ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

אגדות אורבניות על קנאביס: לא בדיוק מה שחשבתם

שתפו את החברים

“לאקי סטרייקס” נהגו להחביא סמים בסיגריות שלהם? סוחרי סמים באמת מחלקים סמים לילדים ומרססים קנאביס ב-LSD? הנה 4 אגדות אורבניות על קנאביס שאולי נפוצות מאד באוכלוסיה אבל למעשה מקורן בחוסר הבנה או בהלצות שהומצאו במהלך השנים: משחר ההיסטוריה, בני אדם…

“לאקי סטרייקס” נהגו להחביא סמים בסיגריות שלהם? סוחרי סמים באמת מחלקים סמים לילדים ומרססים קנאביס ב-LSD? הנה 4 אגדות אורבניות על קנאביס שאולי נפוצות מאד באוכלוסיה אבל למעשה מקורן בחוסר הבנה או בהלצות שהומצאו במהלך השנים:

משחר ההיסטוריה, בני אדם אהבו לספר סיפורים זה לזה. בין אם מדובר במה שקרה היום בדרך לעבודה, באגדה על נסיכה אבודה או בכל סיפור אחר משעמם פחות או יותר, אנו משתפים אחד את השני כל הזמן במידע.

אחת הבעיות לגבי תפוצת מידע, בעיקר ברשת האינטרנט ועוד יותר בנושא רגיש כמו קנאביס, היא שחלקו של המידע (אם לא כולו) הרבה פעמים אינו מדויק או לפעמים לא נכון בכלל. למה? סתם, כי בא למישהו לדבר.

סביב צמח הקנאביס פרחו עד היום כל מיני סיפורים ומעשיות, ואנו יצאנו לבחון ולבדוק כמה מהם מתוך ניסיון להבין אחת ולתמיד איזה סיפור התרחש ואיזה דווקא לא. הנה 4 אגדות אורבניות מוכרות על צמח הקנאביס שלא ממש עומד מאחוריהן כלום:

1. סיגריות “לאקי סטרייק” נקראות על שם ג’וינט שהיה מתחבא בכל אריזה

קופסת אחסון של לאקי סטרייקעם קנאביס
לאקי סטרייק – כנראה שלא היה שם קנאביס

הסיפור המלא בקצרה: פעם, בימים תמימים ויפים יותר, היית יכול לגשת למכולת, לקנות לך חפיסה של סיגריות “לאקי סטרייק” ולגלות בתוכה סיגריה “מיוחדת”, המכילה לא רק מעט טבק אלא גם הרבה קנאביס. לא ברור אם סיגרייה כזאת הייתה מתחבאת לכאורה בכל חפיסה, קרטון, או בכלל סוג של הגרלת לוטו שמתגלה באחת לאלף קופסאות, אבל מה שבטוח זה שאין ולו פיסת מידע אחת של תיעוד סביר לעניין.

יש המגדילים לספר ואף טוענים שמדובר לא רק בג’וינטים סמויים אלא בסיפור שלם, במהלכו נסגר או הושבת המפעל, מה שסייע לאחר מכן להמציא מתכון חדש של טבק מיובש מהשאריות שננטשו במפעל בעת עזיבתו. מכאן, “לאקי סטרייק” משמעו “השביתה מלאת המזל” שגרמה למותג להצליח.

האמת מאחורי הסיפור: השם “לאקי סטרייק” לא קשור לקנאביס, ובאותה נשימה גם לא קשור לשום שביתה במפעל הטבק או “המצאה” של מתכון טבק חדש בטעות. אין שום קשר בין הסיפורים למציאות, ולשם הסדר הטוב נבהיר כי מדובר בשם שנטבע במדינת קליפורניה, ארה”ב, בתקופת הבהלה לזהב (Gold rush), ומשמעותו נועדה להקנות לרוכש חפיסת הסיגריות את ההרגשה של מציאת גוש זהב תוך כדי חיפושים באדמה. בשורה התחתונה, אגדה אורבנית ולא יותר.

2. “מונסנטו” מתכננים להוציא זרעי קנאביס מהונדסים גנטית

'מונסנטו' - שדה קנאביס של תאגיד חקלאי
תאגיד ‘מונסנטו’ – כשלו בהשתלטות בדיוק חברת שרא”ל

הסיפור המלא בקצרה: תאגיד הביוטכנולוגיה החקלאית הבינלאומי “מונסנטו” שוקד על ייצורו של זן קנאביס מהונדס גנטית בתקן חקלאי מתקדם (GMO) שיהפוך לסטנדרט של גידול בעולם המודרני. אם וכאשר יצליח לעשות זאת, התאגיד ירשום את אותו זן כפטנט של התאגיד.

האמת מאחורי הסיפור: הסיפור פורסם לראשונה באתר החדשות הסאטירי ‘World News Daily Report’ שידוע כמקור לא אמין במיוחד, וכמובן הוכחש נמרצות על ידי “מונסנטו” כמה ימים לאחר מכן. ב-20.4.16 (יום הקנאביס הבינ”ל) פרסמה החברה ציוץ בטוויטר שבו איחלה לעוקביה 4/20 שמח והזכירה כי החברה אינה עובדת כרגע על פרויקט שקשור לקנאביס, וכך היה גם ב-20.4.17.

נכון להיום, חברת מונסאטו טוענת כי היא אינה מעורבת בשום פרויקט הקשור לקנאביס, אך ייתכן כי יש אמת חלקית בדברים שנאמרו על הקשר בינה לבין הצמח הירוק. ממקורות אחרים ואמינים יותר, גילינו שתאגיד זה ניסה להשתלט בעברו על שוק הקנאביס הרפואי בארה”ב, בדומה למה שניסתה לעשות חברת שרא”ל כאן בישראל בעבר, אך גם הוא כשל במשימה.

3. סוחרי סמים מרססים קנאביס בסמים קשים

גידול קנאביס- דחיית מזיקים
הסיבה היחידה לריסוס – דחיית מזיקים

הסיפור המלא בקצרה: כפי שרבים חשבו בעשור הקודם, סוחרי סמים, שמטעמם הכלכלי רוצים שתתמכר לחומרים קשים וממכרים יותר מקנאביס, מזריקים או מרססים את הפרחים שהם מוכרים ב-LSD/הרואין. הסיבה לסימום הסמוי משתנה ממספר למספר – לפעמים בכדי לגרום לך להתמכר לקנאביס ולקנות עוד, ולפעמים סתם כי סוחרי סמים הם אנשים רעים. בשורה התחתונה, סמים קשים נמצאים פה ושם על הקנאביס שלכם.

האמת מאחורי הסיפור: אגדות אורבניות או לא, החדשות הטובות הן שלא מצאנו שום תיעוד (ממקור לא מפוקפק) של מקרה בו נתפס קנאביס עם סמים קשים מוזרקים לתוכו. אין חיה כזאת, לפחות לא על כדור הארץ.

החדשות הרעות הן שקנאביס המרוסס ברעלים אחרים דווקא קיים בהחלט. כדי להילחם במזיקים שונים, מגדלים רבים מרססים את הגידולים שלהם בחומרי הדברה כימיים מסוגים שונים, שרובם רעילים מאד לעישון. הנזק מעישון חומרי הדברה יכול להיות זמני (“סטלה רעה”) או בלתי הפיך (פגיעה במוח), ולצערנו הדברה בחומרים מסוכנים מתרחשת גם כאשר מדובר בעסק חוקי לחלוטין. סתם לשם הדוגמא, בימים אלו ממש קיימת תביעה פתוחה כנגד ספקיות קנאביס רפואי בישראל המואשמות בגידול והפצת קנאביס מרוסס.

בשורה התחתונה, אף אחד לא הולך להזריק לכם אסיד או הרואין לפרח, אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים מריסוס אז אולי כדאי להתחיל לגדל בעצמכם.

4. דבורים יכולות לעשות דבש מקנאביס

 

הסיפור המלא בקצרה: אחד הסיפורים היותר עדכניים ברשימת ההמצאות החברתיות סביב צמח הקנאביס, שעלה לכותרות בשנה שעברה בלי יותר מדי סימוכין ותוך כדי רכיבה בלעדית על גל הויראליות, הוא סיפורן של דבורי הקנאביס, או Cannabees.

על פי הסיפור המקורי שהתפוצץ ברשת, “מאמן דבורים” מקצועי וייחודי מצרפת הצליח לגרום לדבורים שהוא מגדל לוותר על שאיבת צוף מפרחים אחרים ולהתמקד בקנאביס בלבד. מה עוד, שאותן דבורים לכאורה היו משתמשות בצוף שהופק מהקנאביס כדי לייצר דבש מיוחד ועשיר ב-THC. דבש הקנאביס הפך ללהיט בן לילה, אבל לצערנו לא מדובר בסיפור אמיתי כלל וכלל.

האמת מאחורי הסיפור: לא היה ולא נברא. דבורים לא יכולות לאסוף צוף מפרח הקנאביס מאחר והוא לא מפיק חומר שכזה או שום חומר דומה אחר המיועד לאותה המטרה. בנוסף, הכמויות המזעריות של THC שאכן נדבקות לרגלי הדבורים בעת שהן מטיילות להנאתן על צמח קנאביס אקראי לעולם לא יוכלו להגיע לדבש שהן מייצרות לאחר מכן.

תם ונשלם הקונדס, ועל פי הראיות אף אחד מהסיפורים ששמענו כל כך הרבה פעמים בכלל לא מבוסס על אמת ואפילו לא על רמזים מוצקים. לפני שנסיים, מילה של המלצה לסיכום: במקרה של חדשות בנוגע לקנאביס, כדאי לשקול פעמיים לפני שנופלים לדיווחים שקריים ושמועות.

שמעתם משהו מדהים על קנאביס ואתם לא כל כך מאמינים? אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו נדאג לברר את נכונות הדבר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות