ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וריטלין

קנאביס וריטלין – האם ריטלין זה הקפה החדש? והקשר לקנאביס

שתפו את החברים

קנאביס וריטלין – ריטלין, אדרל, קונצרטה ושאר התרופות ממשפחה זו משמשים כתרופה לאנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. (ADD ADHD). יחד עם ההכרה בבעיות קשב וריכוז, גדלה גם המודעות למשפחת התרופות הזו, והחלה תופעה של שימוש בתרופה לרעה על ידי אנשים…

קנאביס וריטלין – ריטלין, אדרל, קונצרטה ושאר התרופות ממשפחה זו משמשים כתרופה לאנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. (ADD ADHD). יחד עם ההכרה בבעיות קשב וריכוז, גדלה גם המודעות למשפחת התרופות הזו, והחלה תופעה של שימוש בתרופה לרעה על ידי אנשים שלא סובלים מבעיות קשב וריכוז.

ריטלין בעבודה
במקום קפה?

לרוב כשמדברים על התופעה הזו מדובר בסטודנטים שלוקחים ריטלין כדי לשפר את הציונים שלהם, ה”תרופה” אף ידועה כ”סם לימודים”. ועכשיו דו”ח חדש בנוגע לשימוש בריטלין מראה שגם חלקים הולכים וגדלים מכוח העבודה האמריקאי משתמש בתרופות אלו על מנת להתקדם וליצור יתרון מעל המתחרים שלהם.

מחקר חדש של ד”ר קווין וודלר, מצביע כי ישנה עליה בשימוש בסמים אלו על ידי אנשים כדי לשפר את הביצועים שלהם בעבודה.  “עורכי דין משתמשים בסם כדי להצליח לחייב יותר שעות מהלקוחות שלהם, כחלק מהמירוץ לקבלת מעמד של שותף. עיתונאים משתמשים בזה כדי לעמוד בדד ליינים שלהם. בשביל רבים מכוח העבודה האמריקאי, הרופא שלהם הוא סוחר הסמים שלהם”

הבעיה בתרופות אלו, שלעיתים נקראים בשם “מלחי אמפטמין”, שלמרות שנראה שהם מוציאים את היצירתיות שבמצב רגיל קבור בחלק הנסתר של המוח, יש מעט מאוד ראיות שהתרופות האלה אכן אפקטיביות מהבחינה הזו. למען האמת, במחקר שפורסם במגזין הניורופרמקולוגיה בשנת 2013 לא נמצאה שום ראיה קוגנטיבית אצל אנשים שלקחו את התרופה.

ריטלין יכול להיראות כמו הפתרון המושלם להתקדמות בחיים, בין אם מקצועית או אישית. בשביל “דור הריטלין” הסם הפך להיות “הקפה החדש”.

למרות הראיות הסותרות בנוגע לסוג תרופות אלו, עדיין יש לא מעט אנשים שעושים הצגה רצינית בניסיון לשכנע את הרופא שלהם לקבל מרשם לריטלין. לרוב אין שום בעיה לשקר ולעבור את האבחון שקובע האם לאדם יש הפרעת קשב וריכוז או לא. במידה ולא מצליחים “לעבור” את האבחון, מאוד קל להשיג את הסם בשוק השחור.

סטטיסטיקות של הרשות האמריקאית לסמים מראה כי יש פי 30 יותר מרשמים לאדרל, ריטלין וכו’ מאשר היו לפני שני עשורים. מאותם נתונים עולה כי מיוצרים מספיק אמפטמינים חוקיים בארה”ב כדי להשאיר את כל אזרחי אמריקה ערים למשך חודש.

לבעלי העסקים שמנסים להבין מי מהעובדים שלהם משתמש בסם, וודלר מציע פשוט לבדוק מי הוא העובד הכי חרוץ. וודלר טוען כי אדם שעושה שימוש לרעה בתרופות להפרעות קשב וריכוז, ברוב המוחלט של המקרים לא יתאים לסטריאוטיפ של צרכן סמים, אלא יראה מפוקס, חרוץ ובעל מוטיבציה. 

כאשר משלבים קנאביס וריטלין יחד, קנאביס עשוי להפחית בעיות שינה שנגרמות על ידי ריטלין או עוזר לתיאבון שנעלם ביחד עם הריטלין. ומצד שני, גם ריטלין וגם קנאביס ידועים כמגבירי חרדה במקרים מסוימים, וזה יכול להיות גם בגלל השילוב של השניים.

 

מקור

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. השכלתי בחיי. |

    מאמר יפה מאד!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות