,000 דולר לקמפיין עבור ׳מסצ’וסטס הבריאה והבטוחה׳ שהתנגד ללגליזציה. גם באריזונה, שהוחלט בה לבסוף לשמור על קנאביס חוקי רק במרשם רופא, אגודת Wine & Spirits תרמה 10,000 דולר לקמפיין אנטי לגליזציה.

אך רוב סנדס רואה בקנאביס הזדמנות לרווח, תעשיית הקנאביס צפויה לגדול פי שמונה בעשור הקרוב מ- 6 מיליארד ב-2015 ל-50 מיליארד ב-2026.

בבחירות הארציות נראה שהניצחון של טרמפ מהווה נקודת חולשה עבור חברת Constellation Brand, יבוא מקסיקני אחראי ליותר ממחצית ממחזור המכירות של החברה, וצרכנים היספניים מהווים 40% מלקוחותיה. טרמפ הבטיח בקמפיין הבחירות שלו לבנות חומה בין ארה״ב למקסיקו ולדון מחדש על הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה. למרות זאת, סנדס מבטל את החששות הללו, בטענה שיש פער בין הבטחות הקמפיין לחקיקה בפועל, הוא אומר.

ובכל זאת, מכשול די רציני ש Constellation Brands צריכה לעבור, הוא שקנאביס עדיין לא חוקי ברמה הפדרלית. וכחברה שמוכרת אלכוהול היא מסתמכת על הממשל הפדרלי עבור היתרים ורישיונות.

אך בקצב שבו תעשיית הקנאביס משתנה וגדלה בארה״ב נראה שזאת לא תהיה בעיה רצינית בעתיד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות