ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מה הקשר של מנהיג צפון קוריאה לכדורסלן דניס רודמן ולמטבע הוירטואלי PotCoin?

שתפו את החברים

שחקן ה’שיקגו בולס’ לשעבר דניס רודמן נחת אתמול (יום ג’) עם הרבה דרמה בשדה התעופה בבייג’ינג בדרכו למדינה המסוגרת פיונגיאנג (צפון קוריאה). רודמן ידוע בקרבתו למנהיג הדיקטטורי קים ג’ונג און, ובעבר ביקר במדינה 4 פעמים. מה שכן משך את תשומת לבנו…

שחקן ה’שיקגו בולס’ לשעבר דניס רודמן נחת אתמול (יום ג’) עם הרבה דרמה בשדה התעופה בבייג’ינג בדרכו למדינה המסוגרת פיונגיאנג (צפון קוריאה). רודמן ידוע בקרבתו למנהיג הדיקטטורי קים ג’ונג און, ובעבר ביקר במדינה 4 פעמים. מה שכן משך את תשומת לבנו בסיפור הזה הייתה החולצה שלבש דניס רודמן כשצולם בשדה התעופה.

רודמן והופיע כשהוא לובש חולצה עם הכיתוב PotCoin.com, והתקבל בשדה התעופה של פיונגיאנג על ידי סגן שר הספורט, סון קוואנג הו, ועיתונאים מקומיים. ה-PotCoin הוא מטבע ווירטואלי כדוגמת ה’ביטקוין‘ המשמש בעיקר לתעשיית הקנאביס החוקית בארצות הברית ובעולם. רודמן גם צייץ בטוויטר כי המסע שלו לצפון קוריאה הוא בחסות Potcoin.

המטבע נוצר לראשונה ב-2014 על ידי 3 מפתחים קנדיים, כדי לשמש את תעשיית הקנאביס החוקית בארצות הברית ובקנדה, עקב הבירוקרטיות המסובכות בין המדינות בנוגע לעסקי הקנאביס. מאז ועד היום המטבע עבר כמה תהפוכות, וכיום הוא נחשב ליציב יותר, ואלפי עסקים בארצות הברית ובקנדה מתחום הקנאביס מאפשרים לבצע עסקאות באמצעות המטבע.

דניס רודמן לפני יציאתו לצפון קוריאה השבוע עם כרטיס הטיסה וחולצה של PotCoin | צילום: PotCoin

 האם יש קשר בין מנהיג המדינה המבודדת שהכלכלה שלה נמצאת במצב גרוע במיוחד בעקבות הסנקציות שהטילו עליה מדינות העולם, למטבע הוירטואלי PotCoin?

לא ברור מדוע דניס רודמן מקדם את המטבע הווירטואלי הזה דווקא, וייתכן שצפון קוריאה מתכננת להשתמש במטבע וירטואלי כדי להיחלץ מהמצור הכלכלי שהיא נמצאת בו ומחפשת מטבע זר כדי לקנות ולמכור סחורות ושירותים שונים מתחת לאף של שירותי הביטחון הבינלאומיים. ניתן להמיר את ה-‘פוטקוין’ גם למטבעות וירטואליים נוספים כדוגמת הביטקוין.

הקשר בין ספורטאי העבר למנהיג המדינה המבודדת החל לאחר שרודמן הגיע לצפון קוריאה לראשונה ב-2013 כדי לקדם את “דיפלומטיית הכדורסל”. רודמן סיפר לכתבים כי נסיעתו נועדה “לעודד פעילות ספורטיבית במדינה”.

בשנת 2014 רודמן ארגן משחק כדורסל של שחקני NBA לשעבר עם שחקנים צפון קוריאנים לכבוד יום הולדתו של קים ג’ונג און. הוא זכה אז לביקורת נרחבת על הביקורים שלו בזמן המתיחות הגבוהה בין ארה”ב לצפון קוריאה על תוכניות הנשק והניסויים שהם מבצעים.

דניס רודמן וקים ג’ונג און: חברים טובים

כשנשאל רודמן אם הוא דיבר עם הנשיא טראמפ על הנסיעה שלו, הוא אמר:

“טוב, אני די בטוח שהוא די מרוצה מהעובדה שאני מנסה להשיג כאן משהו שאנחנו צריכים.”

למרות הפרסומים בשנים האחרונות שקנאביס מותר לצריכה בצפון קוריאה – חוק פקודת העונשין הצפון קוריאני מכליל גם את צמח הקנאביס כסם מסוכן ואוסר את השימוש והגידול שלו. לעומת זאת צמח ההמפ שאינו מכיל רכיבים פסיכו-אקטיביים נחשב כחוקי, ומשמש את המקומיים לייצור טבק לגלגול שמחליף את הטבק המקומי עם האיכות הירודה שלו – ומכאן הטעות הנפוצה שקנאביס מותר לעישון בצפון קוריאה.

בצפון קוריאה המפ מוגדר כעשב מפיק שמן, והוא משמש גם לייצור מוצרי צריכה, כולל מגבות, שמן בישול, אטריות, וכן מדי צבא וחגורות. בנוסף הם משתמשים בסיבי הצמח כדי לייצר אוכל ומשטחי גידול לארנבות שמשמשות אותם למזון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות