ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ניקוטין וקנאביס – למה לא כדאי לכם להוסיף טבק לג’וינט?

שתפו את החברים

ניקוטין וקנאביס – קנאביס אינו מסוכן לעישון כמו סיגריות, הוא אינו גורם לסרטן ריאות (ואף עוזר לטיפול בו), וגם לא פוגע בתפקודי הריאות – ואפילו בדו”ח הסמים של האו”ם לשנת 2017 שפורסם רק לאחרונה אין מקרה אחד של מוות. לעומת…

ניקוטין וקנאביס – קנאביס אינו מסוכן לעישון כמו סיגריות, הוא אינו גורם לסרטן ריאות (ואף עוזר לטיפול בו), וגם לא פוגע בתפקודי הריאות – ואפילו בדו”ח הסמים של האו”ם לשנת 2017 שפורסם רק לאחרונה אין מקרה אחד של מוות.

לעומת זאת, טבק וסיגריות מקושרים ל-80 עד 90 אחוז ממקרי סרטן הריאות. טבק ועישון מקושרים לחמישה מיליון מקרי מוות בשנה בכל העולם, ורק בישראל יש מעל 7000 מקרי מוות כל שנה כתוצאה ישירה מעישון. זה בטח לא מחדש לכם שום דבר, ובכל זאת: רוב הישראלים נוהגים לצרוך קנאביס מעורבב עם טבק. אין צורך לציין שאין שום דבר בריא בעישון קנאביס שמעורבב עם טבק, אז האם עצרתם פעם ושאלתם את עצמכם “מדוע אנחנו עושים את זה?“

הטבק ממכר, לא הקנאביס

כן, הגיע הזמן להודות בזה ולשים את הקלפים על השולחן – אתם מכורים לניקוטין. בעוד שקנאביס אינו ממכר, ניקוטין מוגדר כאחד החומרים הממכרים ביותר בעולם, והוא החומר השני הכי ממכר שניתן להשיג בכל קיוסק מיד אחרי אלכוהול.

הג’וינט הישראלי הממוצע הוא עם כ-30 אחוז טבק לפחות

ההתמכרות הנפוצה ביותר היא התמכרות לניקוטין אם אתם מעשנים קנאביס עם טבק רוב הסיכויים שאתם כבר מכורים, כי שהגוף שלכם דורש ניקוטין – עישון קנאביס ללא ניקוטין לא ירצה את ההתמכרות. והפסקת השימוש בטבק תהיה קשה הרבה יותר.

כשהניקוטין נכנס לגוף

כאשר תכניסו ניקוטין לגוף (אם או בלי קנאביס) המוח שלכם יגיב במהירות בשחרור חומר בשם דופמין, מה שיגרום לתחושת רוגע, אופוריה ויתרום גם מעט להרגשת ה’סוטול’, וגם יגרום לגוף שלכם לרצות עוד. לרוב לוקח דקות עד שה-THC משחרר עוד דופמין, כשלתופעות אלה אין כלל קשר לקנאביס.

“יוצא שאנשים צורכים כמויות קנאביס גדולות יותר על מנת לרצות התמכרות שכלל אינה קשורה לקנאביס ומקשרים את האפקט שנותן להם הניקוטין לאפקטים של הקנאביס בעוד שלא כך הדבר.”

בנוסף, במשך הזמן גדלה כמות הניקוטין שצריך לצרוך על מנת לרצות את ההתמכרות ובכך גדלה כמות הקנאביס שאנשים צורכים, ושוב – בלי צורך כלל. יש לציין גם כי צריכה של כמויות גדולות של קנאביס אמנם לא מסוכנת, אך גורמת למערכת שקולטת את הקנבינואידים בגוף להפסיק לקלוט .קנבינואידים. במצב כזה מומלץ לקחת הפסקה של 48 שעות.

מהן מטרות הצריכה שלכם?

התשובות הנפוצות בדרך כלל הן ‘בריאות’, ’הנאה’, ’שינה רציפה’, ‘תיאבון’ ועוד. אבל אם נכנס רגע לפרטים. כאשר אנו צורכים קנאביס ישנם 2 סוגי חומרים עיקריים שמעניינים אותנו. אלו הם הקנבינואידים והטרפנים.
הקנבינואיד המוכר לכם ביותר הוא כמובן ה-THC, אבל מלבדו יש עוד 144 קנבינואידים שונים בקנאביס. הטרפנים קיימים בכל הצמחים בטבע ואחראיים בעיקר על הטעמים שאנחנו כל כך אוהבים, אבל גם מקושרים לתחושות הרוגע והאופוריה והם חלק מהתחושה הכללית שמביא איתו הקנאביס.
לטבק אין פה חלק פעיל, כאשר אתם מערבבים קנאביס עם טבק לא נוספים קנאבינואידים או טרפנים, בפועל, לא תקבלו שום אפקט שונה, מלבד התמכרות לניקוטין והכנסה של כמות גדולה של חומרים רעילים לגוף.

חסכון בכסף

במדינה בה קנאביס עולה כמו (ויותר) זהב, הטיעון שנשמע הכי הרבה בקרב ה”מערבבים” הוא: ”אין לי כסף לעשן נקי”. זוהי כמובן טעות נפוצה, משום שערבוב קנאביס עם טבק גורם להתמכרות שגורמת לצריכת קנאביס בכמויות גדולות יותר ממה שבאמת נדרש.

ג’וינט ‘נקי’ לעומת ג’וינט עם טבק

צרכני הקנאביס בישראל מכניסים כ-20 עד 50 אחוז של טבק בממוצע לכל ג’וינט או ‘קססה’, כך שהם למעשה צורכים כשליש מכמות הקנאביס לכל שאיפה, אבל מעשנים גם הרבה יותר.

אז למה ערבוב עם טבק גורם לתחושה של חיסכון?

נחשוב על מצב בו אין לכם כסף למלא מיכל דלק מלא ברכב שלכם – האם תשלימו למיכל מלא באמצעות מים? ברור שלא, זה יהרוס לכם את המנוע. אם אין לכם כסף לדלק – אל תשתמשו ברכב. למהול את הדלק במים זה רעיון גרוע, ולמהול קנאביס בטבק זה רעיון גרוע עוד יותר, והריאות שלכם הן המנוע, ויש לכם עוד שנים רבות לשמור על המנוע הזה מתפקד.

סיגריה? בחיים לא

חלק מהצרכנים שמערבבים טבק עם קנאביס, מתנגדים לעישון סיגריות ואפילו מצהירים כי ‘אינם מעשנים סיגריות’. אם אתם כאלו, להזכירכם; בפעם הבאה שתהיו אצל הרופא והוא ישאל אם אתם מעשנים סיגריות, התשובה שלכם צריכה להיות כן, אתם מעשנים סיגריות.

קנאביס אחראי

על פי מחקרים שנעשו, הפסקת עישון טרם גיל העמידה יכולה למנוע יותר מ-90% סיכון לפתח סרטן הריאות בהמשך. להפחתה בכמויות הסיגריות תועלת מועטה בלבד לעומת הפסקה מוחלטת של העישון.

צריך אחריות כדי לדעת מה נכנס לכם לגוף, שימוש בקנאביס כאשר נעשה באחריות הוא לא מסוכן. קנאביס הוא צמח מדהים בעל יכולות רפואיות מדהימות עוד יותר, אך כאשר הוא נצרך עם טבק יכולותיו נעלמות במסך עשן של רעלים. לטבק אין תועלת בריאותית, הוא גורם להתמכרות ומביא לשימוש מוגבר של קנאביס שלא לצורך.
קחו אחריות על הבריאות שלכם, על התחביב שלכם – על החיים שלכם. צרכו קנאביס באחריות, ותמנעו מלהכניס רעלים לגוף שלכם.

תמיד אפשר להשתמש בשיטת האידוי שבריאה הרבה יותר מצריכה בעישון, וחשוב לדעת שצריכת קנאביס אחראית זו לא סתם סיסמה – אלא שמירה על בריאותכם, וניתן לצרוך קנאביס גם בצורה בריאה.

קרדיט: י.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    יש גם תחליפי טבק ללא ניקוטין….

  2. יוגי |

    לגמרי אידוי זה הכי טוב שיש. בזכותו הפסקתי לעשן בכלל.
    אם כבר מערבבים אז רק עם תחליף טבק. כמו
    האנירוז שמכיל תלתן אדום עלי ורד ורשמו ואינו ממכר כלל וכמובן לא מכל ניקוטין.

    שוב- הכי טוב זה צריכה ללא עישון בכלל . גם לא קנאי נקי .

    יש לי מאדה – וופורייזר – ואני משתמש בו כל הזמן.

    1. יניב |

      גם אני רק בוויפ, אבל אני לא מעביר מפה לפה לכן מעשן. תחליפים המועשרים בטרפנים הם סבבה?

  3. יאיר |

    שלום לך כתבה יפה

  4. יניב |

    ומנ לגבי תחליפי הטבק המועשרים בטרפנים, כ ו ןוינגמן וביגארט? האם זה. תקף גם לגביהם?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות