ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה באוסטרליה

השקעות וקנאביס – גם לגליזציה באוסטרליה מתקדמת

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 5.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.1% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 0.8%.   הפרחים שעל הענף חברת אוסטרליס (סימול: CN) היא ספין אוף של אורורה (סימול: ACB)…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 5.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.1% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 0.8%.  

הפרחים שעל הענף

  • חברת אוסטרליס (סימול: CN) היא ספין אוף של אורורה (סימול: ACB) הפועלת בארה”ב. השבוע הודיעה החברה על השקת עמדות שירות עצמי לאספקת קנאביס, הנקראות “קיוסקים”. הרכישה בקיוסקים היא באמצעות אפליקציה ייעודית, שתאפשר גם תשלום, פרטיות, תוכניות נאמנות וצבירה של כל המידע בענן.
  • חברת הקסו (סימול: HEXO) פרסמה השבוע את דוחותיה לרבעון השלישי של 2019. הכנסותיה ברבעון עמדו על 15.4 מ’ דולר, לעומת 13 מ’ דולר ברבעון הקודם. החברה מכרה ברבעון כארבעה טון קנאביס, 90% ממנו לשוק הפנאי. החברה הפסידה ברבעון 56.7 מ’ דולר, וזאת בעיקר כתוצאה מעלייה בהוצאות התפעול. במהלך הרבעון החברה רשמה את מניותיה בבורסה בניו יורק, קיבלה רישיון ייצור אירופאי ביוון והשלימה את רכישת Newstrike.
  • גם חברת מדמן (סימול: CN) האמריקנית פרסמה השבוע דוחות כספיים. הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה עמדו על 42 מ’ דולר, גידול של 15% מהרבעון הקודם. הפסדיה ברבעון עמדו על 24 מ’ דולר. לחברה נשאר מזומן בהיקף של 33 מ’ דולר בלבד, ולכן היא סגרה לאחרונה מימון נוסף בהיקף של 30 מ’ דולר מגוטהם גרין פרטנרס, המממנת העיקרית של החברה עד כה. למדמן יש כיום רישיונות להפעלת 70 חנויות, מתוכן פועלות כבר 32 חנויות בתשע מדינות בארה”ב.
  • חברת פנאקסיה הודיעה השבוע כי עברה בהצלחה ביקורת של גוף רגולטורי אירופאי, כחלק מתהליך קבלת אישור EU-GMP. פנאקסיה נדרשה לבצע מספר התאמות, והיא מעריכה כי תשלים אותן בשבועות הקרובים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 4.9%.
  • כחלק מתהליך ההתעדה של פנאקסיה, נבדקו גם החברות המספקות לה את חומרי הגלם, ובהן שיח מדיקל. גם שיח עברה בהצלחה את הביקורת, ונדרשת למספר התאמות. מנייתה עלתה השבוע בכ- 21%.
  • חברת יוניבו הישראלית הודיעה השבוע על גיוס של 12 מ’ ₪ מקבוצת אביסרור. מתוכם, שישה מיליון שקלים יושקעו במניות של יוניבו לפי שווי חברה של 122 מ’ ₪. שישה מיליון ₪ נוספים יושקעו בחוות עמית. לאחר ההשקעה של אביסרור, תחזיק יוניבו כ- 51% ממניות חוות עמית. מנייתה עלתה השבוע בכ- 41%.

שורש הענף

שורש הענף שלנו מגיע השבוע מאוסטרליה. לגליזציה באוסטרליה מתקדמת עוד צעד. בירת אוסטרליה, קנברה, אישרה השבוע לראשונה חוק חדש המאפשר לגליזציה של קנאביס ברחבי המחוז. על פי החוק החדש, תותר לכל אזרח מעל גיל 18 להחזיק עד 50 גרם קנאביס ולגדל שני צמחים בבית.

החוק ייכנס לתוקף ב- 31 בינואר 2020, אך הוא לא יאפשר מכירה של קנאביס בחנויות, אינו מתיר מסחר בצמח, וצריכתו לא תתאפשר במרחב הציבורי. 

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות