ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
זני קנאביס לאובדן תאבון

5 זני קנאביס שיעוררו לכם את התאבון

שתפו את החברים

“מאנצ’יז” היא אחת מתופעות הלוואי המוכרות ביותר בקרב צרכני הקנאביס. יש כאלו שיראו את המאנצ’ כאויב המושבע של הקנאביס, אך מנגד, יש אנשים כמו מטופלי קנאביס רפואי הסובלים מאובדן תאבון מסיבות כאלו ואחרות, שיראו את המאנצ’ כפלא. החומר הפעיל שנמצא…

“מאנצ’יז” היא אחת מתופעות הלוואי המוכרות ביותר בקרב צרכני הקנאביס. יש כאלו שיראו את המאנצ’ כאויב המושבע של הקנאביס, אך מנגד, יש אנשים כמו מטופלי קנאביס רפואי הסובלים מאובדן תאבון מסיבות כאלו ואחרות, שיראו את המאנצ’ כפלא. החומר הפעיל שנמצא בקנאביס (THC) מעורר את הקולטנים במוח האחראים על עצב הריח, וכאשר חוש הריח מגורה דיו מתעוררת תחושת המאנצ’ המוכרת. יש יגידו שכל זן קנאביס אותו תצרכו יעורר אצלכם את התחושה הזאת, אך מבחינת הנתונים והעדויות, ישנם זנים מסויימים שיעשו את זה אפילו יותר.

תחושת המאנצ’ שכולנו מכירים יכולה להביא עימה מגוון יתרונות וחסרונות. בקרב צרכני הפנאי, לא מעט אנשים דווקא סובלים מהתופעה הזאת ומפחיתים בכמות צריכת הקנאביס על מנת לא להתפתות למאנצ’ ולזלול מכל הבא ליד. מנגד, ישנם לא מעט מטופלי קנאביס רפואי הסובלים באופן כרוני מאובדן תאבון עקב מחלות כאלו ואחרות, ועל מנת לעזור להם להתגבר על תחושה זו, הם מטופלים בזני קנאביס שמתאימים להם ומחזירים להם את הרצון לאכול ללא שום תופעות לוואי.

התופעה מוכרת בעיקר אצל חולים אונקולוגיים שמאבדים את התיאבון עקב הטיפולים הקשים ואף סובלים מבחילות בלתי פוסקות, אנשים השרויים במצב נפשי קשה וכתוצאה ממנו מאבדים את תחושת התיאבון ומטופלים אשר סובלים מכאבים כרוניים, שבשבילם אכילה הופכת לפעולה מעיקה וקשה, אותה צריך לעשות בלית ברירה. 

זני קנאביס - אובדן תאבון
התרופה הטבעית שתחזיר לכם את האהבה לאוכל

ידוע לכולנו כי הקנאביס מביא עמו סגולות רפואיות רבות, ביניהן גם תחושת המאנצ’ וההקלה על הבחילות. אספנו בשבילכם 5 זנים מומלצים, שיעוררו ויחזירו לכם את התיאבון ויגרמו לכם לחזור ולאהוב אוכל, לפחות לפרק זמן מסויים:

1. דורבן פויזן (Durban Poison)

הדורבן פויזן הינה סאטיבה טהורה אשר מגיעה אלינו מדורבן (עיר נמל בדרום אפריקה). זן זה הפך לאהוב מאוד בקרב צרכני הקנאביס, וזאת בעיקר בזכות ריחו המתקתק והנעים והשפעותיו המעוררות. 

הדורבן פויזן ישאיר אתכם ממוקדים ומפוקסים לאורך יום עבודה ארוך, ינעים את זמנכם בזמן טיול מהנה בטבע ויוציא מכם את היצירתיות שלכם ויגרום לכם להסקת מסקנות שלא בהכרח הייתם מגיעים אליהן ללא הדורבן. זן זה מתאים לצריכה גם בשעות היום וגם בשעות הערב ונחשב כידידותי מאוד לצרכנים מתחילים.

דורבן פויזן
דורבן פויזן: לא לצרכני קנאביס מתחילים

מטופלי קנאביס רפואי הסובלים מאובדן תאבון, מדווחים על הגברתו מהרגע שהריח המדהים של הדורבן מגיע לאפם. בנוסף, הדורבן מטפל ביעילות בבחילות, נדודי שינה וחרדות. אחוזי הTHC של זן זה נעים בין 16% ל25% ואחוזי הCBD עומדים בערך על 0.2%.

2. מובי דיק (Moby Dick)

המובי דיק הינו זן סאטיבה בעל אחוזי THC גבוהים במיוחד (24%-27%), מה שהופך אותו לאחד מזני הסאטיבה החזקים ביותר הנמצאים היום בשוק. זן זה נוצר במקור בעיר אמסטרדם וכיום נמצא ונמכר בחברת ‘Dinafem’. בשנת 2010, זכה המובי דיק בתחרות ‘Girl of the Year’ והגיע למקום הראשון.

המובי דיק נוצר כתוצאה מהכאלה בין זן האינדיקה המוכר ‘וויט ווידו’ לבין זן הסאטיבה ‘הייז’. המובי דיק הפך לאחד מזני הקנאביס האהובים ביותר בקרב המגדלים,כיוון שהוא נחשב לקל מאוד לגידול, ולמרות זאת התוצרת המופקת מהצמח הזה גבוהה מאוד.

זן זה לא מומלץ לצרכני קנאביס מתחילים, עקב אחוז הTHC הגבוה, אך בהחלט מומלץ למטופלי קנאביס רפואי הסובלים מכאבים חזקים כרוניים, אובדן תאבון, נדודי שינה ומצב נפשי מתוח.

3. סאוור אוג’י (Sour OG)

זן היברידי מדהים, המחולק ל50% אינדיקה ו50% סאטיבה, מה שאומר שמדובר בזן מאוד מאוזן, מתאים לצרכני קנאביס מתחילים ויעיל מאוד לטיפול בבעיות רפואיות שונות. הסאוור אוג’י נוצר כתוצאה מהכלאה בין שני הזנים המוכרים הסאוור דיזל והאוג’י קוש.

סאוור אוג'י
סאוור אוג’י: 50% אינדיקה 50% סאטיבה

מעדויות של צרכני קנאביס שונים עולה כי זן זה נותן לך תחושה שניתן להגדיר אותה כמוח פעיל וגוף רגוע. מצד אחד לזן זה יש נטייה להגביר את היצירתיות  והפרודקטביות שבכם ולעורר את המוח שלכם לשיחות מעניינות אך מנגד הוא יעטוף את גופכם בתחושת רוגע וכבדות נעימה.

הסאוור אוג’י זכה בשנת 2011 בתחרות  ‘Medical Cannabis Cup’ מטעם מגזין ‘היי טיימס’ במישיגן, וקטף בקלות יתרה את המקום הראשון וזכה לתואר הזן ההיברידי הטוב ביותר. מטופלי קנאביס רפואי מדווחים על השפעות ארוכות מאוד (שיכולות להמשך עד שעתיים) ומהירות, המשפיעות בעיקר על כאבים כרוניים, חרדות, נדודי שינה, בחילות ואובדן תאבון.

4. ברוס בנר (Bruce Banner)

הברוס בנר הינו זן היברידי, עם השפעות ברורות שנוטות לכיוון הסאטיבה. מדובר בזן בעל אחוזי THC גבוהים במיוחד (כ30%), וכתוצאה מהשפעות חזקות במיוחד, הוא נקרא על שם כוכבת הקומיקס ברוס בנר שמגלם את דמותו של הענק הירוק.

זן זה אינו מומלץ בשום אופן לצרכני קנאביס מתחילים, אלא רק למנוסים ביניכם ולאלו הסובלים ממחלות או תופעות לוואי קשות. מטופלי קנאביס רפואי מדווחים על יעילות גבוהה מאוד בכל הקשר לפן הנפשי רגשי, נדודי שינה, חרדות ואובדן תאבון. 

הברוס בנר נוצר כתוצאה מהכלאה בין הזנים אוג’י קוש וקוש סטרוברי, וכתוצאה מכך הוא מאופיין בארומות פירותיות חזקות וטעמים מתוקים פירותיים המזכירים תות.

5. אמנזיה הייז (Amnesia Haze)

האמנזיה הייז הינה סאטיבה דומיננטית מוכרת מאוד בקרב צרכני הקנאביס ובקרב הקופי שופס באמסטרדם. מדובר בזן חזק וייחודי, בעל ריח לימוני חזק מאוד והשפעה גבוהה וחזקה על גבול הפסיכדלית. זן זה לא מומלץ לצרכני קנאביס מתחילים ולא לאנשים קשישים.

אמנזיה הייז
אמנזיה הייז: סאטיבה מוכרת ואהובה על צרכני הקנאביס

מטופלי קנאביס רפואי מדווחים על יעילות גבוהה מאוד בכאבים כרוניים, הקלה משמעותית על גירודים וגירויים בעור, עלייה משמעותית במצב הרוח וטיפול באובדן תאבון על ידי תחושת מאנצ’יז חזקה מאוד.

בשנת 2004 זכה זן זה בתחרות הקנאביס קאפ ובשנת 2012 קטפה האמנזיה הייז את המקום הראשון גם בתחרות הסאטיבה קאפ. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ירוק בפה ירוק בלב |

    טעות !!!
    ב-durban poison יש thcv, זה חומר מדכא תיאבון. אם יש גאנג’ה שלא גורמת למאנצ’, זה יהיה הזן הזה.
    אין לי מושג מאיפה ליקטתם את הזנים הללו, אך נראה לי שמישהו התבלבל…

  2. אורית כהן |

    ואיך משיגים את הזנים האלה??

שינוי גודל גופנים
ניגודיות