ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פריחה נקבית – הנשים בשדה הקנאביס

שתפו את החברים

תחום הקנאביס הרפואי פורח ואפשר למצוא בו היום, גם בישראל, מדעניות, רופאות, אחיות ורוקחות, רק כשזה מגיע לביזנס ולכסף הגדול, הן לא שם. קהילת Women Can Cann, שמאגדת נשים מרחבי העולם, מנסה להכניס רגל בדלת     בכינוסי הקנאביס בהם…

תחום הקנאביס הרפואי פורח ואפשר למצוא בו היום, גם בישראל, מדעניות, רופאות, אחיות ורוקחות, רק כשזה מגיע לביזנס ולכסף הגדול, הן לא שם. קהילת Women Can Cann, שמאגדת נשים מרחבי העולם, מנסה להכניס רגל בדלת  

 

בכינוסי הקנאביס בהם השתתפה, בארץ ובחו”ל, כאחראית קשרי החוץ של חברת “תיקון עולם”, מעיין וייסברג הרגישה לא פעם כמו זן נדיר. “הייתי אישה יחידה, בעולם של גברים”, היא מספרת. “הייתה תחושה שאין נשים בתפקידי ניהול בתחום  הקנאביס. באירועים שהייתי בהם, היה רוב גברי מוחלט”.

כדי להשתלב בג’ונגל המצ’ואיסטי, היא נאלצה לדבריה להצניע את המאפיינים הנשיים באישיותה ולסגל קשיחות. “לא יכולתי לתת לצד הנשי שלי ביטוי וגם תכלס, לא היה לי עם מי לדבר”.

 

חזון משותף

זה היה הטריגר להקמת Women Can Cann, קהילה עסקית לקידום נשים בתחום הקנאביס, שיזמה וייסברג עם שתי שותפות, יעל זילברמן-רומנו (שמגיעה מתחום המדיה און ליין) ורוית לברן (אשת יחסי ציבור, המייצגת בין השאר חברות קנאביס).

“המטרה שלנו היא לעורר מודעות”, אומרת וייסברג, “לחבר בין נשים בתחום הקנאביס, כדי ליצור שיתופי פעולה וכדי לתווך בין יזמיות לבין מקורות מימון. יש כאן גם פלטפורמה וגם כלים, למימוש החזון המשותף”.

הקהילה פועלת זה כמה חודשים ומאגדת כיום כבר קרוב ל-400 נשים. “יש לנו חברות שכבר משולבות בתעשייה בתחום הפיננסים, הפארמה, עובדות של חברות קנאביס ישראליות ובינלאומיות. יש בהן ביולוגיות, יזמיות, משקיעות, מנהלות תפעול, נשות שיווק. שליש מהן לא מישראל, יש לנו חברות גם מארה”ב, קנדה, אנגליה, צרפת”.

 

לתקן את העולם

וייסברג, בת 34, אם לשניים שכיום נמצאת בחופשת לידה אבל לא ממש נחה, נכנסה לעולם הקנאביס לפני כ-11 שנה, כשבזמן לימודי מדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב הגיעה לחברת “תיקון עולם”, אז בחיתוליה.

תפקידה הראשון היה מדריכת חולים, בהמשך הייתה שותפה בהקמת מרכז ההדרכות ושירות הלקוחות של החברה ובהקמת מחלקת השיווק, אתר האינטרנט ועמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה.

בימים אלה, היא נפרדת מהמשרה המאתגרת של אחראית קשרי חוץ בחברה. “נגמרה תקופה”, היא מסבירה. “הייתי שותפה למיזם הזה כמעט 11 שנים, היה מדהים ואני מרגישה שזכיתי. לעזור לחולים, להרגיש את תחושת השליחות ולהיות מהמייסדים של תחום הקנאביס הרפואי בישראל, גם ברמה הרעיונית.

“הקדשתי לקנאביס את כל חיי הבוגרים ואני מאמינה בו מכל הכיוונים, הבריאותיים והכלכליים. אני רואה את עצמי היום כמומחית בתחום, כי יצא לי לחוות את התעשייה מההתחלה, לעבוד בחברה מאוד גדולה, להסתובב ולהרצות בעולם וליצור רשת של קשרים. עכשיו הזמן להמשיך הלאה”. 

Women Can Cann

מולטי טאסקינג

תקרת הזכוכית, זאת שמונעת מנשים להמריא, קיימת, לדעת וייסברג, גם מכיוון שנשים לא מתחזקות קשרים חברתיים מספיק רחבים. “די ברור, שאחת הדרכים להתקדם בקריירה, זו רשת של היכרויות וחברויות. לגברים יש הרבה כאלה, לנשים, פחות.

“בנוסף, יש את נושא האימהות. כשאנחנו הופכות לאמהות, היכולות שלנו מבחינת זמן פנוי לעבודה, מצטמצמות. גם האישיות משתנה ולדעתי לחיוב. לאישה שהיא אימא, יש ערך מוסף ברמת ההסתכלות על החיים וגם מבחינת היעילות בעבודה והמולטי טאקסינג, שהיא פיתחה במצב החדש”.

 

העצמה נשית

Women Can Cann באה לדבריה, מכיוון שכך, לסייע לנשים ליצור קשרים, לקבל השראה ולחזק את התחושה שיש להן מה לתרום בתחום הקנאביס וגם בעמדות מפתח.

הכנס הראשון של הקהילה התקיים ב-6 בינואר. “הגיעו 70 נשים מכל הארץ וכולן מאוד הודו לנו על היוזמה. בנוסף, אנחנו נפגשות אחת לחודש ל- Breakfast Club ובתכנון אירוע של מנטורשיפ, לחיבור בין נשים שהגיעו להישגים לכאלה שהן בתחילת הדרך.

“מדהים לראות במפגשים ובשיחות בקהילה עד כמה נשים מכל הרקעים, חוות את אותם קשיים. לכן לא מפליא שיש בנו צורך להתאגד כקהילה ולהעצים אחת את השנייה. גברים חושבים שנשים לא מפרגנות זו לזו, אבל אנחנו מגלות שזה ממש לא כך. כשנרתמים למטרה משותפת, יש יכולת לשנות דברים וגם לפרגן”.

 

תעשייה שוברת סטריאוטיפים

לוייסברג אין ספק, שנשים שייחשפו לתעשייה הקנאביס, ירצו להיות חלק ממנה. “זה תחום חדש ומתפתח, שיש בו המון מקום ליזמות”, היא אומרת. “זו תעשייה שמשלבת בין עולם הפארמה לעולם ה-wellness, ששוברת סטריאוטיפים, כי כל מה שחשבנו בעבר על צריכת קנאביס משתנה.

“מדובר בשינוי תרבותי ולכן יש בתעשייה הזאת המון חדשנות וחתרנות. בנוסף, קנאביס הוא תחום חברתי, ירוק ואמפתי, דברים שנשים יכולות להתחבר אליהם מאוד.

“אנחנו אומרות, שאם יש כאן כזאת בשורה, בואו נרתום גם את הנשים. בגלל שהתחום כל כך מגוון, הוא יכול להתאים לנשות מקצוע מהמון תחומים, לביולוגיות, אחיות, סוציולוגיות, אגרונומיות, נשים מעולם הפארמה.

“יש כבר היום בישראל לא מעט נשים בתחומים הללו, אבל כשזה מגיע למשרות ניהול, הן לא שם. בדרג המנהלי הבכיר שגם מרוויח הכי הרבה, יש פחות נשים, על פי כל הסקרים הבינלאומיים. כשמגיעים לעסקים ופחות לאידיאולוגיה, הגברים נותנים את הטון. זה כבר לא הלב, רק קרנות הון סיכון ובורסה.

“לתחום הקנאביס יש היום ביקוש גדול, הוא כבר לא מרתיע והגיע הזמן לתת גם לנשים להיכנס. לגברים יש אינטרס להבין את זה ולרתום את הכוחות הנשיים. יש צורך ביותר מנכ”ליות, יושבות ראש. לנשים יש המון תכונות מצוינות ליוזמה, מנהיגות ולהובלה ולא צריך להתבייש בהן”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות