ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ביג לבובסקי

ביג לבובסקי – דוּדָא לַדוּד

שתפו את החברים

במרס 1998 יצא ביג לבובסקי לאקרנים. את הסרט ביימו האחים כהן והכתיבה נעשתה בשיתוף פעולה בין ג׳ף בריג׳ס (הדוד), ג׳ון גודמן, סטיב בושמי, ג׳ון טרטורו וסאם אליוט – כולם מככבים בסרט. ההשראה לתסריט באה מרומנים של ריימונד צ׳נדלר, סרטי נואר…

במרס 1998 יצא ביג לבובסקי לאקרנים. את הסרט ביימו האחים כהן והכתיבה נעשתה בשיתוף פעולה בין ג׳ף בריג׳ס (הדוד), ג׳ון גודמן, סטיב בושמי, ג׳ון טרטורו וסאם אליוט – כולם מככבים בסרט.

ההשראה לתסריט באה מרומנים של ריימונד צ׳נדלר, סרטי נואר כמו התרדמה הגדולה בכיכובם של האמפרי בוגארט ולורן באקול ואנשים שונים ומשונים שהם מכירים מלוס אנג׳לס. אך יותר מכל המפיק שלהם ג׳ף דואד שהיה ידוע יותר בכינוי Dude.

r7ZHtLv copy

 

הסרט נחשב לכישלון והצליח להפתיע בדיאלוגים המוזרים שלו גם מעריצים מושבעים של האחים כהן. עם השנים הסרט יצא לדיוידי ופתאום בכל בר ומועדוני באולינג, החלו לצטט שורות מהסרט ולשתות וויאט ראשן. הסרט הפך לקאלט והקרנות בחצות הלילה החלו לפקוד את בתי קולנוע. כל זה הביא איתו גם את דת הדודאיזם (ברצינות) ואת פסטיבל לבובסקי שקורה במשך יומיים בערים שונות וכולל הקרנת הסרט, משחקי באולינג וגם תחרות תחפושות וטריוויה. וויאט ראשן הוא המשקה המככב, מין הסתם. הפסטיבל הראשון החל ב 2002 בקנטקי ומאז ביקר בלמעלה מ 30 ערים נוספות.

lebowski-main

 

ביג לבובסקי יוקרן ביום שבת 2.7 בשעה 21:45 בסינמטק תל אביב

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות