ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס לכאב

קנאביס לכאב – מחקר שפורסם לאחרונה רומז : קנאביס יעיל יותר לשיכוך כאבים אצל גברים מנשים.

שתפו את החברים

קנאביס לכאב יעיל לשיכוך כאבים בצורה אפקטיבית יותר אצל גברים מאשר אצל נשים,  כך קובע מחקר חדש שפורסם במגזין המדעי “עצמאות לאלכוהול וסמים”. קנאביס לכאב – מעטים המחקרים על קנאביס אשר התבססו על מין המשתמש , למרות ראיות שקיימות שקנאביס…

קנאביס לכאב יעיל לשיכוך כאבים בצורה אפקטיבית יותר אצל גברים מאשר אצל נשים,  כך קובע מחקר חדש שפורסם במגזין המדעי “עצמאות לאלכוהול וסמים”.

קנאביס לכאב – מעטים המחקרים על קנאביס אשר התבססו על מין המשתמש , למרות ראיות שקיימות שקנאביס משפיע על גברים ונשים באופן שונה , זאת הפעם הראשונה שנערך מחקר בפיקוח רפואי על בני אדם כאשר המשתנה הוא מין המשתמש. עד היום בוצעו מחקרים כאלה רק על בעלי חיים, כאשר תוצאות של מחקרים על בעלי חיים אינן יכולות ללמד אותנו במדויק על ההשלכות על בני אדם.

המחקר נערך במדגם של 21 נשים ו-21 גברים, והתוצאות מדווחות על על הבדלים משמעותיים בהכלת הכאב בין 2 המינים, כאשר אלו נתוני המחקר:

  • המשתתפים עישנו קאנביס חלש (%3.56-%5.60 THC) או פלסבו שאינו מכיל חומר פעיל כלל.
  • במרווחי זמן קבועים המשתתפים טבלו את ידם במים קפואים (בדיקה הנקראת CPT)
  • לאחר מכן דירגו המשתתפים את כאבם , והחוקרים מדדו כמה זמן הצליח כל משתתף להשאיר את ידו במים הקרים (סיבולת לכאב) .
  • אצל הגברים שעישנו את הקנאביס דווח שיכוך כאבים גדול בצורה משמעותית מאלה שעישנו את הפלסבו , לעומת זאת אצל הנשים לא היה הבדל משמעותי בין אלה שעישנו קנאביס לבין אלה שעישנו פלסבו.
  • גם אצל הגברים וגם אצל הנשים נרשמה סיבולת גבוהה יותר לכאב לאחר עישון קנאביס בהשוואה לאלה שעישנו את הפלסבו.

החוקרים משערים שהתוצאות קשורות לפיתוח סיבולת ועמידות לחומר פעיל , כאשר מחקרים מקדימים לימדו שנשים מסוגלות לפתח סיבולת גבוהה יותר לקנאביס. בנוסף לזה הפרחים אשר השתמשו בהם במחקר היו חלשים , פחות מ6% THC, כאשר כל המשתתפים במחקר הם צרכני קנאביס אשר מעשנים באופן יום יומי פרחים חזקים פי 3.

נשים מרגישות את ההשפעה בשונה מגברים
נשים מרגישות את ההשפעה בשונה מגברים

השערה מעניינת נוספת היא ששינויים הורמנליים אצל נשים משפיעים על רמת הרגישות שלהן לכאבים.  מחקרים מקדימים מוכיחים שכאשר רמות האסטדרול  (הורמון מין), גבוהה אצל נקבות עכברי מעבדה, נרשמה רגישות גבוהה יותר בקולטני הקאנבינואידים במוח בהשוואה לזכרים.

גם פרוגסטרון – הורמון נשי , מקטין את הרגישות של קולטני הקאנאבינואידים , גם מחקרים אלו נעשו במודלים של בעלי חיים ולא יכולים לנבא תגובה אנושית, אך זאת השערה מעניינת ובעלת קשר סביר.

החוקרים מודעים לכך שההשלכות של המחקר שלהם מוגבלות לסוג הכאב שמספק מבחן ה CPT אשר נעשה באמצעות מים קפואים. בהמשך טוענים שמחקרים עתידיים אשר יתבססו על משתנה של מין הנבדק, צריכים לבדוק קבוצות כאב שונות אשר יכללו – כאב מכני , כאב חום , וכאב הנגרם באופן כימי.

חשוב לציין שמחקר זה הוא רק צעד קטן מתוך מערכה שלמה אשר תוביל למסקנות בנושא קנאביס כאב והבדלים ביולוגים בין המינים. מה שהמחקר הזה מוכיח בכל אופן הוא שצריך לעשות באופן דחוף מחקרים רפואיים  נוספים בנושא, במיוחד אם אנחנו הולכים לעתיד של תרופות מבוססות קנאביס.

המחקר הזה מעלה שאלות גם אצל יצרני התרופות: האם מוצרי קנאביס יעזרו לכאב של נשים מסוימות יותר מנשים אחרות ? איך נוכל בעתיד לפתח מוצרים שיתאימו לתכונות הביולוגיות הספציפיות של נשים ? האם מחקרים עתידיים יתמכו בתוצאות המחקר הזה ויגרמו לשיווק מוצרי קנאביס אשר מותאמים למין הצרכן? את התשובות לשאלות האלו בטח נדע בעתיד הלא רחוק שכן כבר עכשיו הנושא נחקר יותר לעומקו,

רק אתמול פרסמנו כאן שגם המדינה מצטרפת למחקרי הקנאביס באופן רשמי, והעבירה 8 מיליון שקלים למחקר קנאביס באמצעות קרן שמפעיל המדען הראשי במשרד החקלאות, והם יעסקו בתחומי הביוכימיה, הרפואה ובשיפור הגידול של קנאביס רפואי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות