ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מקטרת עישון - פירות וירקות

מדריך: כך תוכלו להכין מקטרות צבעוניות מפירות וירקות

שתפו את החברים

לאחרונה אנו מוצאים יותר ויותר שימושים יצירתיים לפירות והירקות שאנו אוכלים. בין אם מדובר בטיפוח העור, קישוט מאכלים, הכנת קומפוסט לדישון וכן, גם עישון קנאביס. אם בעבר התוודענו רק לפייפ התפוח המפורסם שסקרן לא מעט אנשים להסתקרן, הגיע הזמן להכריז…

לאחרונה אנו מוצאים יותר ויותר שימושים יצירתיים לפירות והירקות שאנו אוכלים. בין אם מדובר בטיפוח העור, קישוט מאכלים, הכנת קומפוסט לדישון וכן, גם עישון קנאביס. אם בעבר התוודענו רק לפייפ התפוח המפורסם שסקרן לא מעט אנשים להסתקרן, הגיע הזמן להכריז שהטרנד התרחב לעוד פירות וירקות שניתן לעשן מתוכם. בריא כבר אמרנו? כך תוכלו להכין פייפ כזה בעצמכם:

לפעמים לצאת משגרת עישון הקנאביס היומיומית לא דורש מכם הרבה. זה יכול להיות מעבר לחדר אחר בבית או מציאת מקום נחמד בחיק הטבע, ובמקרה הזה כל מה שתצטרכו כדי להכניס לעצמכם קצת צבע לחיים זה מספר כלים שאפשר למצוא בכל בית, וגיחה קצרה אל הירקן השכונתי.

כמעט כולם יודעים שניתן להכין מקטרת עישון מתפוח, אבל רשימת הפירות שיכולים לשמש להפרחת עננים לא נגמרת כאן. מלבד העובדה שחובה לבחור בפירות וריקות קשים ובעלי מאסה (לא סלרי או ברוקולי), חשוב לדעת כי המפתח ליצירת פייפ מוצלח מפירות וירקות טמון בזרימת האוויר, שתושפע מקפדנות החיתוך שתשקיעו בו.

פירות וירקות - מקטרות פוטנציאליות
פירות וירקות – מקטרות פוטנציאליות

אחרי שהבנתם שאפשר לעשות מקטרת כמעט מכל ירק או פרי שתמצאו, דעו כי היעילות של המקטרת שלכם תעיד כמה באמת השקעתם ודאגתם לפרטים הקטנים, להנדסה ועיבוד המוצר לכדי כלי עישון. גם כאן, כמו בהרבה מקרים, מבחן התוצאה הוא זה שיקבע את האיכות והעמידות של הפייפ הביתי שלכם.

לפני שאתם מתחילים להנדס לעצמכם מקטרת ועל הדרך מבזבזים חצי מקרר, הנה כמה טריקים שימושיים שיסייעו לכם לעצב מכשיר עישון אורגני, עשיר בוויטמינים וכמובן מאפשר סטלה נוחה ונעימה.

מדריך: הופכים פירות וירקות לפייפ

הפיכת פירות וירקות לכלי עישון היא לא תהליך מסובך, וכמובן שתוכלו למצוא לא מעט סרטונים ביוטיוב שיראו לכם צעד אחר צעד מה לעשות, אבל העיקרון הוא פשוט: עושים חור עד למרכז הפרי, עושים עוד חור שמאונך לו, וכך יוצא חלל שמוכן להתקנת “מבחנה” או ראש (בחזית) ולשאיפה (מלמעלה).

לפני שאתם מתחילים, כדאי שתדעו גם עם אילו כלים לעבוד:

  • קולפן תפוחי אדמה: לא מדובר בקולפן אמיתי, אלא בסכין קטנה לקילוף ירקות קשים. זהו הכלי המושלם לגילוף החלק הקעור במקטרת.
  • שיפודים:  מושלמים ליצירת דרכי אוויר בין פיית המכשיר לקערית המגולפת. שיפודים ארוכים שעשויים מברזל או עץ עובדים בצורה מצוינת.
  • סכין גילוף דלעת: או במילים אחרות, מסור קטן, שמוכר על ידי מרבית חובבי ליל כל הקדושים. מדובר בסכין קטנה שמזכירה בצורתה מסור או מברג חד, ויכולה לחדור בקלות דרך הסיבים הרכים והבשרניים שמאפיינים את סוגי הפירות והירקות שאידיאליים ליצירת המקטרת.

  • כפית: חשוב להשתמש בכפית ולא בכף, כיוון שהיא בגודל המושלם ליצירת קערית קטנה במקטרת החקלאית שלכם.
  • סכין שף: סכין חדה ואיכותית בהחלט עשויה לקצר לכם את זמני ההכנה של המקטרת.
  • עט כדורי: כשהחוד לא למטה והעט לא במצב פתוח, הקצה של העט חלול, מה שהופך אותו לאביזר המושלם לצורך ניקוב חורים אחידים.
  • נייר כסף: לא חובה, אך בהנחה שלא סיימתם קורס גילוף פירות, מומלץ לצפות את הגומה/קערה שמיועדת לקססה במעט נייר כסף על מנת להקל על ההצתה.

פירות וירקות מומלצים להכנת מקטרת עישון:

עכשיו שיש לנו את כלי העבודה, הגיע הזמן לבחור את הפרי או הירק ממנו בא לכם לעשן. להלן כמה פירות וירקות מומלצים:

  • תפוח: כמו שאמרנו, תפוחים היו החלוצים בתחום יצירת המקטרות החקלאיות, ועד היום נחשבים לפרי הנפוץ ביותר להכנת כלי עישון.
  • בננה: אנחנו אמנם לא מעשנים את קליפת הבננה, אבל כן עושים שימוש בעורו הקשה של הפרי ולא מסירים את הקליפה על מנת לשמור על שלמותו של הפרי.

  • מלפפון: כן, לא טעינו, המלפפון נחשב פרי. היתרון המובהק שיש למלפפונים זה שהם פחות או יותר כבר בצורת מקטרת. כמו כן, קל ליצור בהם דרכי אוויר. כל מה שתצטרכו הוא לגלף גומה או בור קטן בערך 1/3 דרך מסוף המלפפון, להעביר שיפוד במרכזו, ליצור פיה נוחה לשימוש ויש לכם מלפייפפון (TM).
  • אננס: לא ברור למה, אבל הפרי הטרופי והטעים הפך לאחד המאכלים שהכי מייצגים צריכת קנאביס. לגלף את האננס זו לא משימה פשוטה, בעיקר בשל הקליפה הגסה והעוקצנית שלו, אבל בהחלט שווה את המאמץ.
  • מלון: החוכמה היא לבחור מלון שקל לעבוד איתו, לא קשה ולא רך מדי. מלונים עשויים לשרת טוב את המטרה, כיוון שבשר הפרי מוצק וגודלם וצורתם האליפטית מאפשרים לנו מרחב תמרון בעיצוב הפייפ מבחינת מיקום הפייה ודרכי זרימת האוויר.
  • גזר: כמו המלפפון והבננה, גם הגזר בצורת צינור לכן נדרשת עבודה מינימלית על מנת לעצב אותו לפייפ. חותכים את שני הקצוות, מעבירים שיפוד דרכם, ואם אין לכם חשק לגלף קערית בקצה, אפשר תמיד ליצור צ’ילום גזר.

  • תפוח אדמה: תפוחי אדמה נחשבים לירק רגיל שאפשר למצוא בכל מטבח, וכאשר הם לא מבושלים, הם יחסית קשים אך עדיין קלים לגילוף.
  • דלעת/דלורית: אביזרי עישון שעשויים מדלעת חלולה ידועים כעמידים בפני שימוש ממושך, וגם כאן ניתן לשחק עם העיצוב והצורה.
  • קישואים: הקישוא הוא בן דודו של המלפפון, וגם דרכי הכנת המקטרת שלהם זהות, רק שהוא מעט יותר קשיח.

אלה היו רק כמה דוגמאות בודדות לפירות וירקות שניתן להכין מהם אביזרי עישון מדליקים וטעימים. נסו לראות את הפוטנציאל שטמון בגמבה או לקחת שאכטה מאבטיח. הכנת פייפ חקלאי מאולתר יכולה להיות דרך מהנה ויצירתית לשבור את שגרת העישון, לאתגר את עצמכם ואפילו לחסוך קצת כסף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות