ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

איך להידלק מבלי לאכול סרטים? – מדריך לפסיכדליה בטוחה

שתפו את החברים

צריכה של סמים פסיכדליים – כגון LSD, MDMA או DMT, עשויה להיות חוויה חיובית ומשנת חיים לטובה, אך מנגד היא עלולה גם לשמש כטריגר למחלות נפש או לגרום לתחושות שליליות מסוג אחר. על מנת שערב של דלקה לא ייגמר באמבולנס,…

צריכה של סמים פסיכדליים – כגון LSD, MDMA או DMT, עשויה להיות חוויה חיובית ומשנת חיים לטובה, אך מנגד היא עלולה גם לשמש כטריגר למחלות נפש או לגרום לתחושות שליליות מסוג אחר. על מנת שערב של דלקה לא ייגמר באמבולנס, הנה מספר עצות לפסיכדליה בטוחה עבור הפסיכונאוט המתחיל:

מאת: נעם רודה

מחקרים ומאמרים רבים שהתפרסמו לאחרונה מראים כי צריכה באופן מבוקר ואחראי של סמים פסיכדליים כגון LSD, פטריות פסילוציבין, DMT ואף MDMA, לא רק נחשבת לבטוחה לשימוש, אלא לגם עשויים להיות להם יתרונות בריאותיים, מנטליים ורגשיים.

פטריות פסילוציבין. בעלות סגולות מרפאות

מביני עניין לא ממליצים על גישת עשה זאת בעצמך כשזה מגיע לפסיכדליה. סמים פסיכדליים, כך סוברים אלו התומכים בפסיכדליה בטוחה, יש ליטול רק בליווי אנשים מנוסים וכמובן במקומות בהם החוק המקומי מאפשר זאת.

יחד עם זאת העובדה שהחוק במדינת ישראל לא מונע ממאות אלפי אנשים בארץ להשתמש מדי שנה בסמים פסיכדליים. מתוכם, סביר להניח שחלק לא מבוטל יעשו זאת בצורה לא נכונה, ובשל כך יגיעו למצבים קשים הדורשים התערבות רפואית או נפשית.

שיגור בטוח – 8 טיפים לפסיכונאוט המתחיל

ומהי הצורה הנכונה? זו שתביא עמה חוויה מהנה ללא משקעים שליליים. על מנת שתוכלו להנות מטריפ ולא תגיעו למצב שבו אתם “אוכלים את הרצפה”, הנה מספר עצות כיצד לחגוג באחריות ולנחות בשלום:

1. דע את עצמך – צרכו באחריות

הכירו את גופכם ואת הנפש שלכם. חשוב לדעת שלמצב הגופני, הרגשי והרוחני שלנו, כמו גם לנטיות הנפשיות ולרקע הגנטי האישי שלנו, יש השפעה אדירה על הטריפ.

חשוב גם להבין שכל אדם מגיב באופן שונה לכל חומר, וזה מאוד אינדיבידואלי. מאוד לא מומלץ להידלק כאשר אתם עייפים, חולים או מוטרדים מכל סיבה שהיא.

סמים כגון MDMA ו-LSD עשויים להביא לשחרור פתאומי של מאגרי המוליכים העצביים מהתאים, ולהשאיר את הצרכן חולה ומדולל זמנית. צריך לזכור שהפסיכונאוט (כינוי לצרכן סמים פסיכדליים) צועד על קיבתו, לכן מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה גם לפני וגם אחרי המסעות.

2. דע את תודעתך – סטלה טובה בנפש בריאה

יש להגיע מוכן לטריפ לא רק מבחינת הגוף אלא גם מבחינת התודעה והנפש. מסעות פסיכדליים יכולים לקחת אותנו למחוזות רחוקים מאוד אשר מהם נדרש לעיתים קרובות סוג של גישור לעולם היומיומי שבו אנו חיים. גישור זה מכונה “אינטגרציה” ומומלץ לעבור אותו ביחד עם איש מקצוע בתחום הנפש התומך במסעות.

LSD. כאלה בולים לא תמצאו בדואר

חשוב מאד להזכיר כי סמים פסיכדליים עשויים להציף טראומות מהעבר. לכן, אם ידוע לכם על טראומה טרייה או עתיקה שאתם נושאים – אל תידלקו בפעם הראשונה במסיבה, אלא רק בליווי של אנשי מקצוע.

3. דע את החומר שלך – הכירו את סוג הסם

לפני שאתם מנסים חומר כלשהו בפעם הראשונה, קראו עליו ותלמדו עליו כל מה שאתם יכולים. חשוב לבחון את ההשפעות, את תופעות הלוואי ואת האינטראקציות שלו עם תרופות וסמים אחרים. דעו את המינון שלכם, בהתאם לסוג הסם שאותו בחרתם לצרוך.

4. דע את המקור שלך – איכות זו לא מילה גסה

מרבית הסמים הפסיכדליים אינם מיוצרים בארץ. חלק מהסמים המיובאים הם באיכות גבוהה, אך רוב הסמים שמוצעים למכירה לציבור הרחב הם באיכות בינונית ומטה. ההמלצה הגורפת היא לא לקחת משהו שאתם לא יודעים מהו ומה המקור שלו. סמים שמגיעים בכדורים, באבקה, או ספוגים בקרטון, בלתי אפשרי לאבחן בעין, ורק בדיקות מעבדה מעמיקות יגלו את מהות החומר ואת מידת הטוהר שלו.

5. היזהרו משילובים של סמים, אלכוהול ותרופות – אל תעשו סלט

סמים פסיכדליים ואלכוהול לא הולכים ביחד. צריכת אלכוהול בשילוב עם סמים פסיכדליים עשויה להוביל למצבים של התייבשות, התמוטטות וכמו כן, גם למשברים פסיכוטיים. יש אנשים שהעידו ששתיית בירה אחת ברחבה באה להם בטוב, אבל לא מומלץ לצרוך יותר מזה.

חשוב לדעת שתרופות פסיכאטריות ממשפחת ה-SSRI עלולות ליצור אינטראקציה מסוכנת, בייחוד עם MDMA, ולשלוח אתכם היישר לבית החולים.

6. מינון מינון מינון – כמות זה שם המשחק

קשה להפריז בחשיבות של מינון לחוויה הפסיכדלית. קל להפריז במינון של סמים, במיוחד אם לא חוקרים כמו שצריך את המינונים המומלצים. לצורך העניין, MDMA מומלץ לצרוך בכמות של 75-150 מיליגרם, ומומלץ לבלוע אותם בבת אחת בקפסולה או אפילו מגולגלים בנייר גלגול על מנת להגיע לשיא – הפיק.

כאשר צורכים באחריות, זו חוויה מדהימה ועוצמתית

עדיף לקחת הכל במכה מאשר לערבב עם חצי ליטר מים ולשתות לאט לאט כי אז קשה יותר להגיע לשיא והחוויה קצת מתבזבזת. בשביל למדוד כמות כזאת צריך משקל שמדויק ב-3 ספרות אחרי הנקודה, מה שהרבה אנשים לא עושים ולוקחים “בערך”, חבל, כי גם 200 שקל זה לא הרבה בשביל הבריאות שלכם.

7. מצאו לכם חבר – לא טוב היות הפסיכונאוט לבדו

רוב צרכני הסמים הפסיכדליים יעידו על חשיבות הימצאותו של חבר או איש מקצוע בתפקיד טריפ-סיטר, אשר מלווה את המשתמש ושומר עליו מכל צרה שלא תבוא. יציאה למסע של טריפ לבדכם עלולה להיות חוויה בודדה, לא קלה ולעיתים אף מסוכנת. כמו כן, גם מסע בלווית אנשים שאתם לא מרגישים איתם בנוח או לא מתחברים לוייב שלהם עלול להוביל לחוויה לא נעימה.

8. הכירו את המונחים: סט וסטינג – Set and Setting

אולי המונחים החשובים ביותר בתחום השימוש הבטוח בסמים פסיכדליים.

סט – הכוונה להלך הרוח הנפשי של האדם הנוטל את הסם וכולל היבטים כמו מצבו הנפשי, הבריאותי והרגשי, מבנה אישיותו האינדיבידואלית וכמו כן, גם ההכנות לחוויה, הציפיות וכוונותיו של המשתמש.

מומלץ מאוד להיכנס לחוויה הפסיכדלית כשאתם ערניים, בריאים ובמיטבכם. לכן משתמש אחראי חייב להכיר את עצמו ולדעת מתי זהו זמן טוב עבורו להידלק ומתי כדאי לוותר על החוויה.

סטינג – הן הגורמים החיצוניים. המיקום, מזג האוויר, הצלילים, החברה בה אתם נמצאים ואפילו התרבות והריח. כל אלה יכולים להשפיע רבות על החוויה הפסיכדלית. לכל סם יש סטינג מומלץ משלו. לפני שאתם יוצאים למסע, תחקרו על הסטינג המתאים לכל סם.

סם, סט וסטינג. השלוש הקדוש

בשונה מבעבר, כיום ישנם המון הרבה ערוצים שדרכם ניתן להשיג מידע על צריכה בטוחה של סמים פסיכדליים, בין אם באתרים מהימנים באינטרנט כמו ‘פסיכונאוטויקי‘ (Psychonautwiki) או ‘ארוויד‘ (Erowid), ערוץ יועצי הסמים של טלגראס וקבוצות מזעור נזקים ברשתות החברתיות בהן אפשר לקבל מידע כללי וגם ייעוץ אישי למקרים פרטניים.

ולסיום בהצלחה, ומי ייתן שתהיה לכם דלקה עוצמתית, מהנה ובטוחה.

מאמר זה נכתב על ידי נעם רודה, פסיכונאוט וותיק וכותב המדריך הישראלי לפטריות קסם “להעיר את האל שבפנים” – אותו ניתן להשיג ברשת ‘פאפיז’

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רוני |

    מדוייק ברמות!
    כתוב בצורה מאוד יפה ומדוייקת לכל מי שרוצה לתהחיל לצרוך או להתנסות
    אתם ממש אלופים.

  2. טימותי שור |

    תודה לכם אל כול פעילות בנוסה!
    כתבה מעניינת במיוחד כש סחר מידע בעברית.
    יש לכם קססוניות מגניבות עם הסבר) יש דרך להסיג כזאת?

  3. עידן פרל |

    מאיזה גיל מומלץ להתנסות בחוויה פסיכלדית? שאלה מאוד חשובה למען מוכנות המוח והתפתחותו של המוח כדי שיהיה מוכן לחוויה כזו, ולצאת מהטריפ בשלום כמו שהיית לפני. חשוב מאוד! שיהיה טריפ כיף ולא טראומתי

שינוי גודל גופנים
ניגודיות