ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בפרו

קנאביס בפרו – לאחר ש”גילה” את שמן הקנאביס: נשיא פרו רוצה להתיר קנאביס רפואי

שתפו את החברים

קנאביס בפרו – רובנו מכירים אותה כמדינה הררית עם נופים מדהימים מסלולי טרקים מרשימים, ואנשים חברותיים למדי, וצעירים ישראלים רבים גם נוסעים לטיול שאחרי הצבא במדינה הדרום אמריקאית השקטה. אמנם הקנאביס בפרו עדיין לא חוקי, אבל החוקים אינם נוקשים במיוחד,…

קנאביס בפרו – רובנו מכירים אותה כמדינה הררית עם נופים מדהימים מסלולי טרקים מרשימים, ואנשים חברותיים למדי, וצעירים ישראלים רבים גם נוסעים לטיול שאחרי הצבא במדינה הדרום אמריקאית השקטה. אמנם הקנאביס בפרו עדיין לא חוקי, אבל החוקים אינם נוקשים במיוחד, ומאפשרים לשאת עד 8 גרם של קנאביס מבלי להסתכן בעבירה פלילית, וסחר וגידול נחשבים לעבירה חמורה יותר. 

עכשיו פרו מתקדמת עוד צעד בהבנה על יתרונות הקנאביס לחולים, ולאחרונה הנשיא הגיש לפרלמנט חוק שיתיר שימוש בקנאביס למטרות רפואיות במקרים מסוימים. הוא הגיש את ההצעה לאחר פשיטה משטרתית שהתפרסמה, והאירה באור חדש את הצד האנושי של הקנאביס הרפואי.

נשיא פרו
נשיא פרו ‘פדרו פבלו קוצ’נסקי’

הצעת החוק שהוגשה בידי ממשלתו של הנשיא ‘פדרו פבלו קוצ’נסקי’ תאפשר שימוש חוקי בקנאביס רפואי לצורכי טיפול ב”מחלות קשות וסופניות”. צריכת קנאביס למטרות פנאי, וכמובן גם סחר וגידול, יישארו לא חוקיים.

מטרת הצעת החוק לא ברורה – כי הקונגרס הפרואני נשלט בידי המפלגה השמרנית “פוארזה פופולר” (הכוח הפופולרי/עממי) שבראשה עומדת יריבתו הפוליטי של הנשיא, קייקו פוג’ימורי. המפלגה שולטת על 72 מתוך 130 המושבים בקונגרס הפרואני, שזה מספיק כדי לחסום כל ניסיון חקיקה של הנשיא ומפלגתו. פוג’ימורי היא מבקרת נחרצת של הצעות “שמאלניות” לדבריה, כמו נישואים ואימוצים של זוגות חד-מיניים, כך שלא סביר שהיא תתמוך בחוק שמקל את מדיניות הסמים הנוקשה (לפחות באופן רשמי).

אם זה לא מספיק, בחודשים האחרונים הייתה צניחה ביחסים בין שני הצדדים בעקבות הדחה של שר החינוך בידי הקונגרס, שרק גרם לעוד חוסר יציבות פוליטית, ולא ברור בכלל מה יעלה בגורלן של הצעות חוק כגון זו האחרונה של הנשיא.

הנשיא קוצ’ינסקי טוען שהוא לא הגיע להחלטה להעלות את הצעת החוק הזאת במקרה. הוא מספר שהוא קיבל השראה שהובילה אותו לכתוב אותה לאחר פשיטה משטרתית על מגדלי קנאביס בלימה, בירת פרו. המגדלים לא היו סוחרי סמים סטראוטיפיים – הם היו קבוצה של הורים קשי יום, שטענו שהמטרה שלהם היא לייצר שמן קנאביס למען הילדים החולים שלהם, אחד מהם גם סבל מאפילפסיה.

שמן-סימפסון-400x300
שמן קנאביס: גם נשיא פרו מבין את היתרונות

אחת החברות בקבוצת ההורים הזאת הייתה אישה בשם אאידה פרפן, שטוענת שהילדים החולים של 80 מהאנשים שהיו חברים בקבוצת גידול הקנאביס הזאת, הם אלו שהרוויחו מגידול ה”סם המסוכן”. היא גם טוענת שהיא ניסתה במשך שנים לדבר עם חברי פרלמנט על המצב כדי לשנות את החקיקה, אך לשווא.

יכול להיות שיש גם מניע סמוי יותר לדחף הפתאומי של הנשיא לקדם לגלזיציה של קנאביס – העובדה שלפרו יש דג הרבה יותר גדול לתפוס. לפני ארבע שנים, המדינה הדרום אמריקאית הזאת ייצרה 325 טון קוקאין, שזה יותר מכל מדינה על הגלובוס, וארגוני הפשע בפרו גורפים מעל מיליארד דולר בכל שנה ממכירות של קוקאין.

המלחמה בסמים נכשלה בפרו, כמו בשאר מדינות העולם, שמבינות את בזבוז האנרגיה שמופנה לאכיפה וכליאה, ובוחרים במדיניות יותר חינוכית וטיפולית. אבל בינתיים השחיתות התפשטה בכל המדינה כשקרטלי הסמים צוברים עוד כוח וכסף, ולפעמים, כדי שתהיה פחות פשיעה – צריך פשוט פחות חוקים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות