ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בארגנטינה

קנאביס בארגנטינה – גם ארגנטינה מתירה בחוק קנאביס רפואי

שתפו את החברים

קנאביס בארגנטינה – אם אתם קוראים כאן וטיילתם בארגנטינה במהלך חייכם, די סביר שיצא לכם לראות שם קנאביס. אך למרות זאת צמח הקנאביס עדיין אסור לגידול, מכירה, ושימוש. ועכשיו ארגנטינה ביצעה מהלך חשוב בתחום – הסנאט שלה אישר סופית את…

קנאביס בארגנטינה – אם אתם קוראים כאן וטיילתם בארגנטינה במהלך חייכם, די סביר שיצא לכם לראות שם קנאביס. אך למרות זאת צמח הקנאביס עדיין אסור לגידול, מכירה, ושימוש. ועכשיו ארגנטינה ביצעה מהלך חשוב בתחום – הסנאט שלה אישר סופית את החוק המתיר מרשמי קנאביס לצרכים רפואיים, עבור חולים במחלות שקנאביס מסייע להן כמו אפילפסיה, פיברומיאלגיה ומחלות רבות אחרות.

תחת חוק הקנאביס הרפואי החדש, תיווצר תוכנית ממשלתית שתפקידה “להבטיח גישה חופשית” של החולים למוצרי קנאביס כמו שמן קנאביס והפרחים עצמם.

“בהיסטוריה, דברים גדולים תמיד מתרחשים בצעדים קטנים”

אמרה ולריה סאלץ’, נשיאת ארגון פרטי בשם “מאמה קולטיבה ארגנטינה” התומך בקנאביס רפואי. (המשמעות המילולית בספרדית של “מאמה קולטיבה” הוא “אמא מגדלת צמחים”, אך הביטוי גם אומר “הנקה”).

ולריה חוזרת ואומרת ללא הפסקה, שקנאביס יכול לשנות לחלוטין את איכות החיים של ילדים שסובלים ממחלות רבות, מ-HIV (איידס) עד אפילפסיה. הארגון שלה כבר החל לפעול כדי להרחיב את הלגליציזה, ולאפשר למשפחות החולים לגדל את הקנאביס בעצמם מבלחי להיות תלויים בגופים ממשלתיים כאלו ואחרים. 

גם ליונל מסי, הקפטן נבחרת ארגנטינה בכדורגל, הודיע בעבר על חרם מול גופי התקשורת, לאחר שפרשן ספורט טען כי שחקן מהקבוצה השתמש בקנאביס בשטח מגרש האימונים של ארגנטינה:

“זו לא עניינם של הכתבים, אלו נושאים אישיים ומוטב להם שיתעסקו בענייני כדורגל”

אמר אז מסי במסיבת העיתונאים שכינס. גם בסקרים שנערכו בעבר בקרב צעירים במדינה, עלה כי מעל ל-70 אחוזים תומכים בלגליזציה של הצמח.

מסי במסיבת העיתונאים בה הודיע על חרם מול גופי תקשורת
מסי במסיבת העיתונאים בה הודיע על חרם מול גופי תקשורת

כריסטינה קירשנר, נשיאת ארגנטינה לשעבר, כבר ניסתה בעבר להעביר הצעות חוק להפסקת הפללת צרכני הקנאביס במדינה, ולהתרת גידול קנאביס ביתי לכל אזרח, וכנראה פתחה את הדלת לראשונה עבור המטופלים והצרכנים.

אבל תחת החוק החדש, רשויות ממשלתיות יהיו רשאיות לגדל קנאביס לצרכים מחקריים, וכדי לייצר שמן קנאביס ותוצריו למטופלים. החוק גם מאפשר לממשלה לייבא מוצרי קנאביס – עד שאלו יוכלו להיות מיוצרים בארגנטינה עצמה. עם זאת, גידול עצמי של קנאביס היא עדיין עבירה על החוק הארגנטינאי, עם עונש לא קל של עד 15 שנות מאסר למגדלים.

גם אנה מריה גרסיה ניקורה, נשיאת ארגון מתחרה בשם “קנאביס רפואי ארגנטינה” (CAMEDA) אמרה שזה רק צעד קטן, אך המטרה היא לגליזציה: “החוק הזה הוא רק ההתחלה. השגנו משהו חשוב מכיוון שהעלינו את הנשוא למודעות ולאחר מכן יישמנו לגליזציה מסוימת לטובת כולם. עם זאת, ברור שגידול עצמי הוא חשוב מאוד, וצריך להמשיך לעבוד.

הדיון על לגליזציה של קנאביס קיים בכל אמריקה הלטינית, ומספר מדינות כמו צ’ילה, קולומביה, ואורוגוואי לפני ארגנטינה כבר התירו את הקנאביס הרפואי, אך בעת כתיבת שורות אלו אורוגוואי היא המדינה היחידה שביצעה לגליזציה של הצמח גם לשימוש למטרות פנאי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות