ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

עבודה ירוקה – באילו מקצועות מעשנים הכי הרבה קנאביס?

שתפו את החברים

נכון, כאן בקאנה אנחנו לא אוהבים להכליל – כולם מעשנים קנאביס – ממורות בבית הספר ועד מנהלי חברות מכובדים, אבל תמיד יש את אלה שמעשנים יותר. סקר שנערך בקולורדו שאל עובדים במגוון תעשיות ומגזרים על תדירות השימוש שלהם בקנאביס, והתוצאות?…

נכון, כאן בקאנה אנחנו לא אוהבים להכליל – כולם מעשנים קנאביס – ממורות בבית הספר ועד מנהלי חברות מכובדים, אבל תמיד יש את אלה שמעשנים יותר. סקר שנערך בקולורדו שאל עובדים במגוון תעשיות ומגזרים על תדירות השימוש שלהם בקנאביס, והתוצאות? משעשעות, אבל לא יותר מדי מפתיעות.

סליחה מלצר, האם אתה מסטול?

זו שאלה אמנם מעט חצופה, אבל הגיונית למדי על פי סקר קנאביס חדש שנערך בקולורדו

הסקר, שפורסם על ידי המרכז הפדרלי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מצא כי מכל המקצועות, בקרב אנשים העובדים במקצוע המסעדנות והמלונאות ישנו שיעור צריכת הקנאביס הגבוה ביותר. על פי התוצאות, 32% מן העובדים במסעדות ובבתי מלון הצהירו על שימוש בקנאביס.

גם מקצועות האמנות, הפנאי והבידור לא נמצאים הרבה מאחוריהם, כך עולה מן הסקר. מעל 28% מהעוסקים בתחומי המוזיקה, התיאטרון, האופנה ועולם הבידור סיפרו שהם משתמשים באופן קבוע בקנאביס.

עד כאן הכל די צפוי, אבל זוהי עובדה שהצליחה להפתיע אפילו אותנו – גם מדענים מעשנים לא מעט וויד. מהסקר עולה כי חוקרים ומדענים מתחומי מדעי החיים, הפיזיקה ומדעי החברה הגיעו ל-23% של צריכת קנאביס.

בעלי מקצוע וטכנאי התקנה, תחזוקה ותיקונים עמדו על שיעור של 20%, וכך גם עובדי הייצור והמפעלים.

העובדים בהנדסה, תכנות, מקצועות המחשב ומתמטיקה כמעט השוו את אלה שמעליהם עם 19% צריכה. גם אנשי המכירות עומדים על 19% של שימוש בקנאביס.

העוסקים בתחבורה ציבורית הכוללים בין השאר נהגים, מרכזניות וכרטיסנים, עומדים על 10% בשיעורי השימוש הקנאביס.

העובדים שנמצאים בתחתית הרשימה בכמויות צריכת הקנאביס הם אלה שעוסקים בחינוך, בריאות, העובדים במנהל הציבורי והעובדים בכרייה, נפט וגז. על פי סקר הקנאביס, פחות מ-6% מהמועסקים בתפקידים אלה הצהירו על שימוש בקנאביס.

“השימוש הנוכחי בקנאביס היה נמוך יותר בקרב העובדים בתעשיות, בעיקר בשל העובדה שבאותן תעשיות נוהגים לבצע לעובדים בדיקות סמים שגרתיות. כך למשל לעובדים בבריאות וסיוע ציבורי (7.4%), פקידות ועובדי ציבור (5.8%), והעוסקים בתעשיות הכרייה, הנפט והגז (5.2%)”, כך נמסר מצוות בריאות הציבור על הסקר.

סקר שאינו מובן מאליו – איסוף נתונים על קנאביס

בעבר, ובחלק מהמדינות גם היום, קשה מאוד לבצע סקר בנושא “רגיש” כמו קנאביס. בעבר המחקר לא היה יוצא מהימן, כי לא הרבה אנשים היו ממהרים לחשוף ולהתוודות על השימוש בחומרים לא חוקיים.

חקיקת הלגליזציה של שימוש בקנאביס לשימוש פנאי, שנעשתה בקולורדו ב-2014 נותנת יותר פתיחות ולגיטימציה לצמח, והקנאביס הפך לחלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי. אנשים מרגישים יותר בנוח לדבר על הנושא ולא מפחדים מסטיגמות או מהאשמות על ביצוע פעולה בלתי חוקית.

סקר הקנאביס התמקד אך ורק בשני סוגי מרואיינים: בכאלה שענו (כן או לא) על השאלה האם הם השתמשו אי פעם בקנאביס, או בכאלה שהיו מועסקים או מובטלים במשך פחות משנה.

הסינון הזה הותיר אותם עם 10,169 מרואיינים בלבד. הקבוצה אז נשאלה על תדירות השימוש הנוכחית שלהם בקנאביס (לפחות פעם אחת ב-30 הימים האחרונים) ועל עיסוקם הנוכחי.

לפרק את זה לגורמים – סיווג לפי גילאים ומגדר

סקר הקנאביס של קולורדו העלה עוד כמה עובדות מעניינות. המחקר הראה כי שימוש בקנאביס שכיח יותר בקרב אלה הנמצאים בטווח הגילאים 18-25 (29.6% מהנשאלים), לעומת אנשים בגילאי 26-34 (18.6%).

כמו כן, מהסקר עלה כי גברים צורכים יותר קנאביס לעומת נשים. יותר גברים (17.2% מהנשאלים), מנשים (11.3% מהנשאלות) העידו על כך שהם משתמשים בקנאביס.

אחד החסרונות העיקריים של סקר הקנאביס של ה-CDC הפוגעים באמינותו, הוא שהסקר אינו מבדיל בין אנשים המעשנים שאכטה אחת לחודש לבין אלו שהעידו שהם מתמסטלים כמעט בכל יום, כך עולה מדיווח של אתר אינוורס (Inverse).

פער נוסף שעלה, הוא שהסקר אינו בודק את מספר הנשאלים שבפועל מתמסטלים בעבודה, כך דווח ב-ABC News. “מחקר עתידי ומעמיק יותר, ללא ספק ימלא את החסר”, הם אומרים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. קאני |

    מחכה ליום שבמשרדים תהיה הפסקת פייסל במקום הפסקת סיגריה

  2. אורי |

    שכולם יעשנוו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות