ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איך מבשלים עם קנאביס? היסודות למתחילים

איך מבשלים עם קנאביס? היסודות למתחילים

שתפו את החברים

בישול עם קנאביס, כלומר הכנת מאכלי קנאביס (Edibles) שהם דרך מצוינת לצרוך קנאביס ללא עישון או אידוי, הוא תחום שעשוי להישמע מאד מסובך למשתמש המתחיל אך בפועל אין בו אפילו מעט קושי מעבר לצורך לדעת להסתדר בצורה סבירה במטבח. בישול…

בישול עם קנאביס, כלומר הכנת מאכלי קנאביס (Edibles) שהם דרך מצוינת לצרוך קנאביס ללא עישון או אידוי, הוא תחום שעשוי להישמע מאד מסובך למשתמש המתחיל אך בפועל אין בו אפילו מעט קושי מעבר לצורך לדעת להסתדר בצורה סבירה במטבח. בישול עם קנאביס מבוסס על הכנת “יסודות קנאביס שומניים” כדוגמת חמאת קנאביס או שמן קנאביס לבישול, ושימוש בהם בתהליך בישול רגיל בדיוק כמו זה שאתם מכירים.

ישנן לא מעט דרכים לצרוך קנאביס, בין אם בצורה מסורתית יותר כמו עישון או אידוי (Vaping) או בתצורות מיצוי שונות כמו שמן או דאב, אך אחת הדרכים שהכי הרבה צרכנים נמנעים ממנה שלא בצדק היא מאכלי קנאביס.

מאכלי קנאביס, המוכרים יותר בשם האמריקאי המקוצר שלהם ‘אדיבלס’ (Edibles, כלומר ניתנים לאכילה) שמשמעותו מוצרי קנאביס הניתנים לצריכה דרך מערכת העיכול, הם דרך נפלאה ובריאה לצרוך קנאביס ולהרוויח את השפעותיו השונות בצורה שאפילו לא מזכירה את הצמח עצמו.

בישול עם קנאביס - דרך מצוינת ופשוטה ליהנות מהצמח
בישול עם קנאביס – דרך מצוינת ופשוטה ליהנות מהצמח

למרות שאף אחד לא היה מתנגד לאכול איזה עוגיית בראוניז נחמדה ועשירה, מרבית הצרכנים נמנעים מבישול עם קנאביס מכיוון שמדובר בתחום בעל תדמית “מסובכת” שלא נראה פשוט כל כך כמו לעשן ג’וינט או להפיל ראש בבאנג כמו ביום שגרתי.

בפועל, בישול עם קנאביס הוא בדיוק כמו בישול של כל דבר אחר ופשוט, ומלבד העובדה שזה באמת דורש קצת יותר מאמץ מאשר לעשן על הספה, אין שום דבר שאמור למנוע מכם לטבול ידכם בצלחת ולנסות להכין כמה דברים טעימים. אין שום סיבוך או קושי, וכמו שתבינו מיד זה יותר כמו משחק ילדים.

בסיס שומני – מחמאה ועד שומן בקר 

הדבר הראשון שצריך לדעת על בישול עם קנאביס הוא שהממד של קנאביס נכנס למטבח בתצורה אחת ויחידה: בסיס שומני. מדובר בחומר שומני שמהווה בסיס  או מרכיב עיקרי בתבשילים רגילים, ובעזרתו משלבים את הקנאביס במנה. 

הבסיס השומני המפורסם ביותר הוא חמאת קנאביס, שמשמשת בעיקר להכנת מאכלים מתוקים דוגמת עוגיות, בראוניז ועוגות, אך בנוסף אליה ישנם עוד כמה בסיסים שומניים פרקטיים ופשוטים להכנה כמו שמן קנאביס לבישול, חלב קנאביס (יש גם טבעוני), שמנת קנאביס ואפילו שומן בשר מומס, המשמש להכנת מתכוני פליאו בהם לא נעשה שימוש בחמאה או שמן.

בישול עם קנאביס - דרך מצוינת ופשוטה ליהנות מהצמח
רוטב קנאביס – כל בסיס שומני יכול להכניס לכם קנאביס למטבח

הכנת בסיס שומני היא פשוטה מאד, ובאותה הדרך בה מכינים חמאת קנאביס ניתן להכין גם את שאר הבסיסים האחרים. מחממים לחום בינוני, גורסים פנימה פרחי קנאביס לפי הכמות הרצויה, מבשלים במשך כחצי שעה ואז מסננים היטב למניעת שאריות.

כדי להכין מאכל או תבשיל כלשהו עם קנאביס, צריך קודם כל לוודא שבמתכון המקורי נעשה שימוש בכמות נכבדת של חמאה / שמן / שמנת או כל בסיס שומני אחר, ואז לעקוב אחרי המתכון המקורי במלואו, תוך שימוש בבסיס השומני המיוחד שהכנתם מראש. כן, זה עד כדי כך פשוט.

למרות שכבר קראתם את כל התורה על רגל אחת, ישנם כמה יסודות שכן מבדילים במעט בישול עם קנאביס לעומת בישול רגיל, וכדאי מאד להכיר אותם לפני שמכניסים את הקנאביס אליכם למטבח בפעם הראשונה.

היסודות – ניקיון, הגבלת חום ומינון נכון

היסוד הראשון, שאולי נשמע קצת מנותק מהתרבות של צריכת קנאביס בבית ויותר קרוב לעולם הרפואי, הוא ניקיון מירבי. פרחי קנאביס מיובשים ומוכנים לשימוש הם חומר גלם עדין יחסית, ואם סביבתם אינה נקייה ומצוחצחת הם עלולים בקלות להזדהם ולאבד מהשפעתם.

בנוסף על הניקיון המוחלט של סביבת העבודה, כולל כל כלי הבישול והמשטחים בהם נעשה שימוש בהכנת המאכלים, ישנו עיקרון חשוב נוסף שאסור לחרוג ממנו אם אם רוצים להגיע למטרה בשלום: טמפרטורה מקסימלית של 150 מעלות צלסיוס.

הסיבה לשמירה על טמפרטורה זו היא שחלק נכבד מהחומרים הפעילים בקנאביס (קנאבינואידים) מתאדים בטמפרטורה הגבוהה מ-145 מעלות צלסיוס, ולכן אם תבשלו מאפה או תבשיל שמכיל קנאביס בטמפרטורה גבוהה מזו למשך מספר דקות, הוא כבר יאבד את מרבית ההשפעה שלו.

מאכלים רבים, בעיקר תבשילים כבדים או מאפים, זקוקים לבישול או אפייה בטמפרטורה גבוהה מ-150 מעלות צלסיוס. במידה ואפשר להתגמש במתכון, תוכלו להכינו תוך הנמכת הטמפרטורה ליעד הנדרש, אך במידה שלא כנראה שאת המאכל הספציפי הזה תצטרכו להכין ללא קנאביס.

בישול עם קנאביס - דרך מצוינת ופשוטה ליהנות מהצמח
אפילו בתרבות המיינסטרים – ריאליטי בישול עם קנאביס

לאחר שדאגתם לבצע את כל התהליך מתחילתו ועד סופו בתנאי סביבה וטמפרטורה מיבטיים, היסוד השלישי של בישול נכון עם קנאביס שחובה לשמור עליו הוא מינון נכון של חומר פעיל – לא מעט מדי ובעיקר לא הרבה מדי.

חישוב מינונים בעת בישול עם קנאביס הוא דבר פשוט מאד שאינו דורש ידע או הבנה בתחום, וגם אם אתם לא יודעים בדיוק מה המינון שדרוש עבורכם תמיד תוכלו להתחיל במעט פחות ולעלות לאט לאט.

ככלל אצבע – 20 גרם של קנאביס (אונקיה) מספיקים כדי להכין גוש חמאה של 200 גרם, אך עבור משתמשים מתחילים מומלץ להשתמש רק ב-75% מהמינון המצוין במתכון בתור התחלה, ולהעלות אותו רק לאחר השימוש השני או השלישי.

לאחר שהכרתם את שלושת היסודות הללו, וקראתם את המדריך שלנו למניעת טעויות בישול של מתחילים, אתם מוכנים לצאת לדרך ולנסות להכין בעצמכם מאכלי קנאביס כיד המלך.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות