ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ייחור קנאביס

לשכפל את ההצלחה: המדריך של ייחור קנאביס

שתפו את החברים

ייחור קנאביס – ייחור הוא תהליך בו לוקחים חלק מצמח, גורמים לו להוציא שורשים ולהתפתח לצמח חדש. הייחור הוא שכפול גנטי של צמח האם ממנו הוא נלקח וזהה לצמח האם בכל התכונות. את הייחורים לוקחים לפני המעבר לפריחה, בזמן פריחה…

ייחור קנאביס – ייחור הוא תהליך בו לוקחים חלק מצמח, גורמים לו להוציא שורשים ולהתפתח לצמח חדש. הייחור הוא שכפול גנטי של צמח האם ממנו הוא נלקח וזהה לצמח האם בכל התכונות. את הייחורים לוקחים לפני המעבר לפריחה, בזמן פריחה משתנה האיזון ההורמונלי בצמח ואחוזי ההצלחה יורדים משמעותית. רוב המגדלים מחזיקים כמה צמחי אם שמהם לוקחים ייחורים. כל עוד נרצה לקחת ייחורים מצמח אם לא נפריח אותה.

לייחורים יתרונות רבים:

  1. מין הצמח: ייחור הוא שכפול מדויק של הצמח ממנו הוא נלקח (צמח האם) מה שאומר שיש לו את אותם תכונות גנטיות של צמח האם- אם האימא נקבה, גם הצמח שיצמח מהייחור הוא נקבה.
  2. אין צורך בזרעים: אם לוקחים ייחורים אין צורך להתארגן על זרעים, ברגע שיש ברשותנו צמח אם איכותי, אפשר לקחת ממנה כמה ייחורים שנרצה בלי צורך להתארגן על זרעים יקרים או לא זמינים.
  3. חיסכון בזמן, ייחורים חוסכים מאתנו את כל תהליך ההנבטה והגדילה הראשונית.

מגדלים אוהבים לטפח צמחי אם מכמה זנים שונים ולשמור מגוון של סוגי קנאביס שונים ואיכותיים.

אז מה צריכים בשביל להוציא ייחורים:

  1. צמח אם
  2. קוביות צמר סלעים רצוי בגודל 4X4
  3. ג’ל השרשה
  4. פרופוגטור (חממית)
  5. מרסס מים
  6. סכין מנתחים סטרילית
  7. דשן השרשה

הוראות הכנה של ייחור קנאביס:

  1. יום לפני שניקח הייחורים ניתן לצמח האם השקיה טובה.
  2. ניקח קוביות צמר סלעים ונשרה אותם 4 שעות במים מינרלים. לאחר ההשריה נוציא את הקוביות מהמים וננער אותם כדי להוציא מהם עודפי מים.
  3. נשפוך ג’ל השרשה לתוך כלי קטן. אנו עושים זאת כדי לא לטבול את הייחורים במיכל הClonex מה שיזהם את כל תכולת הבקבוק.
  4. נבחר בענף בריא וצעיר יחסית. אורך הייחור צריך להיות 7-10 ס”מ. נסיר את העלים הגדולים בתחתית הענף ונשאיר 4-3 עלים קטנים בחלק העליון.
  5. נחתוך את הייחור מצמח האם בחיתוך נקי ואלכסוני באמצעות סכין מנתחים סטרילית. מיד לאחר הסרת הייחור מצמח האם נטבול את קצה הייחור בג’ל ההשרשה, נתקע את הייחור בקוביית צמר סלעים ונניח אותו בפרופוגטור. נחזור על פעולה זו עד שיהיו לנו מספיק ייחורים. קחו בחשבון שלא כל הייחורים ישרישו אז כדאי לקחת יותר ייחורים ממה שנרצה לגדל.
    חיתוך2
  6. נשפוך מעט מים עם מינון נמוך של דשן השרשה לתחתית הפרופוגטור ונסגור את המכסה.
  7. בשבוע הראשון לאחר החיתוך יש לשמור על לחות של 100% בפרופוגטור על מנת לספק לצמחים החדשים אפשרות לשתות מים מהאוויר. את הפרופוגטור יש לאוורר ארבע פעמים ביום בכדי למנוע היווצרות של עובש. יש לפתוח את מכסה הפלסטיק, לתת לאוויר טרי להכנס ולרסס את הצמחים ואת המיכל במים. לאחר כ-7-14 ימים יחלו שורשים לצאת מקוביות צמר הסלעים.
  8. לאחר שראינו שורשים מבצבצים מתחתית קוביות הצמר סלעים נכניס את הייחורים עם הקוביות למצע בו נגדל את הצמח- אדמה, קוקו-פרלייט או גידול הידרופוני.

טיפים:

  • רצוי שצמח האם תהיה לפחות בת שישה שבועות, לאחר מספר חיתוכים אחוזי ההצלחה של קליטת הייחורים עולה.
  • רצוי להשריש את הייחורים תחת נורת פלורוסנט (CFL) קרובות לייחורים (10 ס”מ) ולאחר כמה ימים לשים את הפרופוגטור עם הייחורים תחת נורות גידול במרחק מטר וחצי מהפרופוגטור. בשלב זה ניתן גם להוסיף דישון. את הייחורים המושרשים יש להעביר לאור מלא בהדרגתיות ובזהירות.
  • ייחורים אוהבים טמפרטורות נמוכות יחסית. רצוי להיות בטווח של 22-24 מעלות צלזיוס.
  • אם יש לכם כמה צמחי אם כדאי לסמן מאיזה צמח אם הגיע כל ייחור באמצעות שלט סימון.

לקניית המוצרים באתר הידרושופ לחץ כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות