ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

5 טעויות נפוצות בבישול עם קנאביס, ואיך להימנע מהן

שתפו את החברים

אין כמו להכין מאכלי קנאביס. בין אם מדובר בעוגות, מאפים ותבשילים, הקנאביס יכול לשדרג בקלות כל ארוחה, אך עם זאת, כיוון שאנחנו עובדים עם חומר יחסית יקר בתהליך ההכנה לא מאוד פשוט, כדאי שתדעו מאילו טעויות כדאי לכם להימנע במטבח…

אין כמו להכין מאכלי קנאביס. בין אם מדובר בעוגות, מאפים ותבשילים, הקנאביס יכול לשדרג בקלות כל ארוחה, אך עם זאת, כיוון שאנחנו עובדים עם חומר יחסית יקר בתהליך ההכנה לא מאוד פשוט, כדאי שתדעו מאילו טעויות כדאי לכם להימנע במטבח כדי לא לבזבז זמן יקר וכסף. הנה 5 טעויות בסיסיות שאסור לעשות בבישול עם קנאביס:

אכילת מאכלים (Edibles) היא אחת מהדרכים הפופולריות ביותר לצרוך קנאביס, ובדרך כלל מדובר בחוויה מיוחדת מאד, אך לפעמים גם אנחנו עושים טעויות במטבח ועלולים לשרוף איזה סיר או מחבת תמימה, ביחד עם מה שבתוכם.

בתיאוריה, אדיבלס הם דבר נפלא. אפשר להביא אותם למסיבה, לנשנש אותם בדרכים, והאמיצים שבכם אפילו יכולים לאכול אותם על מטוס או בייבוש של שדה התעופה. עם זאת, יש קאצ’ אחד חשוב: מאוד פשוט לפקשש ולטעות בהכנתם.

בין אם אתם בשלנים ותיקים או שרק אתמול לבשתם סינר בפעם הראשונה, הכתבה הזו תסייע לכם בדברים הקטנים שיכולים לחסוך לכם בחומר הגלם, לשפר את כישורי המטבח שלכם ולהפוך אתכם לטבחי קנאביס מנוסים יותר.

איך לבשל נכון עם קנאביס? – 5 טעויות שכדאי להימנע מהן

חלק מהמתכונים שכוללים קנאביס עלולים להיות כל כך מסובכים להכנה, שסביר להניח שטבחים חדשים בתחום עומדים להסריח לעצמם את הבית או לחלופין, להכין אדיבלס לא ממסטלים וסתם לשרוף חומר.

לכן, אנחנו כאן כדי להציל את המצב ולעזור לכם להימנע מטעויות של טירונים במטבח. הנה 5 “הדיברות” שכדאי או אסור לעשות במטבח:

1. אל תעשו שטויות – לא לאכול וויד טרי

אני רוצה להאמין שאני לא מחדשת לאף אחד כלום ושלא תכננתם לאכול קנאביס חי, אבל במידה וכן – אז חשוב שתדעו: אם המטרה שלכם היא להתמסטל, אכילת קנאביס בצורתו הטבעית זו לא הדרך להגיע לשם.

לקנאביס טרי אין השפעות פסיכואקטיביות כיוון שה-THC בו צריך לעבור תהליך של ‘דה קרבוקסילציה’ – כלומר שחרור החומרים הפעילים על ידי חימום החומר, שבמהלכו הופכת החומצה הקנבינואידית THCA שקיימת בצמח ל-THC פסיכואקטיבי.

תהליך זה אולי נשמע מסובך, אבל הוא לא. ניתן לחמם את הקנאביס בתנור בטמפרטורה נמוכה, ואפילו 30-45 דקות בחום של 120°C יעשה את העבודה. תהליך זה כאמור חיוני ביותר בעת הכנת כל דבר שאמור להיות ממסטל, כי בלי החימום הקנבינואידים לא “יופעלו” ולא יתנו לאדיבלס כל השפעה.

אם אתם רוצים לא להסתבך יותר מדי, ניתן לקנות מכשיר שעושה את התהליך ומגיע עם טיימר ומדחום, או לחלופין לפזר את הפרחים באופן אחיד על מגש, להכניס לתנור ולפקוח עין ששום דבר לא נשרף.

2. קנאביס זו מילה גסה – אל תקססו יתר על המידה

אתם לא צריכים לייצר אבקת וויד כדי שהאדיבלס שלכם יהיו עשירים בקנאביס. כל מה שצריך זה שהקנאביס יהיה גרוס מספיק גס כדי להכין את הקרקע להפעלת הקנבינואידים ולשחרור החומרים הפעילים שבצמח.

אם אתם בוחרים להשתמש במכשירים כמו מטחנת קפה, גריינדר חשמלי ובמיוחד בלנדר בכדי לטחון את הוויד, עליכם להיות זהירים ולשים לב שאתם לא טוחנים אותו דק מדי. אבקת וויד ממסטלת, אבל היא הופכת את הטעם של האדיבלס לדומיננטי ולא בהכרח מאוד טעים, וגם עלולה לפגום בהשפעה.

3. לשמור על המזג – לא לבשל בטמפרטורה גבוהה מדי

עוד טעות מיותרת שאנשים עושים כל הזמן ובקלות ניתן למנוע אותה, היא חימום יתר. כשמבשלים עם קנאביס, טמפרטורות בישול נמוכות הן הסוד. הן פועלות טוב יותר על החומר, ומניבות תהליך בישול מתון שניתן לשלוט בו. כמו עם כל חומר גלם – מה שנשרף כבר לא יחזור לקדמותו, ועל זה חובה להקפיד.

מומחים בכל העולם יגידו לכם שקנאביס נוטה להיהרס תחת טמפרטורות של 200°C, אבל האמת שהחומרים הפעילים בו נהרסים הרבה לפני כן. בגלל שכל חומר הוא בעל מאפיינים שונים, אין טמפרטורה מדויקת המומלצת לחימום וויד.

עם זאת, הטמפרטורה המקסימלית שמומלץ לכוון אליה היא 150°C, בעיקר כדי לשמר את כל התכונות הטבעיות של ה-THC, ומעבר לכך מומלץ לעשות הכל כמו שכתוב במתכונים רגילים.

4. אחידות זה שם המשחק – ערבבו היטב

כאשר מוסיפים שמן או חמאת קנאביס למתכון, חשוב לוודא שבסיס שומני זה נטמע בצורה טובה ומתחלק באופן שווה בין שאר המרכיבים.

בכל מתכון שכולל קנאביס, מומלץ לערבב היטב לפני הבישול או האפייה עד שאין גושים והעיסה נראית אחידה למדי. חלוקה לא אחידה של חומרים פסיכואקטיביים  בתבשיל שלכם עשויה לגרום לכך שחלק מהסועדים לא ירגישו כלום, בעוד שאחרים יקבלו סטלה חזקה מדי.

5. תעמדו בפיתוי – אל תאכלו יותר מדי

לאחר שהקשבתם לכל העצות החשובות, ויצאה לכם מנה מוצלחת, טעימה וממסטלת, עדיין חשוב לשמור על איפוק ולא לצרוך יותר מדי בבת אחת.

למאכלי קנאביס לוקח יותר זמן להשפיע לעומת עישון או אידוי, זאת מכיוון שהם עוברים פירוק איטי יותר במערכת העיכול. לכן גם אם אתם מרגישים ש”זה לא עובד”, מומלץ להמתין שעתיים-שלוש לפני שלוקחים עוד פרוסת עוגה, מחשש שזה יעבוד הרבה יותר מדי בהמשך.

לדוגמה, אם למאכלי קנאביס לוקח לפעמים יותר משעה עד שהם מתחילים להשפיע, ובזמן הזה סטלן טיפוסי וחסר סבלנות כבר הספיק לאכול לפחות כמה מנות, הוא עלול לסבול אחר כך מהרגשת פרנויה, אי נוחות, חוסר איזון ועוד תופעות לוואי של צריכת קנאביס בכמות גדולה מדי.

במידה ואכלתם יותר מדי, לא קרה כלום. תנומה קלה, מקלחת טובה ואוכל (נטול קנאביס) יהפכו אתכם לחדשים. כמו כן, צריכת CBD טהור עוזרת לאזן ולהפחית את ההשפעות הפסיכואקטיביות של ה-THC.

6. טיפ בונוס: חיפזון מן האסון – קחו ת’זמן

כיוון שבישול עם קנאביס דורש לפעמים הרבה זמן ותשומת לב, אני ממליצה להקדיש כמה שעות מראש לפעולה ולא להיכנס למטבח על רגל אחת.

תתחילו לבשל רגועים (וסחים), בלי הרבה הסחות דעת או לחץ בזמן ואל תחפשו קיצורי דרך. תעשו הכל ביסודיות, תפקחו עין על החומרים ותדאגו שלא יישרפו לכם מתחת לאף, ובסוף, לאט ובזהירות, יצאו לכם אדיבלס משגעים. בתאבון!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות