ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אחסון קנאביס

אחסון קנאביס – הסוד טמון בטיב האחסון

שתפו את החברים

קניתם זרעים מצוינים, השקעתם כסף בציוד וגידלתם בעמל ויזע קנאביס משובח. כל מה שצריך לעשות אחרי הקציר זה לאחסן אותו נכון, כדי שכל הטוב הזה יישמר לאורך זמן ואפילו ישתבח מי שקונה כמה גרמים מדי פעם, פחות נדרש לשאלת אחסון…

קניתם זרעים מצוינים, השקעתם כסף בציוד וגידלתם בעמל ויזע קנאביס משובח. כל מה שצריך לעשות אחרי הקציר זה לאחסן אותו נכון, כדי שכל הטוב הזה יישמר לאורך זמן ואפילו ישתבח

מי שקונה כמה גרמים מדי פעם, פחות נדרש לשאלת אחסון קנאביס. עד שהזיקנה מספיקה לקפוץ על הפרחים שלו, הופ, הם עלו בעשן. הסוגיה מטרידה יותר את מי שמגדלים קנאביס ומוצאים את עצמם מטבע הדברים עם כמויות גדולות, שדורשות אחסון מושכל.

לוויד, יש לדעת, אין תאריך תפוגה אם הוא מאוחסן נכון, למרות שאחרי שנה, נגיד, כבר תורגש ירידה בטעם ובאיכות ההשפעה. אז איך משמרים את הפרחים שנקצרו ויובשו, כדי שישמחו לבבות גם בעוד חודש, חודשיים או יותר?

 

פשוט רגישות מדי

כדאי לדבר תחילה על התכונות של תפרחת הקנאביס. רוב החומרים הפעילים, הקנבינואידים, נמצאים בטריכומות, שהן גבישים דביקים המכסים את הפרחים  והטריכומות רגישות מאוד לשינוי בתנאים. הרס שלהן, פירושו התפרקות של הטרפנים ואחריהם הקנבינואידים, כלומר פגיעה בטעם, בריח ובהשפעה של החומר.

מה מזיק לטרכומות? יש להן בעיה, קודם כל, עם קרני UV. במקביל, הן לא סובלות חום וגם חמצן עושה להן רע. יובש גורם להן לאיבוד שמנים, לחות יתר מביאה עובש ומגע לא מספיק עדין, עלול לשבור או למעוך אותן. כל אלה, סיבות מספיק טובות לדאוג להן לדיור מוגן.

 

מצוות לא תעשה

אם נתחיל ממה לא, בהחלט לא מומלץ להשאיר, גם כמה גרמים, בתוך שקיק הפלסטיק שבו שווקו. שקית ניילון או פלסטיק שקופה, לא שומרת על לחות אחידה ולא מגנה על הפרחים מאור וחום ויותר גרוע, החשמל הסטאטי שמצטבר על הניילון, תולש ומפורר את הטריכומות. כלי פלסטיק הם גם כן לא אופציה טובה לאחסון, מהסיבות הללו.

איסור נוסף הוא, אחסון החומר באזור חם, מואר ולח (או יבש) מדי. איזה כלי אחסון שלא תבחרו, הוא צריך לשכון במקום חשוך וקריר (מתחת ל-20 מעלות צלזיוס) וכל ארון יספק את התנאים (לא במטבח). חשוב גם להבטיח רמת לחות יציבה, של 59%-63%.

מפתה לעשות את זה, אבל לא כדאי לאחסן תפרחות במקפיא. הטריכומות מכילות אחוז גבוה של מים, וההקפאה, מאחר שהיא מגדילה את נפח המים, פוגעת בהן. גם המקרר לא יצלח למשימה, כי אחוזי הלחות בתוכו גבוהים מדי ולא קבועים.

 

אחסון קנאביס במיכלי אחסון אטומים לאור

ברור שאפשר לאחסן פרחי קנאביס מיובשים בסתם צנצנת קפה או ריבה לשעבר, שעם קצת השקעה, אפשר לצבוע מבחוץ בשחור לאטימת האור. אם אתם לא בראש של מלאכת יד, שותים קפה מקפסולות ולא מצנצנת, או סתם בא לכם על אבזור עם סטייל, תמצאו לא מעט מיכלי אחסון ייעודיים לקנאביס בכל הגדלים, שהם גם אטומים לחום, לחמצן ולקרני UV, וגם יפים ומעוצבים.

אחסון קנאביס

 

אחסון בשקיות מווסתות לחות

אחד האויבים המרים של פרחי הקנאביס המאוחסנים, היא כאמור, רמת לחות לא מתאימה ולא אחידה. שמירה על לחות אופטימלית באחסון, מבטיחה שהפרחים לא יירקבו ולא יחטפו את המכה הגדולה ביותר, עובש, עניין רעיל שעלול לגרום גם למוות. שמירה על לחות נכונה, עוזרת גם לשמר את הריח, הארומה וההשפעה המיטבית של החומר, שלשמם התכנסנו.

פתרון מוצלח הוא שקיות לחות, כמו  62 % INTEGRA BOOST. הן עמידות בפני קריעה ובאות בכמה גדלים. יתרונן הוא בידוד מוחלט של החומר מהאוויר שבחוץ, שמירה על לחות אחידה ומדויקת של 62%, כולל אינדיקטור, המראה את רמת הלחות בפנים.

אחסון קנאביס

אחסון קנאביס בקופסאות ואקום

חמצן לא עושה טוב לפרחים, כבר אמרנו? קופסאות אחסון בוואקום מיוחדות לקנאביס, עושות את העבודה גם בכיוון הזה. הן שומרות על הטריות וגם אטומות לאור ולמים ובאות בכמה גדלים.  

אחסון קנאביס

 

אחסון בתיקים בולמי ריח

אחסון נכון זה לא רק בבית, אלא גם כשהפרחים הולכים איתנו למקום אחר. כיום ניתן למצוא מגוון של פתרונות אחסון ניידים שהם גם בולמי ריח. למשל נרתיק דמוי תיק רחצה תמים, בעיצוב סולידי, עם רוכסן ולולאת נשיאה קטנה, שבמקום מברשת שיניים, אפטר שייב ודאודורנט, מאכלס פרחי קנאביס ריחניים. הניחוח נשאר ספון בפנים ולא דולף, בזכות גרגרי פחם, חומר סופח ריחות, המצויים בבטנה.

הנרתיק עשוי מחומר דוחה נוזלים ועמיד במים וניתן לנעילה, אין לוגו שיכול לרמוז על התכולה והוא מגיע בשלושה צבעים. ניתן למצוא תיקי פחם מבודדי ריח גם במימדים קטנים ושטוחים יותר, המתאימים לנשיאה בטוחה בכיס.

אחסון קנאביס בערכות גלגול מעץ

עץ הוא אמנם חומר “נושם” יותר מזכוכית או מתכת, אבל גם הוא מתאים לאחסון פריחה בכמות קטנה, תוך שימור ערכיה הטובים. אפשר למצוא קופסאות עץ המחולקות לתאים לאחסון כמה סוגי תפרחת בנפרד וגם תאים לניירות, מצית ושאר אבזרים, שהופכים את הקופסה לערכת גלגול ניידת מסוגננת ונוחה לתפעול.

חשוב לוודא שקופסת עץ לאחסון קנאביס, חפה מחומרי צבע או שמנים, שעלולים לחדור לתפרחות ולפגוע בטעם או בארומה של החומר.

הכתבה בשיתוף חנות פאפיז 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. יואב |

    על זה אמר נאמר: “…מי צריך את כל הטקסיות הזאת ?”

    סבלנות, הגיון
    וצנצנת אטומה בארון.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות