ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פיליפינים וקנאביס – המשטרה מבצעת בדיקות סמים מדלת לדלת

שתפו את החברים

פיליפינים וקנאביס – החל מחודש יוני האחרון, לתושבי מחוז ברנגאי ומחוז פאטיאס בפיליפינים יש סיוט חדש: שוטרים עוברים מדלת לדלת ומבצעים בדיקות שתן לזיהוי קנאביס ואמפתמינים על פי ‘רשימה שחורה’ של צרכני קנאביס. עם עלייתו לנשיאות בשנה שעברה, הכריז הנשיא…

פיליפינים וקנאביס – החל מחודש יוני האחרון, לתושבי מחוז ברנגאי ומחוז פאטיאס בפיליפינים יש סיוט חדש: שוטרים עוברים מדלת לדלת ומבצעים בדיקות שתן לזיהוי קנאביס ואמפתמינים על פי ‘רשימה שחורה’ של צרכני קנאביס.

עם עלייתו לנשיאות בשנה שעברה, הכריז הנשיא מלחמת חורמה בסוחרי הסמים. אבל גם היום לאחר כשנה עם אלפי הרוגים ועם אפס סובלנות של השוטרים; המלחמה  לא עוצרת, ואף מקבלת חיזוק בצורת חיפוש מדלת לדלת. עד היום יותר מ-7000 נהרגו, וכמעט מאה אלף איש נעצרו במלחמה של נשיא המדינה רודריגו דוטרטה בסמים.

על פי הדיווחים במדינה, כאשר השוטרים מגיעים לביתו של מישהו ברשימה שלהם, כל תושבי הבית נדרשים לספק בדיקת שתן לקצינים – שמחזיקים ברשימה עם 4,595 שמות של אנשים החשודים בשימוש בסמים באותו אזור, חלקם נעצרו, חלקם ‘נכנעו’ וחלקם נהרגו. כמעט מיליון משתמשי סמים וסוחרים כבר התוודו אצל הרשויות בתהליך שכונה “כניעה”.

החודש האחרון היה אכזרי במיוחד ועם מספר הרוגים גבוה מאד; בלילה אחד ב-15 לאוגוסט נהרגו כ-32 סוחרי סמים, 21 נוספים נהרגו בעיר הבירה מנילה, ועוד 7 באזור אחר של המדינה, ולטענת המשטרה הם מבצעים בכל יום בממוצע כ-170 פעולות אכיפה. השוטרים טוענים לגבי רוב אלו שנהרגו כי הם התנגדו למעצר ונורו.

על הלילה שבו נרצחו 32 בני אדם, אמר הנשיא דוטרטה: “יפה מאד, אם נהרוג כל יום 32 סוחרים, אנחנו יכולים לצמצם את התופעות הבעייתיות במדינה”. במהלך הפשיטה באותו לילה תפסה המשטרה 786 גרם של קנאביס.

בתחילת החודש פרסם הנשיא רשימת שיימינג של 160 אנשי ציבור שמעורבים לטענתו בסחר בלתי חוקי בסמים. ומאז חוסלו 3 ראשי ערים מתוך הרשימה כשאחד מהם נורה למוות בפשיטה של כוחות משטרה על ביתו.

הפגנות של פעילי זכויות אדם כנגד המדיניות של הנשיא

ארגוני זכויות אדם, גופים קתוליים, ומשפחות של חלק מהרוגי הפשיטות, אומרים שמרבית ההרוגים הם אזרחים עניים שלא הועמדו לדין בגין עבירה כלשהי ושלא היה להם כל קשר לסחר בסמים. לדבריהם, הם נורו ברחוב ללא סיבה. “ההרוגים אינם אותם ברוני סמים אמידים וכוחניים ששולטים באספקת הסמים ברחובות ערי הפיליפינים”, אמר פלים קינה, סגן מנהל ארגון Human Rights Watch באסיה.

במסיבת עיתונאים בדבאו, העיר שבה כיהן בעבר כראש עיר, השווה דוטרטה את הקמפיין שהוא מנהל נגד סוחרי הסמים לשואה ואמר כי יהרוג נרקומנים כפי שהיטלר הרג יהודים.

“המבקרים משווים אותי לבן דודו של היטלר”, אמר אז דוטרטה. “היטלר טבח שלושה מיליון יהודים. יש שלושה מיליון נרקומנים ואני אשמח לטבוח בהם”.

דבריו של דוטרטה זיכו אותו בגינויים חריפים ממשרד החוץ האמריקאי, הגרמני והישראלי. “מדובר בהתבטאות אומללה ואנו בטוחים שנשיא הפיליפינים ימצא את ההזדמנות להבהיר את דבריו”, אמר אז דובר משרד החוץ עמנואל נחשון. יומיים לאחר מכן התנצל דוטרטה על דבריו בנאום ששודר בטלוויזיה.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Stoner |

    יש כאלה שנולדים באמסטרדם
    יש כאלה שנולדים בישראל
    יש כאלה שנולדים שם?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות