ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

אזרח בריטי נכלא לשנתיים בדובאי בגלל שימוש בקנאביס “לפני ההגעה למדינה”

שתפו את החברים

צעיר בריטי בן 24 נעצר ונכלא לשנתיים לאחר שבדמו נמצאו שאריות של קנאביס. לטענתו הוא עישן את הקנאביס בבריטניה עוד לפני הנסיעה, אך הטענות לא עזרו לו והחודש גזר עליו שופט בדובאי עונש של שנתיים מאסר לאחר דיון של “דקה…

צעיר בריטי בן 24 נעצר ונכלא לשנתיים לאחר שבדמו נמצאו שאריות של קנאביס. לטענתו הוא עישן את הקנאביס בבריטניה עוד לפני הנסיעה, אך הטענות לא עזרו לו והחודש גזר עליו שופט בדובאי עונש של שנתיים מאסר לאחר דיון של “דקה אחת בלבד”.

הצעיר, ‘קונור קלמנט’ס’ בן 24 מליברפול החליט לטוס לדובאי כדי לעבוד במלצרות ולחוות מקרוב את העושר במדינת המפרץ, אבל הוא לא תכנן שזה יגמר כל כך מהר ובצורה כזו: הצעיר נעצר לאחר שביצע בדיקה רפואית לקראת משרה במלצרות אליה התכוון להתקבל, בבדיקות התגלו שאריות של קנאביס, מה שהביא למעצרו המיידי.

הצעיר קונור קלמנט’ס בזמנים נוחים יותר | צילום: פייסבוק

בדובאי לא לוקחים סיכון בכל הקשור לסמים והם מנהיגים מדיניות של ‘אפס סובלנות לסמים’ – כך שעל פי החוק, גם הימצאות של קנאביס בדם תיחשב כעבירת החזקה שהעונש עליה צפוי להיות מספר שנים בכלא.

במהלך הדיון בעניינו בבית המשפט המקומי, שלטענת קונור נמשך פחות מדקה, נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל בכלא המקומי. לאחר שהגיש ערעור על פסק הדין הוא שוחרר בערבות בתנאים מגבילים עד לדיון בערעור שהגיש ומבלי יכולת לעזוב את דובאי.

“הם אומרים שעישנתי את הקנאביס בדובאי אבל דווקא עישנתי בבריטניה, נהגתי לעשן בבית לא מעט.” כך מסר בראיון שהעניק לעיתון ‘ליברפול אקו’.

אוהב לעשן קנאביס, אבל בבריטניה | צילום: פייסבוק

עד לשחרורו בערבות, בילה קונור בכלא בדובאי למשך כמה שבועות, חוויה שתיאר כ”נוראית”. לדבריו, “זה כלא אכזרי, לא יצאתי פעם אחת אפילו לטיול בחצר. הכניסו אותי לחדר יחד עם 25 פושעים, ישנתי על הרצפה מבלי לדעת את השפה הערבית ומבלי שאף אחד יבין אנגלית. זה היה סיוט, אני לא רוצה לחזור לשם”

דובר משרד החוץ הבריטי מסר לתקשורת כי הרשויות הבריטיות מסייעות במקרה ואף ביקרו אותו מספר פעמים. מעבר לכך הם עומדים בקשר עם התובע המקומי ועם בני משפחתו.

פקודת הסמים הישראלי תקפה בכל העולם

בארץ המצב אפילו חמור יותר מבחינת החוק וניתן מבחינה תאורטית להרשיע גם מי שהשתמש בקנאביס מחוץ לגבולות המדינה. על פי החוק הישראלי פקודת הסמים המסוכנים היא העבירה היחידה שהיא לא טריטוריאלית – אם אדם עבר על חוק פקודת הסמים במדינה זרה כאילו ביצע עבירה כנגד מדינת ישראל וניתן להגיש נגדו כתב אישום.

החוק אינו מבדיל גם בין צריכה או סחר שנעשו במדינות אחרות לאלו שבוצעו בישראל, אם כי האכיפה על עבירות כאלו היא מינורית ומשמשת רק לצורך הסדרי טיעון מקלים. החוק הישראלי היחיד הזהה לזה מבחינה טריטוריאלית הוא ‘חוק עשיית דין בנאצים‘ שתקף גם הוא בכל העולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות